”ELEKTRONİK PERAKENDENİN DENEYİM ŞAMPİYONU OLMAYI HEDEFLİYORUZ”
Bugün 230 bin metrekareden fazla alanıyla Türkiye’nin en geniş satış alanına sahip elektronik perakendecisi konumunda bulunan MediaMarkt, 29 farklı ilde 91 mağaza ve mediamarkt.com.tr ile tüm Türkiye’de 7/24 hizmet veriyor. MediaMarkt Türkiye, “Organize Perakende” oyuncularının bulunduğu pazarda lider konumda yer alıyor. Akıllıtelefondan bilgisayara, tabletten küçük ve beyaz eşyalara, televizyonlardan kişisel bakım ürünlerine ve daha birçokelektrikli ürüne kadar günlük yaşamda ihtiyaç duyulan tüm elektronik ürünleri tüketicilerle buluşturuyor. MediaMarktTürkiye Operasyondan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi (COO) Hulusi Acar, sorularımızı yanıtlarken, Türkiye’deki başarılarını,sosyal sorumluluk projelerini, sürdürülebilirliğe sağladığı katkıları ve gelecek hedeflerini Business Türkiye okuyucularınaaktarıyor.
Mağazacılık ve online perakendeciliğin sayısızavantajlarını müşterilerine entegre şekilde sunanMediaMarkt Türkiye olarak, pazarda kendinizinasıl konumlandırıyorsunuz?
MediaMarkt, Avrupa’nın açık ara bir numaralı elektronik perakendecisi. MediaMarkt Türkiye ise “Organize Perakende” oyuncularının bulunduğu bu pazarda lider konumda. Akıllı telefondan bilgisayara,tabletten küçük ve beyaz eşyalara, televizyonlardankişisel bakım ürünlerine ve daha birçok elektrikliürüne kadar günlük yaşamda ihtiyaç duyulan tümelektronik ürünleri tüketicilere sunuyoruz. Bugün29 ilde 91 mağazamızda 230 bin metrekareden fazlasatış alanıyla Türkiye’nin en geniş satış alanına sahipelektronik perakendecisiyiz. MediaMarktSaturn Perakende Grubu içerisinde en hızlı büyüme gösterenülke Türkiye. Google’ın gerçekleştirdiği “Çok Kanallı Perakende Araştırması”nda müşterilerine çoklukanal deneyimini en iyi sunan perakende markasıseçildik. Araştırmada Türkiye’nin ortalama puanı54 iken, MediaMarkt 70 puan alarak önemli bir başarıya imza attı. Bu skor, MediaMarkt Türkiye’yi 14firma arasında birinci sıraya taşıdı.Yakın dönemde gençlerin en çok güvendiği ve tercihettiği markaların sıralandığı “G250 Türkiye Gençlik Endeksi 2022 Araştırması”nda da MediaMarkt,“Elektronik Perakende Kategorisi”nde birinci sıradayer aldı. 2022 yılında global stratejimizde, tüketicielektroniğinden deneyim elektroniğine yöneldik.Alışveriş alışkanlıkları mağaza olan müşterilerimizidijital satış kanallarımızla tanıştırıyoruz. Alışverişalışkanlığı dijital kanallar olan müşterilerimizi mağazalarımızda deneyime davet ediyoruz. Sadece sa- tış sırasında değil, öncesi ve sonrasında, kısacası heralanda deneyim şampiyonu olmayı hedefliyoruz.
Elektronik perakendenin deneyim şampiyonu olma vizyonuyla gerçekleştirdiğiniz çalışmaları ve hedeflerinizi anlatır mısınız?
Yapılan araştırmalar, teknolojik ürünlerin tüketicileringünlük yaşamlarındaki payının daha da arttığını gösteriyor. Her ne kadar temelde ihtiyaç duyulan teknolojive elektronik ürünler olsa da önemli olan bu ürünlerin,tüketiciler tarafından nasıl deneyimlendiği. Mobilde, mağazalarımızda ve çoklu kanallarda “Alışveriş Deneyimi”,sunduğumuz servis ve hizmetlerde “Kullanım Deneyimi”,ilk akla gelende “Çalışan Deneyimi”, sürdürülebilirlikte“Sosyal & Çevresel Etki Deneyimi” şampiyonu olmayı hedefliyoruz.Çalışan deneyimini en üst noktaya taşımak için çalışanlarımızı teknoloji ile donatıyor, eğitim ve gelişimlerine yatırım yapıyoruz. 3 bin 300 çalışanımıza sağladığımız terminaller, uzmanlığımızı teknoloji ile güçlendiriyor. Canlı veinteraktif tedarikçi ürün eğitimleri ve kategori bazlı eğitimler veriyoruz. Her çeyrekte en az 40 eğitimimiz oluyor.Top Employer Enstitüsü tarafından “En İyi İşverenler”denbiri seçildik. Düzenli aralıklarla memnuniyet ölçümü yapıyoruz. Çalışanlarımızın yüzde 88’i “MediaMarkt’ta çalışmaktan gurur duyuyorum” ifadesini kullanıyor.Alışveriş deneyimini müşterilerimize hem mağazamızdahem de satın alma sonrasında en iyi şekilde yaşatıyoruz.55 mağazamızda Barista Club köşemiz bulunuyor. BaristaClub’lı mağazalarda kahve kategorisinde yüzde 309 ciroartışı elde ettik. Üç vardiya ile etkin depo yönetimi sağlıyoruz. Büyük ürün grubunda Türkiye’nin yüzde 70’ine1 gün içinde teslimat gerçekleştiriyoruz. Tüm ürün gruplarında aynı gün teslimat imkanı sunuyoruz. Teslimatperformansımızda yüzde 99 oranında başarı elde ettik.81 ilde kapıdan iade alımı hizmetimiz bulunuyor. Geridönüştürülebilir materyalden kargo kutuları kullanıyo- ruz. Küçük ürün gruplarında saatli teslimat gerçekleşti- riyoruz. Kullanım deneyiminde ürün yaşam döngüsü bo- yunca sunduğumuz hizmetler ile tüketicinin ürünleri eniyi şekilde deneyimlemesini sağlıyoruz. Ürünün alındığıandan itibaren kullanım ömrü sona erinceye kadar kulla- nıcılarımızın yanındayız.
Sürdürülebilirlik alanında nasıl çalışmalar yapıyorsunuz? Bu alanda hedefleriniz neler?
Hayatın her alanında kullandığımız teknolojik ürünlerikullanıcıları ile buluşturmaya devam ederken, “Daha İyiye” vizyonumuzla dünyamızı sürdürülebilir kılmak içinçalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu kapsamda ülkemizidaha fazla ağaçlandırmak için TEMA Vakfı aracılığı ileGaziantep Çınarlı ağaçlandırma sahasında 10 bin fidanlıkbir ”Hatıra Ormanı” oluşturduk. Alışveriş sonrası kendilerine e-posta ile iletilen memnuniyet anketini doldurarak MediaMarkt Hatıra Ormanı’nın oluşturulmasına katkıda bulunan müşterilerimizle birlikte sürdürülebilir birgeleceğe adım atmayı destekliyoruz.Bununla birlikte müşterilerimize daha sürdürülebilir,çevre dostu ürünler sunmak için de çalışıyoruz.Sürdürülebilirliğe katkı sağlamak için yaptıklarımıza bakarsak enerji tüketimi kaynaklı karbon ayak izimizi önümüzdeki 5 yıl içerisinde yüzde 20 azaltmayı planlıyoruz.Şu an mevcutta 100’den fazla ürün çeşidimiz sürdürülebilir ve çevre dostu başlığı altında yer alıyor. 2023 sonuna kadar bu sayıyı iki katına çıkarmayı hedefliyoruz.Ambalaj atıklarını büyük ölçüde azaltacağız ve döngüselekonomiye giderek daha fazla ürünle dahil olacağız. Atıkkaynaklı karbon ayak izimizi de önümüzdeki 2 yıl içindeyüzde 25 azaltmayı planlıyoruz.
Sosyal sorumluluk alanında neler yapıyorsunuz?
6 Şubat’ta ülkece çok büyük bir deprem felaketi yaşadık.Bu süreçte MediaMarkt olarak tüm odağımızı bölgeyeverdik ve depremin ilk gününden itibaren tedarik ettiğimiz 14 bin adet ısıtıcı, powerbank ve şarj cihazı gibi elektronik ürünlere ek olarak, mağaza ve genel müdürlüktekiçalışanlarımızla gönüllü olarak hazırladığımız yaklaşık 25bin adet ihtiyaç ürünlerini de deprem bölgesine ulaştır- dık. Dayanışma ve yardımlaşmanın öneminin her zaman- kinden daha fazla arttığı bu dönemde MediaMarkt olaraksadece bugünü değil, yarını da düşünerek deprem felake- tinden etkilenen bölgelere uzun vadede katkıda buluna- bilecek sürdürülebilir çalışmalara da odaklanıyoruz. Afetbölgesinin yeniden yapılandırılmasını destekleyen pro- jelerde kullanmak amacıyla 2 milyon euro değerinde birbağış fonu oluşturmuştuk. Bu fon kapsamında, öğrencile- rin eğitim hayatına devam edebilmelerine destek olmakamacıyla “Eğitimle Daha İyiye” dedik ve Türkiye EğitimGönüllüleri Vakfı’nın 2’si Bilişim ve Tasarım Mucitleri, 1’iDüş Gezgini olmak üzere 3 adet Ateşböceği’nin yapım veişletme sponsoru olduk. Eylül ayında başlayacak ve en az3 yıl devam edecek bu proje kapsamında hem ikinci ve sekizinci sınıf aralığındaki 12 bin çocuğa ulaşmayı hem de desteklediğimiz Ateşböceği sayısını artırmayı hedefli- yoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.