”ELEKTRİKLİ ARAÇLARA YATIRIMIMIZ 40 MİLYAR EURO’YU AŞACAK”
1967 yılı itibarıyla Türkiye’de faaliyet göstermeye başlayan Mercedes-Benz, çalışmalarına Otomobil ve Hafif Ticari Araçlar ile Kamyon ve Otobüs olmak üzere iki ayrı şirket çatısı altında devam ediyor. Bünyesinde “Küresel IT Çözümleri Merkezi”ni de barındıran şirket, bu merkez ile Mercedes-Benz’in dünyadaki 40’tan fazla lokasyonuna 7/24 yazılım geliştirme hizmeti sunuyor. Başarılarını elektrikli otomobillerde de sürdürmek için yatırımlarına hız kesmeden devam eden lider şirket Mercedes-Benz, bu konudaki uzun vadeli hedefini; mümkün olan tüm pazarlarda tamamen elektrikliye geçmek olarak belirlemiş durumda. 2022’de elektrikli otomobillerin toplam satışlarının yüzde 10’unu oluşturmasını hedefleyen şirket, otomotiv dünyasını tüketici için yeniden şekillendiriyor. Mercedes-Benz Otomotiv Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü Emre Kurt sorularımızı yanıtladı ve yeni projelerini anlattı.
Mercedes-Benz bugün Türkiye’nin en büyük yabancı sermaye yatırımlarından biri olarak faaliyetlerine devam ediyor. Şirketinizin sektördeki yerini ve yarattığı farklılıkları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Kökleri 1886 yılına kadar uzanan otomobilin mucidi olan markamızın Türkiye’deki temsilciliği, 1967’de Otomarsan adıyla kuruldu. 1990’dan 2020 yılına kadar Mercedes-Benz Türk A.Ş. bünyesinde satış ve ithalat faaliyetlerine devam eden şirketimiz, 2021 yılında yeni yapılanma stratejimiz kapsamında otomobil ve hafif ticari araçlar ile kamyon ve otobüs olmak üzere iki ayrı şirket çatısı altında devam etme kararı aldı. Mercedes-Benz Otomotiv Ticaret ve Hizmetler AŞ olarak, Mercedes-Benz marka hafif ticari araç ve Mercedes-Benz Group AG çatısı altındaki tüm otomobil markalarının ithalat, satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütüyoruz. Mercedes-Benz, her zaman lüksün, konforun, güvenliğin ve prestijin simgesi olarak otomotiv sektörü ürün ve hizmetlerinde öncü rol üstleniyor.
Mercedes-Benz, bünyesinde “Küresel IT Çözümleri Merkezi”ni de barındırıyor ve söz konusu merkez, bir yazılım geliştirme üssü olarak Mercedes-Benz’in dünyadaki tüm lokasyonlarına hizmet veriyor. Dijitalleşme tüm şirketlerin gündemindeyken; ilgili merkezin ülkemizde bulunmasının avantajlarını ve faaliyetlerini anlatır mısınız? “Küresel IT Çözümleri Merkezi”nin hedefinde hangi çalışmalar yer alıyor?
Küresel IT Çözümleri Merkezi’miz yaklaşık 500 kişilik ekibiyle kurulduğu günden bu yana 10 kat büyüme gösterdi. Merkezimizde yazılım geliştirme üssü olarak Mercedes-Benz’in dünyadaki 40’tan fazla lokasyonuna 7/24 yazılım geliştirme hizmeti sunuyoruz. Bugüne kadar kritik konularda aldığımız sorumlulukları başarıyla yerine getirmemiz sebebiyle, Mercedes-Benz dünyasındaki görev ve sorumluluklarımızı daha da genişlettik ve yeni teknoloji birimlerini bünyemize kattık. Şirketimizin 2013-2016 yılları arasında, SDC 1.0 olarak adlandırdığımız başlangıç döneminde “Servis Hizmetleri Merkezi” olarak global anlamda teknolojik destek sağladık. Buradan edindiğimiz tecrübeler doğrultusunda 2016-2020 yıllarında, SDC 2.0 olarak andığımız ikinci dönemimizde ise ilk dönemde yaptıklarımıza ek olarak “Çözüm Hizmetleri Merkezi” kapsamı altında görev ve sorumluluk alanlarımızı genişlettik. 2020’de ilk adımlarını attığımız ve 2023 yılına kadar sürdürmeyi planladığımız SDC 3.0 yolculuğumuzda ise “Yazılım Geliştirme Merkezi” konumuna yerleşmeyi hedefliyoruz. Yapay zeka, big data ve cloud teknolojileri gibi alanlara daha fazla yatırımlar yapmak ve kendimizi geliştirmek, planlarımız arasında yer alan konular. Bu kapsamda Mercedes-Benz’in tüm dünyadaki ürün ve hizmetlerini ilgilendiren bu yetkilendirmesi sonucunda çalışan sayımızı daha da artırma ihtiyacımız oluştu. 2022’de IT alanında 200’den fazla yeni çalışanı ekibimize dahil edeceğiz. Yazılım mühendisliği anlamında Türkiye’deki örnek kurumlardan biri olarak konumumuzu güçlendiriyor, Türkiye’den dünyaya yazılım ihracatımızı bu sayede daha da artırıyoruz.
Bu yıl için en önemli hedeflerinizden bir tanesi de elektrikli otomobillerinizin satış oranlarını artırmak. Söz konusu araçların, genel satışlarınız arasındaki payı ne olacak? Yakın gelecek için elektrikli otomobillerinize yeni modelleri eklemeyi düşünüyor musunuz?
Mercedes-Benz olarak her zamanki lider konumumuzu elektrikli otomobillerde de sürdürmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Önümüzdeki 10 yıl içinde, mümkün olan tüm pazarlarda tamamen elektrikliye geçmek için hazırlık yapıyoruz. İlk hedefimiz 2024 yılında her segmentte mutlaka bir elektrikli otomobil alternatifini ürün gamımıza ekleyebilmek. Ürün segmenti anlamında A-Serisi’nden S-Serisi’ne kadar geniş bir yelpazede yer alıyoruz. Bu yelpazenin tamamında mutlaka bir elektrikli aracımız olmasını hedefliyoruz. Bir diğer önemli amacımız ise 2030 yılına kadar, koşulların izin verdiği tüm ülkelerde ürün gamımızda yer alan her modelde elektrikli seçeneği sunabilmek. Bu hedeflerimiz doğrultusunda 2022 yılında tamamen elektrikli otomobillere olan yatırımlarımızı artırarak, model yelpazemizi EQC’nin ardından EQS, EQA, EQB ve EQE ile genişleteceğiz. 2022’de elektrikli otomobillerimizin toplam satışlarımızın yüzde 10’unu oluşturmasını hedefliyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.