Bilgi teknolojileri alanında hizmet veren Doğuş Teknoloji ile ödeme sistemleri ve finansal teknolojiler konusunda güçlü deneyime sahip olan Dgpays ortaklığıyla üyelerine verdiği hizmet ağını genişleten ZUBİZU, güncel trendlerden beslenerek kullanıcılarına benzersiz bir deneyim yaşatıyor. 20’den fazla sektörde faaliyet gösteren 600’e yakın markayla yürüttükleri iş birlikleri ile hizmet sunan uygulama, değişime uyum sağlayarak finansal hizmetler de veren bir şirkete dönüşmüş durumda. Ödeme teknolojilerini de kapsayacak yenilikçi çözümlerle hikayesini başarıyla yazmaya devam eden ZUBİZU’nun Genel Müdürü Tolga Ünvan sorularımızı yanıtlıyor ve e-ticaret, dijital teknolojiler ve ödeme sistemleri ile ilgili yaşanan gelişmeleri ZUBİZU penceresinden aktarıyor.
Farklı yaşam tarzlarına uygun birçok alanda kişiye özel öneri ve içerikler sunan Türkiye’nin ilk yaşam tarzı mobil uygulaması olan ZUBİZU’nun öykü- sünü alabilir miyiz? Bugüne kadar nasıl farklılık yarattınız?
ZUBİZU’yu, veri odaklı bir pazarlama ve sadakat platformu olarak geliştirip, hayata geçirdik. Yolculu- ğumuza 2014 yılında Doğuş Holding çatısı altında, Türkiye’nin ilk yaşam tarzı mobil uygulaması olarak başladık. Faaliyetlerimize 2021 yılı itibarıyla, Doğuş Grubu’nun da ortakları arasında yer aldığı, finans teknolojileri dünyasında Türkiye’nin önde gelen ku- ruluşlarından biri olan Dgpays bünyesinde devam ediyoruz. ZUBİZU yeme-içmeden modaya, seyahatten oto- mobile, sağlıklı yaşamdan sanat ve eğlenceye farklı yaşam tarzlarına uygun birçok alanda kişiye özel öneri ve içerikler sunan yeni nesil bir mobil uygula- ma. Üyelerimizin ilgi alanlarına göre tasarladığımız ve en güncel trendlerden beslenen uygulamamız; mobil ödeme, restoran ve otel rezervasyonu, bilet sa- tın alma gibi fonksiyonlar içeriyor. Sayısı 4 milyonu geçen üyelerimize, Türkiye’nin önde gelen ve tanın- mış 600’e yakın markasında kişiye özel, hayatlarını kolaylaştıran, sadakatlerini ödüllendirici deneyim ve ayrıcalıklar yaşatıyoruz. Kullanıcılarımız her gün yenilenen içeriklere, sevdikleri markaların indirim- lerine ve yaşadıkları şehirdeki güncel etkinliklere kolayca ve tek tıkla ulaşabiliyor. Aynı zamanda arzu ettikleri restoranlar için rezervasyon yaptırabiliyor- lar. Dünyada dijitalleşmenin hızlandığı ve dijital deneyimlerin daha önceki alışkanlıklarımızın yeri- ni aldığı bir ortamda, müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda, ödeme teknolojilerini de kapsayacak yenilikçi çözümlerle hikayemizi başarıy- la devam ettirmek kararlılığındayız.
Geçtiğimiz aylarda “ZUBİZU eXtra Limit” isimli yeni bir dijital ihtiyaç finansmanı modeli için Türkiye Finans ile iş birliği içine girdiniz. Bu iş birliğinin yarattığı ürünün içeriği hakkında bilgi alabilir miyiz? Tüketicilere hangi avantajları sunuyorsunuz?
Bugüne kadar, 20’den fazla sektörde faaliyet gösteren 600’e yakın marka ile yürüttüğümüz iş birlikleri çerçevesinde, üye- lerimize Türkiye’nin dört bir yanındaki binlerce noktada pek çok avantaj ve indirim sunduk. Şimdi ZUBİZU eXtra Limit ile sınırlarımızı daha da genişletiyoruz. Bildiğiniz gibi ihtiyaçlar sonsuz, imkanlar sınırlı. Bu neden- le her zaman “eXtra Limit”e ihtiyacımız olacağı iç görüsüyle mevcut üyelerimizin yanı sıra uygulamaya yeni üye olacak- lara da kendi kredi ve kredi kartı limitlerinden tümüyle ba- ğımsız, taze bir harcama limiti sunuyoruz. Kullanıcılarımıza diğer kredi kartları ve ödeme hizmetlerinin sunamadığı güç- lü bir finansal destek sağlayarak, alışverişlerini daha rahat yapmalarına imkan tanıyoruz. Bu projede yanımızda iş or- tağımız olarak Türkiye Finans Katılım Bankası var. Ödeme alanında yaptığımız bu hamlenin uygulamamıza yeni bir boyut kazandıracağına inanıyoruz. eXtra Limit’e ZUBİZU uygulaması üzerinden kolayca baş- vurmak mümkün. Başvuru, uygulama üzerinden, tümüyle dijital olarak ve sadece 8-10 dakika süren kısa bir işlemle hızlıca gerçekleştirilebiliyor. Herhangi bir fiziksel işleme ih- tiyaç duyulmuyor. Uygulamayı kullanıp başvuru yapıldıktan sonra bir kez alınan onayla, sonraki tüm alışverişlerde kul- lanılabilen 50.000 TL’ye varan bir limit elde ediliyor. Bu li- mit, kullanıcının diğer tüm kredi ve kredi kartı limitlerinden bağımsız şekilde, kullanıcının bireysel finansal skoru dikkate alınarak kişiye özel belirleniyor. Kullanıcı, o limit üzerinden yapılan harcama tutarından kâr payı ödüyor. ZUBİZU eXtra Limit ile akaryakıttan mobilyaya, modadan seyahate pek çok farklı sektörde 36 aya varan taksit imkanından yararlanılıyor.
Dijitalleşmenin en çok etkilediği sektörlerden biri finans oldu. ZUBİZU olarak dijitalleşen hizmetleri nasıl değer- lendiriyorsunuz? Bu konuda önümüzdeki dönemde yeni yatırımlarınız olacak mı?
Bugün iletişim, eğitim, eğlence, alışveriş başta olmak üzere tüm deneyimlerin mobile taşındığını görebiliyoruz. Ödeme- ler dünyası, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dijitalleşme- nin en çok hissedildiği sektörlerin başında geliyor. Özellikle pandemi nedeniyle ödeme işlemlerinde mobilin payı arttı, konvansiyonel ödeme alışkanlığımız da dijitale döndü. Artık evden çıkarken cüzdanımızı unutsak dahi akıllı telefonu- muzla ödeme yapabilir, ATM’den para çekebiliriz. Eş zamanlı olarak e-ticaretteki büyüme, güvenilir, hızlı ve esnek ödeme seçeneklerine yönelmemize yol açtı. Bu nok- tada daha önce düşünülmemiş, yapılmamış ürünleri ortaya koyan, yeni beceriler sunmaya başlayan finteklerin yıldızı parladı. Bugün dijital bankacılık, finansal ödemeler alanın- da büyük dönüşümü beraberinde getiriyor. Bankalar ve fi- nansal teknoloji kuruluşları arasındaki rekabet boyut değiş- tiriyor. İnsanların hayatını kolaylaştırmaya, değer katmaya, ekosistemi büyütmeye yönelik her türlü dijital gelişmenin yanındayız. Zaten ZUBİZU da dijitalde doğan, Türkiye’nin ilk ve önem- li sadakat programlarından biri. Başlangıçta, içinde seyahat içerik ve önerileri, concierge hizmetleri, rezervasyon ayrıca- lığı gibi deneyim tekliflerinin, akaryakıt, market, yeme-içme ve perakende teklifleriyle indirim fırsatlarının bulunduğu ve çapraz satış kurgularının yer aldığı dijital çözüm uygulama- sı olarak hizmet veriyorduk. Artık bir sadakat uygulaması olmanın yanı sıra sektördeki değişime uyum sağlayarak finansal hizmetler de veren bir şirkete dönüştük. Zaten uy- gulamamız, yıllardır restoranlarda QR ile ödeme özelliğine sahipti. Şimdi ise ZUBİZU eXtra Limit ile ödeme sistemleri alanında daha aktifiz. Kullanıcılarımız ek finansal ihtiyaç- larını da bizden karşılayabiliyor. İlerleyen dönemlerde de müşterilerimizin finansal ihtiyaçlarını rahatlatacak başka ürünleri kullanıma sunarak yine üyelerimizin yanında ola- cağız. Özetle, ZUBİZU’yu artık müşterinin finansmana ya da ek kaynağa ulaşabildiği, her şekilde ödeme yapabildiği ve her ödemede sürekli olarak kazandığı bir uygulama haline dönüştürüyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.