”DÜNYANIN EN BÜYÜK MOBILYA ALIŞVERIŞ MERKEZIYIZ”
Çağdaş teknolojinin tüm imkanlarından faydalananmobilya tasarımcı ve üreticileriyle, mobilya çeşitve dizaynında zengin ürün yelpazesiyle dünyanınen büyük açık alan AVM’si olan Masko, ev ve iş yerlerininihtiyaçlarına başarıyla cevap veriyor. Ülkemizin mobilyaihracatına önemli katkı sağlayan Masko, yurt dışındakibilinirliliğini de her geçen gün artırıyor. Dünyanın hernoktasına hizmet sunan firmalarıyla birlikte sosyal tesislerden dinlenme parklarına kadar her noktada tüketicilere güven ve kaliteyi bir arada sunuyor. Masko YönetimKurulu Başkanı Mehmet Mutlu, Business Türkiye’nin sorularını yanıtlıyor ve sektörleri hakkında bilgiler veriyor.
Tüm dünyada tanınan ve güven duyulan bir “mobilyamerkezi” olan Masko’nun bugün hayat geçirdiği faaliyetler ve sunduğu özellikler neler?
Masko, 778 mobilya mağazasıyla dünyanın en büyükmobilya alışveriş merkezi. Aynı zamanda mobilya sektöründeki tüm ihtiyaçların bir arada yer aldığı ve yüzlercemobilya markasının bir arada olduğu mobilya sektörününkalbi noktasında. Ev, ofis, bahçe veya iç mimarlık hizmetiya da herhangi bir aksesuar, avize ihtiyacınız için dahi binlerce çeşidin yer aldığı, otopark ve trafik sıkıntısının olmadığı bir merkez.
Kaliteli ve geniş ürün yelpazesiyle müşterilerinin tümihtiyaçlarını tek çatı altında toplayan Masko, mağazaları ve firmaları ile ülkemizin mobilya ihracatına önemlikatkılar sağlıyor. Bu anlamda, global ölçekteki çalışmalarınızı ve yabancı müşterileriniz için oluşturduğunuzdeneyimi sizden dinleyebilir miyiz?
Yabancılar, önceki yıllarda özellikle Ortadoğu ve Afrika ülkelerindeki mobilya alıcıları, daha çok Avrupa ve İtalya’dayer alan büyük markaları tercih ediyordu. Türk mobilyasektörünün hem kalite ve tasarımda hem de özgünlük olarak ciddi oranda gelişmesi, yabancılar için tercih sebebiolmaya başladı. Biz de Masko olarak, özellikle yurt dışınayönelik sosyal medya ve reklam çalışmalarımız ile mobilyaihtiyaçları doğrultusunda Masko üzerinden Türk firmalarının tercih edilmesine katkıda bulunduk. Yabancılarözellikle marka ve model çeşitlerinin çok olması, özel tasarımların ve iç mimarlık hizmetlerinin sunulması, tercihseçeneklerinin çok olması nedeniyle Masko’yu son zamanlarda tercih etmeye başladı.
Yaşanan deprem felaketinde bölgeye temel ihtiyaç vearama kurtarma malzemelerinin toplanarak ulaştırılması ilk andan itibaren dayanışma örneği sergilediniz.Destek faaliyetlerinizi ve uzun soluklu dayanışma planlarınızı anlatır mısınız?
Hem Masko hem de içinde bulunduğumuz İkitelli OSBile depremin ilk günlerinden itibaren yoğun bir yardımfaaliyeti yürüterek, üyelerimizle beraber bölgeye tırlarcayardım gönderdik. Şu anda İkitelli OSB ile beraber deprem bölgesindeki esnaflarımız için prefabrik iş yerlerininyapılması ve ticaretin canlanmasına yönelik çalışmalaryürütüyoruz. Masko olarak deprem bölgeleri için üstümüze düşenden fazlasını yaptık ve yapmaya devam edeceğiz.Deprem bölgesinde yardım yapılması kadar ticaretin normale dönmesi için de çalışmalar yapılması önemli. Oradaticaret normalleştikçe hayat daha hızlı normale dönecek.Bu kapsamda çalışmalarımıza devam edeceğiz.
Özellikle son dönemde süreçlerle gerek ekonomide yaşanan belirsizlikler, kur dalgalanmaları gibi faktörlergerekse tüketicinin dönüşen ihtiyaçları sektörde ne gibietkilere sebep oldu?
Ekonomideki iç belirsizlikler, deprem ve seçim süreci,yurtiçi müşterilerin alışverişlerini ertelemesine nedenoluyor. Seçim sonrası istikrara göre yurtiçi tüketim, normal seviyeye belki de daha fazla bir hacme yükselebilir.Masko olarak bu süreçte hem reklam çalışmalarımıza hemde Masko’nun tercih edilmesine yönelik çalışmalarımızadevam edeceğiz.
Müşteri memnuniyetini her zaman ilk önceliği olarakele alan Masko’nun devreye aldığı ülkemizde bir ilk olanMEP (Masko Exclusive Project) Sertifikası’nın içeriğinive belgeyi almak için gerekli olan standartları anlatırmısınız? MEP sertifikasının sağladığı avantajlar neler?
Masko açık alana konumlanan bir alışveriş merkezi veiçinde yüzlerce firma var. Her firma, kendi içinde bağımsızpolitika izliyor. Masko’da yer alan, kendi üretimi olan vemüşteri ilişkilerinde satış sonrası hizmetlere önem verenfirmalarımıza MEP (Masko Exclusive Project) sertifikasıveriyoruz. Masko’dan mobilya almayı düşünenlere diyoruzki MEP sertifikası olan firmalardan alışveriş yaptığınızdabir problem yaşarsanız ve firma probleminizi çözmezse,Masko bu konuda hem arabulucu hem de bilirkişi gibidavranarak, müşteriyi ve firmayı koruyan bir pozisyondayer alıyor.
Dijitalleşme süreçleri Masko’da nasıl yaşanıyor? Dijitalhizmetlerinizi ve online kanallardaki satış sistemiyle ilgili çalışmalarınızı anlatır mısınız?
Masko yönetimi olarak göreve geldiğimiz ilk günden itibaren sosyal medya ve dijital mecralara yatırımlar yapıyoruz.Bugün hem yurtiçine hem yurt dışına yönelik reklam çalışmalarımız devam ediyor. Masko ve Türk mobilyasının dijital anlamda markalaşması için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Masko’da yer alan firmalar kendi içlerinde bağımsızolduğu için Masko olarak online satış yapmamız mümkündeğil. Fakat online tarafta, satış dışında tüm yapılabilecekdijital çalışmaları yapıyoruz.
Ülkemizde meslek liselerinin öneminin artması ve bualandaki öğrencilere yapılan yatırımların yükselmesigerekliliği hakkında ne düşünüyorsunuz?
Mobilya, tasarım, peyzaj gibi konularda meslek liselerininsayısının artması gerekiyor. Tasarım ve üretim sürecinde,temelden eğitim almış kalifiye personel sıkıntıları yaşanmaya başladı ve ileride daha da yaşanacağa benziyor. Meslek lisesi öğrencilerine hem Masko hem de Masko’da yeralan firmalarla elimizden gelen tüm yardım ve desteği sağlıyoruz. Stajyerlik veya mesleki tecrübe edinimi için süreklibilgi aktarımı yapıyoruz. Fakat bu alan için öğrencilerindaha bilinçli yönlendirilmesi ve sektörün ihtiyaçlarına göreuygulamaların artırılması gerekiyor
Başarılı bir yönetici olarak önümüzdeki dönem için Masko hakkındaki hedeflerinizden ve projelerinizden bahsedebilir misiniz?
Göreve geldiğimiz ilk günden itibaren, üyelerimizi memnun edecek başarılı çalışmalar yaptığımızı düşünüyoruz.Hedefimiz, Masko’yu yurt içi ve yurt dışında daha çoktanınmış ve tercih edilebilir bir marka yapmak. Şimdiyekadar pandemi, deprem, ekonomik sıkıntılar olmasınarağmen çalışma hızımızdan hiç taviz vermedik. Elimizdeki imkanlar ile her zaman en fazlasını yapmaya çalıştık veçalışmaya devam edeceğiz. Önümüzdeki dönem yurt içi veyurt dışı dijital mecra çalışmalarına daha fazla yatırım yapacağız. TV reklamları ve sponsorluklar ile daha fazla kitleye ulaşmayı hedefliyoruz. TV reklamlarında sadece yurtiçi değil, İngilizce ve Arapça olarak yurt dışı reklamlarınada ağırlık vereceğiz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.