“DÜNYA MODA ENDÜSTRİSİNDE TÜRKİYE’NİN BAYRAK TAŞIYICISIYIZ”
Ülkemizin bayrağını globalde başarıyla taşıyan Orka Holding, dünya modasının kalbi İtalya’daki yatırımlarıyla uluslararası arenada da lider şirketler arasında olduğunu bir kez daha kanıtlıyor. 300 yıllık bir geçmişe sahip Villa de Faveri Tron malika nesinde Orka Global olarak faaliyetlerine başlayan şirket, eş zamanlı olarak yine Bologna’da Avrupa Lojistik Merkezini’de devreye aldı. Beş kıtada 82 ülkede 400’ü aşkın mağazasıyla gücünü daha da artıran Orka Holding, geleceğe emin adımlarla yürüyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi Büşra Orakçıoğlu Biberoğlu, yurt dışı stratejilerinin yanı sıra gelecek hedeflerini de bizlerle paylaşıyor.
Köklü geçmişi ile ülkemizin moda endüstrisinde bayrak taşıyıcısı konumunda olan Orka Holding, dünya modasının kalbi İtalya’da Avrupa Genel Merkezi ve global showroom olarak faaliyet gösterecek Orka Global’i gör kemli bir törenle hizmete açtı. Öncelikle bu açılışın hikayesini ve detaylarınızı sizden dinleyebilir miyiz?
Dünya modasının kalbi İtalya’daki yatırımlarımız, Orka Holding olarak Damat Tween ve D’S damat markalarımızla erkek giyimde dünyanın lider kuruluşlarından biri olduğumuzun bir kanıtı. Kırk yıllık köklü geçmişimiz ile Türkiye’nin moda endüstrisinde bayrak taşıyıcı kuruluşlarından biri olarak Bologna’da iki önemli ve stratejik ya tırıma imza attık. Öncelikle geçen haziran ayının başında Avrupa Genel Merkezi ve global showroom olarak faaliyet gösterecek Orka Global’i görkemli bir törenle hizmete açtık. Bologna’da yaklaşık 300 yıllık bir geçmişe sahip Villa de Faveri Tron malikanesi artık Orka Global olarak faaliyet gösteriyor. Bugünlerin hayalini yıllar öncesinde kurduk. Kurulduğumuz yıllarda ‘Bu topraklardan dünya markası çıkmaz’ anlayışına inat kararlılıkla çalışarak ezber bozduk. Uzun süredir mercek altına aldığımız İtalya sıradan bir ülke değil, dünya modasının kalbi, Avrupa’nın podyumu. Bu ülkede bu yatırımları hayata geçirmek çok zor. Bu gurur sadece bizim değil hepimizin. Temsil ettiğimiz Türkiye Cumhuriyetimizin gururu. Orka Global ile Avrupa pazarına daha kolay ulaşacağız. Hazırlık aşaması iki yıl sürdü. Yaklaşık 100 kişiyi istihdam ettiğimiz Orka Global’de dün yanın farklı bölge ve ülkelerinden gelen satın alma grupları için Damat Tween ve D’S damat markalarımızın 2025 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu sergiliyoruz. Tencel gömlekler, pamuk tişörtler ve teknik kumaş takım elbise gibi her yere uyan çok sayıda farklı kombinleri ile ilham kaynağı olan koleksiyonlarımız, dünyanın en kaliteli kumaşlarını eşsiz tasarım, konfor ve üstün performansla buluşturarak yine farkını ortaya koyuyor. Damat Tween ve D’S damat, kusursuz kalıplar, sakin renkler ve akıcı formlar eşliğinde sofistike, şık ve çok yönlü çizgisiyle erkek modasına yön vermeye devam ediyor.
Bir diğer stratejik yatırımınız olan Bologna’da Avrupa’ya yönelik e-ticaretin yönetileceği lojistik merkeziniz ve hedefleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
Orka Global ile birlikte eş zamanlı olarak yine Bologna’da Avrupa’ya yönelik e-ticaretin yönetileceği Avrupa Lojistik Merkezimiz de faaliyetine başladı. Avrupa Lojistik Merkezi ile Avrupa için geleneksel ve e-ticaret altyapımızı çok güçlendirdik. Burası Avrupa kıtası için geleneksel ve e-ticare timizin kalesi oldu. İki bin 500 metrekare büyüklüğe sahip ve ilk etapta 50 kişi çalışıyor. Avrupa’ya yönelik e-ticaretimizin algoritması için çok çalıştık ve tüm altyapımızı hazır hale getirdik.
Beş kıtaya yayılan dünyanın 82 ülkesinde erkek giyim de bayrağımızı dalgalandıran şirketinizin global yolculuğunda geldiği noktayı anlatır mısınız? Bu kapsamda, hedefleriniz neler?
Moda endüstrisinde “kalite ve şıklığı” “konfor ve fonksiyonellik” ile buluşturan lider markalarımız Damat Tween ve D’S damat ile sürdürülebilirlik felsefesi ışığında müşterileri için olduğu kadar dünyamızın geleceği için de “değer” yaratma vizyonu ile global büyümemiz sürüyor. Üretimden tasarıma tüm iş süreçlerinde sıfır karbon hedefiyle döngüsel moda yaklaşımını benimsiyoruz. Beş kıtada 82 ülkede 400’ü aşkın mağazalarımızla erkek giyimde dün ya markalarıyla zirveyi paylaşıyoruz. Bu yıl ciro hedefimiz 10 milyar TL.
Yurt dışı faaliyetlerinizin yönetiminde izlediğiniz stratejiler neler içeriyor? Hangi spesifik noktalara öncelik veriyorsunuz?
Global büyümemizi İtalya başta olmak üzere kıta Avrupası, İngiltere, Afrika, ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Uzak Doğu odaklı hayata geçireceğiz. Avrupa’da önceliğimiz İtalya. Modanın kalbi İtalya, erkek giyimde dünya markalarının olduğu bir lokasyon. Burada daha da güçlenerek büyümeyi sürdürmek istiyoruz. İtalya’ya iddialı bir biçimde girdik. Bunu da üretim, tasarım ve inovasyon kalitemizle hissettiriyoruz. Lükse demokrasi getirdik. İtalyan distribütörler den ortalama üç-dört İtalyan markasının koleksiyonunu Damat Tween ve D’S damat koleksiyonlarında buluşturduğumuz yönünde övgüler alıyoruz. Geleceğimizin açık olduğunu ve İtalya’da daha da güçlü olmamız gerektiğini söylüyorlar. Önümüzdeki 4-5 yıl içinde mağazalar hariç yaklaşık 5 milyon Euro yatırımımız daha olacak. Geçen haziranda Bologna’daki üçüncü mağazamız açıldı. İtalya’da şu an toplam altı mağazamız bulunuyor. Yine Romanya’da D’S damat markasıyla 10. mağazamızı geçtiğimiz günlerde Bükreş’te açtık. Orta Doğu’nun vitrini Dubai ve Rusya gibi stratejik pazarlarda da faaliyetimiz sürüyor. Dubai’de altı mağazamız var. Güney Amerika ve Hong Kong özellikle ilgimizi çekiyor. Yine bu yıl en büyük atılımı ihracat tarafında MENA bölgesinde yaptık. Azerbaycan, Katar, Kuveyt, Bahreyn, Umman, BAE’ye ihracatımız hızla artarak sürüyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.