Visa, dünyada birçok ülke ve bölgede tüketicileri, işletmeleri, banka ve hükümetleri birbirine bağlayan global bir ödeme sistemleri şirketi. Kurulduğu günden bu yana ticarete global olarak öncülük etmeye devam eden şirket için en önemli kriterlerden biri; kültürler ve diller farklı olsa da, marka değeri hepsini kapsayan bir bütün olarak hareket etmek. Tüm dünyada yapılan işlemlerde global stratejilerini yerelleştirerek çalışan Visa, çok renklilik içeren bu bütünlüğe az sayıda ama etkisi büyük kampanyalarla hizmet veriyor. Pandemiyle hızla evrilen süreçlere “değişen insanı anlamak” yaklaşımıyla yön veren şirket, önceliklerini de kullanıcılarının yeni ritimlerine göre entegre ediyor. Şirketin Güneydoğu Avrupa Bölgesi’ndeki ülkelerinin pazarlama sorumluluğunu üstlenen Birim Gönülşen Özyürekli sorularımızı yanıtlarken, bizlere Visa’nın stratejilerini ve odak noktalarını da anlattı.
Kariyeriniz boyunca 50’nin üzerinde aldığınız pazarlama ödüllerinin yanı sıra Women to Watch Pazarlama Liderliği ödülünüz bulunmakta. Başarılı kariyer hayatınıza 2018 yılından itibaren VISA’da Güneydoğu Avrupa Başkanı olarak devam etmektesiniz. Göreve geldiğiniz günden bu yana ne gibi yeniliklerin öncüsü oldunuz? Gerçekleştirdiğiniz projeleri anlatır mısınız?
Visa’daki görevime 2018 yılında Güneydoğu Avrupa Bölgesi’ndeki ülkelerin pazarlama sorumluluğunu üstlenmek üzere başladım. Bu bölgede 9 ülke bulunuyor. 8 dil, 7 ayrı para birimi ve kültür çeşitliliği ile ön planda olan bir bölge. Kültürler ve diller farklı olsa da Visa’nın marka değerleri hepsini kapsayan ve aynı zamanda yerel dokunuşlara alan açan bir bütün. Biz de bundan yola çıkarak pazarlama planlarımızı Visa’nın değerlerinin altını çizen, az sayıda ama etkisi büyük kampanyalara imza atmak üzere sadeleştirdik.
İş hedeflerimizle pazarlama faaliyet- lerini yakınlaştırdık ve sonuçları daha hızlı ölçerek doğru işleri artırdık. İs- tediğimiz sonuçları vermeyenleri ele- me cesaretini gösterdik. Ülke bazında yerel tüketicilerin beklentilerini anla- mak için araştırma kaynaklarımızı artırdık ve bu araştırmalardan çıkan sonuçları global stratejilerimizi yerel- leştirirken kullandık. Böylelikle yap- tığımız işlerde yerel, bölgesel ve glo- bal dengeyi sağlıklı şekilde kurduk.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.