”DİJİTALLEŞME, MÜŞTERİLERİMİZE SUNDUĞUMUZ TOPLAM DENEYİMİN BİR PARÇASI”

Kurumsal, ticari ve bireysel bankacılıkta yenilikçi vizyonuyla fark yaratan Alternatif Bank; teknolojik altyapısı, operasyonel mükemmellik standartları ve odaklı bankacılık anlayışıyla hizmet vermeye devam ediyor. Dijitalleşmeyi müşterilerine sundukları toplam deneyimin bir parçası olarak gören banka, stratejilerini de bu temel üzerinde şekillendiriyor. Bireysel bankacılık alanındaki hedefleri doğrultusunda, müşteri bazını ve mevduat hacmini genişleten Alternatif Bank; bireysel müşteri edinimi konusunda sektöre büyük bir yenilik getiren görüntülü görüşme altyapısıyla da öne çıkıyor. Mevcut geleneksel bankacılık ürün ve hizmetlerini, fintechlerle iş birliği yaparak, değişen tüketici ihtiyaçlarına daha duyarlı hale getirmeyi ve müşteriye yenilikçi çözümler sunmayı hedefleyen Alternatif Bank Genel Müdür Yardımcısı Gökay Dede sorularımızı yanıtladı ve yeni dönem stratejilerini anlattı.

Alternatif Bank’taki görevinize pandeminin en yoğun hissedildiği süreçlerde başladınız. Başarılı bir yönetici olarak özellikle son iki yıldır ekonomik ve sosyal düzlemde yaşanan kırılmaların bireysel ve dijital bankacılıktaki yansımalarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu süreçlerde şirketiniz adına öncelikleriniz ve yarattığınız farklılıklar neler oldu?

Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi süreci bizlere sağlığın ne kadar değerli olduğunu bir kez daha gösterirken, bir taraftan da birçok sektörde yaşanan dijital dönüşümü tetikleyerek belki de birkaç yıla yayılan planların sadece birkaç ayda hayata geçirilmesine sebep oldu. Bankacılık da bu sektörlerin başında geliyor. Profesyonel bir yönetici olarak sektörümüz açısından zorlayıcı bir dönemde sorumluluk üstlendiğim bir gerçek; ancak bir anlamda da birçok önemli değişimi yönetme, uygulamaya koyma deneyimini yaşadım ve Alternatif Bank’ın bu süreçte faaliyetlerini en verimli şekilde sürdürmesine katkı sağlamaya çalıştım. Böylesi zorlu bir süreçte banka olarak en büyük avantajımız, dijital dönüşüm vizyonumuz doğrultusunda çalışmalarımıza çok daha önce başlamamız oldu. Bunu çevik çalışma prensiplerimizle birleştirerek başarımızı perçinledik. Pandemi sürecinde bankanın faaliyetlerini etkin bir şekilde sürdürmesinin yanında, müşterilerimizin bankacılık faaliyetlerini insansız kanallarımızdan sorunsuz bir şekilde sürdürebilmesi için çabamızı artırarak sürdürdük. Bu açıdan bakınca, dijital bankacılık kanallarımızı en yeni teknolojileri kullanarak yenilemiş ve pandeminin hemen öncesinde yaygınlaştırmış olmamız çok büyük bir avantajdı. Böylelikle müşterilerimiz dijital kanallarımızı daha etkin kullanarak bankacılık faaliyetlerini bankayla daha az fiziki temas gerektirecek şekilde sürdürebildiler. Dijitalleşme adımlarımızı atarken, hedefimiz sadece mevcut müşterilerimizin mevcut bankacılık faaliyetlerini uzaktan yürütebilmesi değildi. Yeni müşteri edinme ve müşterilerimizin yeni ürün taleplerini karşılama süreçlerini de şubeye gitmeden gerçekleştirilebilecek hale getirdik. Pandemi döneminde tamamladığımız bu projemizle müşteri kazanımı ve ürün süreçlerini tamamen dijital onaylı yapılara çevirdik

Günümüzde tüm şirketler, artan dijitalleşmeyle birlikte değişen tüketici alışkanlıkları doğrultusunda hizmet vermeye başladı. Alternatif Bank olarak, dijitalleşen müşteri taleplerini ve önceliklerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Bu konuda, ihtiyaçlara çözüm anlamında yaptığınız çalışmalar nelerdir?

Pandemiyle birlikte tüm dünyada artık markalardan beklentiler değişiyor. Bankacılıkta da müşteriler sadece finansman sağlayan ve mevduatı değerlendiren bir kurumdan fazlasını istiyor. İhtiyaçları anlayan, hedefleri paylaşan, hayatı kolaylaştıran çözümler ve insan odaklı bir yaklaşım bekleniyor. Bu çözümler için dijitalleşmeye ve teknolojiye yatırım şüphesiz ki çok önemli. Özellikle pandemi döneminde dijitalleşmenin önemini ve olumlu etkilerini net şekilde deneyimledik. Bu anlamda pandemi döneminden önce başladığımız dijital dönüşüm ve teknoloji yatırımlarımızı hızla tamamlayarak müşterilerimize yeni değer önerileri sunduk. Ancak bir banka olarak tüm süreçlerimizi dijitalleştirsek dahi paydaşlarımızın yanında olduğumuzu hissettirmez ve güven tesis etmezsek, ilişkinin uzun süreli olması mümkün değil. Yani, bankacılıkta “insan odaklılık” ve “kurumlara duyulan güven”in de en az teknoloji kadar önemli olduğuna inanıyoruz. Dolayısıyla biz dijitalleşmeyi müşterimize sunduğumuz toplam deneyimin bir parçası, bir tamamlayıcısı olarak görüyor; stratejimizi de bu temel üzerinde şekillendiriyoruz. Alternatif Bank olarak, bireysel bankacılığı yeni büyüme alanımız kabul ediyor ve bu alanda yaptığımız yatırımlarla müşterilerimize değer yaratmak, kusursuz bir bankacılık deneyimi yaşatmak vizyonuyla hareket ediyoruz. 2021 yılı bu anlamda, bireysel bankacılık alanında hedeflerimiz doğrultusunda, müşteri bazımızı ve mevduat hacmimizi genişlettiğimiz bir dönem oldu. Bireysel bankacılıkta, dijitalle insana dokunmayı en iyi harmanlayan banka olarak öne çıkma hedefiyle yol planımızı hazırladık ve çalışmalara başladık. Dijital kanal ve teknoloji yatırımlarının da katkısıyla, bireysel bankacılıktaki büyüme stratejimize uygun şekilde ilerledik. Özellikle bireysel müşteri edinimi konusunda sektöre büyük bir yenilik getiren görüntülü görüşme altyapımızı hayata geçirerek, önümüzdeki dönem hedeflerimiz için önemli bir kilometre taşını daha başarıyla geride bıraktık. 2022’de bu anlamda bizim için özellikle dijital kanallarda yenilikçi çözümler üreterek sektörde fark yaratacağımız, yeni müşterilere danışman bankacılık vizyonumuzu deneyimleteceğimiz bir yıl olacak.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.