Yolculuğu 1950’li yıllarda Mustafa Vasfi Diren’in evinin bahçesine atılan ilk tohumla başlayan DİMES, günü – müzde dünyada 100’ün üzerinde ülkede faaliyetlerini sürdüren güçlü bir şirkete dönüşmüş durumda. Doğaya ve in – sana duyduğu saygıyı dünyanın her noktasına taşıyan marka, çiftçileri, iş ortakları ve tüketicileriyle sürdürülebilir bir değer zinciri yaratarak, gelecek nesiller için yatırımlarına devam edi – yor. Sosyal marka kimliğini başarıyla taşıyan şirket, “ilk akla ge- len marka” kriterinde ilk sıralarda yer alıyor. Dijital kanalları en aktif kullanan markalar arasında da öne çıkan DİMES CMO’su Duygu Süleymanoğlu sorularımızı yanıtlıyor ve büyüme strate – jilerini anlatıyor.
Türkiye’nin yerli sermayeli ilk meyve suyu ve önde gelen içecek markası olarak, “içecek şirketi” vizyonunuz ve yenilikçi ürünleriniz ile çalışmalarınızı sürdürüyorsunuz. DİMES’in vizyonunu ve başarılarının altında yatan kriterleri öğrenebilir miyiz?
Tüketicisiyle yakın olmak, onlarla diyalog kurmak ve hayata başka bakmak DİMES’in ruhunda var. Tüketicilerimizle çok yakın bir ilişki içerisindeyiz. Sadece ürünlere talebi değil, yaşam tercihlerini de yakından takip ve analiz ediyoruz. Meyve suyu kategorilerinin tümünde farklı tüketici tercihlerine hitap eden ürünlerimiz var. Ancak hem besleyici yönü hem de tarım ve ekonomi açısından katma değeri yüksek kategoriler, bizim için daha öncelikli. Öte yandan bilinirlik oranımızın yüzde 99 olduğu meyve suyu, genç tüketiminin az, rekabetin yoğun olduğu bir pazar. Uzman olduğumuz alanda yeni bir açılımla büyümek için 6 yıldır uyguladığımız ve kolektif inovasyon kültürümüzden güç alan “içecek şirketi” vizyonumuz, Ar-Ge gücümüz, ürün portföyü stratejimiz ve yenilikçi ürünlerimizle bir içecek markasına dönüşüyoruz. Dünyadaki bütün içecek kategorilerini inceliyoruz. Hızlı büyüyen, geliştirilmesi ve üretimi uzmanlık isteyen, katma değerli, ithal ürünlere yerli marka alternatifi oluşturabileceğimiz kategorileri belirliyoruz. Pazarlama ekibimiz, alanında çok birikimli genç yeteneklerden oluşuyor. Gençlerin beklentilerini, dinamizmini hissediyoruz. Bunu ürünlerimize ve pazarlama iletişimlerimize yansıtıyoruz. Türkiye pazarındaki güçlü konumumuzun ve öncelikli kategorilerimizdeki liderliğimizin yanı sıra, dünya genelinde 100’ün üzerinde ülkeye kendi markamızla ihracat yapıyoruz. Tüm bu başarıları elde etme gücümüz, değişik sosyal çevrelerden gelen, değişik fikirlere, değişik alanlarda multidisipliner eğitime ve deneyime sahip, ancak aynı değerleri paylaşan bireylerden oluşan ekibimizden kaynaklanıyor. Her zaman daha iyisini yapmak için kendiyle rekabet etme tutkusunu içselleştirmiş, birbirine ve değerlerine sıkı sıkıya bağlı; bunlardan ödün vermeden değişime açık, birlikte çalışabilen takım yapımız, bu yapının sürdürülebilirliğini güvence altına alan iş kültürümüz ve kuruluşumuzdan bu yana taşıdığımız değerlerimiz, bizim en büyük güçlerimiz
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.