“DHL’İN GENİŞ TESLİMAT AĞIYLA, E-TİCARET YAPANLARA ÖZEL YENİ BİR HİZMETE BAŞLADIK”

Teknolojik altyapısı ve güçlü itibarıyla sektöründe öncü hizmetlere imza atan MNG Kargo, çatısı altına girdiği DHL eCommerce birikimi ve liderliğinin gücüyle taşımacılık sektörüne değer katmaya devam ediyor. Yeni pazarlara genişleme stratejilerini hızlandıran şirket, operasyonel kabiliyetini ve iş gücü potansiyelini artırmayı hedefliyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan MNG Kargo Ticari Faaliyetlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Veysi Armağan Kesen, yeni yatırım alanlarını ve hedeflerini bizlere aktarıyor.

“DÜNYA STANDARTLARINDA HİZMET KALİTESİYLE TÜRKİYE’NİN ÖNCÜ KARGO ŞİRKETLERİ ARASINDA YER ALAN MNG KARGO OLARAK 2024 FAALİYET SÜREÇLERİNİZ AÇISINDAN NASIL BİR YIL OLDU ?”

MNG Kargo olarak yaklaşık bir sene önce DHL ailesine katıldık ve 2024 yılına oldukça güçlü bir giriş yaptık. Türkiye’nin büyüme potansiyeli ve MNG Kargo’nun projeksiyonları kapsamında 250 milyon Euro’luk ilk yatırım programımızı açıkladık. Geçtiğimiz yıl boyunca müşteri memnuniyeti, verimlilik ve kaliteyi odak noktamıza alarak yenilikçi projeler geliştirdik. Bu kapsamda özellikle e-ticaret sektöründeki büyüme ve dönüşüm trendlerini yakından takip ederek operasyonel kapasitemizi ve hizmet kalitemizi her geçen gün artırıyoruz. BTK’nın yayınladığı Türkiye Posta Sektörü Raporu’na göre 2023 yılında kargo gönderi adedi bir önceki yıla göre yüzde 11,6 ile çift haneli büyüdü. MNG Kargo olarak pazar payımıza baktığımızda ise 2022 yılının ikinci yarısında yüzde 7,6 iken 2023 yılının ilk yarısında yüzde 8,2, ikinci yarısında ise yüzde 9,4’e yükseldiğini görüyoruz. 2024 yılının ilk yarısında da çift haneli büyümemizi sürdürdük ve yüzde 40’a yakın bir büyüme gerçekleştirdik. Kullanıcıların verdiği puanlarla belirlenen pazaryeri skor kartlarına göre, son üç yıldır hizmet kalitesini en iyi artıran kargo firması unvanını taşıyoruz. Şikayetvar.com sitesi verilerine göre, bu yılın ilk dokuz ayında, bir önceki yıla göre şikayet sayımızı yüzde 55,6 azalttık. Yine aynı dönemde memnuniyet oranı yüzde 7,7, teşekkür oranını da yüzde 20,6 arttı. Müşteri sadakatini geliştirmeyi amaçlayan NPS (Net Tavsiye Skoru) anketlerin sonuçlarına göre, teslimat kalitesi, teslimat hızı ve müşteri hizmetleri kalitesi gibi başlıklarda müşterilerimizden pozitif geri bildirimler almaya devam ediyoruz. Son olarak gerçekleştirdiğimiz NPS anketinin sonucunda yılın ilk yarısına göre tavsiye skorumuzun yüzde 23 arttığını söyleyebiliriz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.