“ÇÖZÜM ODAKLI VE BÜTÜNSEL YAKLAŞIM SUNAN ÜRÜNLERE SAHİBİZ”

Bütüncül bir saç bakım markası olarak yaratılan Ashley Joy, yolculuğunu doğadan aldığı ilhamla sürdürüyor. Alanında uzman kişilerle yola çıkan marka, ihtiyaçları yakından gözlemleyerek çeşitliliğini kullanıcıları için geliştiriyor. Business Türkiye için sorularımızı yanıtlayan Ashley Joy Yönetim Kurulu Başkanı Aslı Gümüşel, ürünlerini ve markanın temel hedeflerini paylaşıyor.

Doğadan ilham alarak yolculuğuna başlayan Ashley Joy’un kuruluş hikayesini ve markalaşma sürecini sizden dinleyebilir miyiz?

“Kendimi bildim bileli yediğime, içtiğime dikkat eden biriyim. Özellikle hamilelik dönemimde yalnızca beslenmeme değil, kullandığım bakım ürünlerine de fazlasıyla özen göstermeye başladım. Ürünlerin içeriklerini detaylıca inceleyip araştırdım. Uzun yıllardır Ender Saraç’a gidiyorum. Hamilelik dönemimde de kendisine doğal yollarla bakımlı olmanın yöntemleriyle ilgili merakımı anlattım. Bu konuda doğal malzemelerle neler yapabileceğime dair birkaç öneri verdi. Ben de evde kendi kendime doğal içerikli kremler yapmaya başladım.

O dönemde, bir yandan kariyerimde yeni bir yol çizmek ve insanlara değer sunmak istiyordum. Ancak tam olarak ne yapmam gerektiği konusunda net bir fikrim yoktu. İşte böyle bir süreçte, benim ‘planlanmış ilahi bir tesadüf’ dediğim bir olay yaşadım. Bir arkadaşımın New York’taki düğününde nikah şahidi oldum. Düğünde, doğal içerikler hakkında sohbet ettiğim biriyle tanıştım. Doğal içeriklere olan ilgimi fark etti ve sohbetimiz sırasında onun ilminin ve bilgi birikiminin ne kadar kıymetli olduğunu gördüm. Bu birikimi herkesle paylaşarak farkındalığı artırmak gerektiğine inanarak onu Türkiye’ye davet ettim. Kendisi için Kapalıçarşı ve İstanbul’un tarihi mekanlarını içeren özel bir program hazırladım. Gün boyu ona eşlik ettim.

Tam kendisini yolcu edeceğim sırada, bana zarif bir beyaz zarf uzattı ve zarfta hayatımı değiştirecek bir şey olduğunu söyledi. Zarfın içinde daha önce hiç görmediğim, çok özel bir bitkisel formül vardı. Hemen denedim ve muazzam bir sonuç aldım. İşte bu formül, Ashley Joy’un ikonik ürünü olan Ashley Joy Bitkisel Saç Bakım Yağının temelini oluşturdu. Daha sonra New York’a yaptığım her ziyarette kendisinden bitkilerle ilgili özel eğitimler almaya devam ettim.

Tam bu süreçte bir vesileyle Umre ziyareti yaptım. Dönüş yolculuğunda, uçakta yanımda oturan kişi Suna Dumankaya’ydı. Yine bir ilahi tesadüf! Onunla doğal ve bitkisel içerikler üzerine derin sohbetler etme fırsatı yakaladım. Türkiye’ye döner dönmez kararımı netleştirdim. Bitkisel ve doğal içeriklere ihtiyaç duyan insanlara bilgi birikimimi ve tecrübelerimi aktaracağım bir marka kurmaya karar verdim. Ürünlerimin herkes için ulaşılabilir, uygun fiyatlı ama en kaliteli içeriklere sahip olması gerektiğine inanarak yola çıktım.

Kişisel bir marka ismi yerine, kulağa hoş gelen bir isim olsun istedim ve markamın adını Ashley Joy olarak belirledim. Logomuz ise sol bileğimdeki dövmeden ilham aldı. Dövmede, ailemin baş harfleri yer alıyor ve kelebek formunda görünüyor. Bu logo, sevgiyi, aşkı ve emeği simgeliyor. Markanın özünde; aşk, sevgi ve beni ben yapan tüm değerler var.”

Marka çatınız altında bulunan ürünlere dair bilgiler ve içerikleri hakkında bilgi alabilir miyiz? Ürünlerinizin öne çıkan özellikleri neler?

Ashley Joy, bütüncül bir saç bakım markası olarak yaratıldı. Yani saça dair aradığınız ne varsa ihtiyaç duyduğunuz her konuda bakım ürünlerini Ashley Joy’da bulabilirsiniz. Ürünlerimizi her zaman sonuç odaklı geliştiriyoruz. Saç tipi ne? Neye ihtiyacın var? gibi sorular soruyor, buna göre istenilen sonucu ortaya koyacak içeriklerle çeşitlerimizi planlıyoruz. Bakım, en önem verdiğimiz konu. Her ürünümüz bakım yapan içeriğe sahip. Saç bakımı denince akla gelen tüm ürün portföyüne sahibiz. Eğer bir iddiamız var ise bunu doğal yollarla elde edilen bileşenlerden sunmayı tercih ediyoruz. Tamamen doğal içerikler barındıran saç bakım ürünleri sunuyoruz. Doğal ve vegan olarak süreci yönetiyoruz. İşte tüm bunlar Ashley Joy’un karakteristik özellikleri.

Ürünlerinizi kendi web siteniz haricinde Trendyol ve Hepsiburada gibi önemli e-ticaret platformlarında bulmak mümkün. Öncelikle satış grafikleriniz hakkında bilgileri öğrenebilir miyiz? Önümüzdeki dönem hedef satış alanlarınızdan bahsedebilir misiniz?

Ashley Joy olarak tüm pazaryerlerinde tüketicimizle buluşuyoruz. Tüm ürün portföyümüzü herkese efektif şekilde ulaştırmak için özenle çalışıyoruz. Her lansman ürünü, her yeniliğimizle satış grafiğimiz de artarak büyüyor. Özellikle son ürünümüz “Aura Feminine Kuru Şampuan” ile en çok satanlar listesine girerek büyük bir başarı elde ettik. Çıkardığımız günden itibaren kısa sürede yoğun bir ilgi gördük. Bunu da şöyle analiz ediyoruz: Şayet pazarın ihtiyaçlarını iyi analiz edip, hedef kitlenizin taleplerini doğru gözlemlerseniz satışta karşılığını mutlaka görüyorsunuz. Bununla beraber global trendleri de iyi analiz etmeniz çok önemli. Tüm bunları doğru noktada buluşturduğunuzda takdir ve beğeni kazanıyor, ivmesi yüksek satışlar elde ediyorsunuz. Ashley Joy olarak biz de bunları iyi değerlendiren, doğru adapte olan ve hızlı aksiyon alan bir markayız. 2025 satış hedeflerimizin başında, her ürün serimizi ihtiyaca yönelik ve bütünsel yaklaşımla geliştirerek sunmak var.

Kısa sürede başarıyı yakalayan bir marka olarak, pazarlama stratejinizin bileşenlerini ve özellikle dijital ortamlarda sizi öne çıkaran stratejik hamlelerinizin içeriğini anlatır mısınız? Tüketiciye ulaşma noktasında tanıtım süreçlerinizi nasıl yönetiyorsunuz?

Ashley Joy için her zaman markamıza katma değeri olan fikirleri benimsiyoruz. Dijital dünya da yeni fikirleri uygulama konusunda hem çok avantajlı hem de çok riskli. Ancak riskleri de göze alarak her zaman ileriye dönük hareket etmek gerekiyor. Günümüzde dijital pazarlamanın olmadığı bir pazarlama stratejisi artık düşünülemez noktada. Kullandığınız dijital ortamda kime hitap etmek istediğinizi ve o kitlenin mecra kapsamındaki ihtiyaçlarını, ilgisini doğru analiz etmeniz gerekiyor. Tek tip bir yapılandırma farklı hedef kitleleriniz adına doğru stratejiyi taşımıyor. Mesela ortak bir dile sahip olduğu gözlemlenen X ve Y kuşağına uygun strateji oluşturuyorsunuz. Ancak bir de Gen Z gerçeği var. Günümüz Gen Z, dijital dünyayı da domine ediyor. O yüzden sadece X ve Y’ye yönelik bir strateji ile ilerlerseniz Gen Z’yi kaçırıyorsunuz. Bu yüzden stratejileri hedef kitlelere uygun içeriklerle çeşitlendirmek, zamanı doğru yönetmek ve doğru yatırımlar yapmak çok önemli. Elbette tüm bunlara CRM datasını da dahil etmek gerekiyor. Hedef kitleye uygun iletişim dili, doğru strateji, doğru marka konumlandırması, fark yaratan fikirler, inovasyon gücü, rakip analizi, sektörel gelişmeler, küresel boyuttaki değişimler bizi bir sonraki adımlarımıza hazırlıyor.

İş dünyasında günümüzün en önemli konu başlıklarından biri müşteri deneyimi ve memnuniyetine dair Ashley Joy olarak neler yapıyorsunuz?

Markamızın kültüründe bütünsel saç bakım alanında çözüm odaklı olmak var. Bu da en nihayetinde müşteri memnuniyeti demek. Çünkü çözüm odaklarımızı, ihtiyaçları yakından gözlemleyerek çeşitliliğimizi kullanıcılarımız için geliştiriyoruz. Bizde konu markanın para kazanması, kârlılık odağında büyümesinden ziyade müşterilerin memnuniyeti, elde ettikleri sonuçlar doğrultusunda markayla kurdukları duygusal bağ ve çevrelerinde herhangi bir saç problemi duyduklarında elde ettikleri deneyim odağında Ashley Joy ürünlerini önermeleri. Mutlu olan her kadın güzeldir, gözleri ışıldar. Biz markamızın dünyasında buna odaklanıyoruz. Açıkçası bu konuda aldığımız geri dönüşler bizim için çok kıymetli. Hayatımda her zaman birebir iletişime değer verdim. İşte bu yüzden ben de sık sık birebir iletişim içinde kalarak Ashley Joy’a dair bilgilendirme ve yönlendirme yapıyor, aynı zamanda tüketicilerin isteklerine kulak vermeyi önemsiyorum.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.