”BUGÜNDEN YARINA HAZIR” KAMPANYAMIZLA DÖNÜŞÜM YOLCULUĞUMUZU İLERLETİYORUZ
Yolculuğu 1941’de başlayan Petrol Ofisi Grubu, bugün Türkiye’nin en büyük 5 özel şirketi arasında yer alıyor. Petrol Ofisi Grubu, havacılık, deniz ve karayolları ekonomisinin en önemli dinamolarından olarak, her üç alanda kamunun ve özel sektörün en büyük kurumlarıyla iş birliği içinde hareket ediyor. “Bugünden Yarına Hazır” sloganıyla başlattığı dönüşüm sürecinde kapsayıcılığına odaklanan Petrol Ofisi, ülkemizin geleceğine yaptığı yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Petrol Ofisi CMO’su Sinan Seha Türkseven ile Petrol Ofisi Grubu’nun pazarlama stratejilerini ve iletişimdeki dönüşümünü konuştuk.
Ülkemizin en büyük şirketlerinden Petrol Ofisi, stratejik bir dönüşüm yolculuğunun içinde yer alıyor. Öncelikle geleceğe yönelik projeler içeren dönüşümün yola çıkış noktasını ve amacını anlatır mısınız?
Petrol Ofisi Grubu olarak, paydaş ve tüketici deneyimini iyileş- tirmek amacıyla stratejik bir dönüşüm yolculuğuna çıktık. Ar- tık bir akaryakıt şirketinden bir enerji altyapı ve grup şirketine dönüşüyoruz. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılı itibarıyla erişti- ğimiz bin 923 istasyon, bin 400 köy pompası, sınır kapılarında yer alan ikmal noktalarımız ile Türkiye’nin en büyük peraken- decilerinden ve 200 milyar TL’yi bulan ciromuzla ülkemizin en büyük özel şirketlerinden biriyiz. Ayrıca Petrol Ofisi Grubu, Türkiye’nin akaryakıt ve madeni yağ pazarlarının geleneksel lideri. Türkiye’nin hava, deniz ve karayolları trafiğinin büyük çoğunluğu, Petrol Ofisi’nin yakıt tedariki ile gerçekleşiyor. 4 kı- tada 33 ülkeye madeni yağ ihracatı yapan, teknoloji ihraç eden bölgesel bir güç konumundayız. Havalimanlarından otoyollara, barajlardan şantiyelere Türkiye ekonomisine yön veren büyük altyapı projelerinin güvenilir tedarikçisiyiz. Bugün, bu cesametin hem ülke ekonomisine hem de sosyal faydaya yeni ve sürdürülebilir katma değerler üreten dinamoya dönüştüğü bir ekosistemden bahsediyoruz. Oyun teknolojile- rinden finansal teknolojilere, sürdürülebilir enerji alanındaki güneş enerjisi, elektrikli şarj istasyonu ve biyodizel yatırımla- rımızdan tüketici finansmanına uzanan yelpazedeki ürün ve hizmet portföyümüzü sürekli geliştiriyoruz. Türkiye’de ikinci el araç ticaretini baştan sona değiştiren kardeş şirketimiz VavaCars, 3 milyon kullanıcıyla Türkiye’nin ilk ve en popüler fantezi futbol oyunu olan Sosyal Lig’i hayata geçiren Petrolig Games ve tüketici finansmanını tamamen dijital dün- yaya taşıdığımız Credin’le günlük ekonominin içinde tüketici- nin hayatına değer katacak yenilikçi girişimlerle farklılaşıyoruz. Yenilenebilir enerji alanında S-POwer markamızla Türkiye’nin ilk güneş enerjili çatıya sahip istasyonunu kurduk ve böylece Türkiye’nin şebekeye elektrik sağlayan ilk akaryakıt istasyonu- nu faaliyete aldık. E-POwer hizmetimizle de geleceğin altyapı- sını bugünden hazırlayarak Türkiye karayollarını, özgün tekno- lojimizle Türkiye’de geliştirdiğimiz elektrikli şarj istasyonlarıyla donatıyoruz.
Dönüşüm yolculuğunuzda “Bugünden Yarına Hazır” sloga- nıyla başlayan kampanyanızın içeriğini ve sonuçlarını anla- tır mısınız?
”Bugünden Yarına Hazır” sloganıyla vizyonumuzu özetlediğimiz kampanyamızı, dönüşüm yolculuğumuzun belirli bir olgunluk seviyesine ulaşmasıyla birlikte başlattık. Kurumsal marka tonundan ziyade bir tüketici markası olarak konuşmaya başladığımız, kapsayıcılığımızı, çalışkanlığımızı, çözüm odak- lılığımızı ön plana çıkaran, sıcak ve samimi bir marka diline geçtik. Her gün yüz binlerce misafir ağırladığımız istasyonla- rımızda en iyi ürün ve hizmetleri sunmak için sürekli geliştir- diğimiz teknolojimiz ve kurumsal sosyal sorumluluk projeleri- mizle ”Bugünden Yarına Hazır” olduğumuzu anlatıyoruz.
Dijitalin de gücünü kullanarak, tüketiciye temas ettiğiniz noktalarda mükemmel müşteri deneyimine ulaşmak için birçok yeniliğe imza attığınızı görüyoruz. Hayata geçirdi- ğiniz yeniliklerden ve bunların müşteri memnuniyeti an- lamında başarıya dönüşmesindeki etkenlerden bahseder misiniz?
Petrol Ofisi Grubu olarak dönüşümü farklı boyutlarıyla ele alır- ken, her aşamada müşteri memnuniyetini ön planda tutmaya özen gösteriyoruz. Nihai tüketicilerimiz için görünen yüzümüz olan istasyonlarımızda 2018 senesinden bugüne, logo değişimi kapsamında perakende ağımızdaki noktaların çok büyük bir bölümünün kurumsal kimliğini, market ve tuvaletlerini mo- dernize ettik. Yaptığımız fiziksel yatırımların standartlarını korumak için 2021 senesi itibarıyla sektörümüzde yine ilk ve tek olan “3. Göz” adını verdiğimiz “Dijital Gözetim Takip Sistemi”ni dev- reye aldık. İstasyonlarımızdaki hizmet kalitemizi daha da geliştirmek adına gerek yapay zeka destekli IVN-Dış Arama Sistemi ile gerekse de 1 milyon indirme seviyesini aşan mobil uygulamamız üzerinden müşterilerimizin istasyon deneyimle- rini ölçümlüyoruz. “1. Göz” adını verdiğimiz ve sektörde yine benzeri olmayan bu uygulamamızla, müşteri memnuniyet skorlarımızda sadece bir sene içerisinde yüzde 30’a varan yük- seliş elde ettik. Ayrıca hayata geçirdiğimiz Petrol Ofisi mobil uygulaması da uygulama mağazalarında 4,9 gibi çok yüksek bir not alarak, bize müşteri odaklı tasarımın önemini ve yaptığı- mız çalışmaların müşterilerimiz nezdinde karşılık bulduğunu gösteriyor. “Konuşan İstasyon” ismini verdiğimiz dijital uygulamayı da ha- yata geçirdik. Bu uygulamada müşterilerimiz, tuvalet, market ve ön sahada sergilenen ve bulunduğu istasyona özel oluşturu- lan QR kod sayesinde özel bir Whatsapp hattına yönlendirile- rek, yakıt alım hizmeti, market hizmeti ve tuvalet temizliği ile ilgili görüşme başlatabiliyor ve geri bildirim verebiliyor.
Petrol Ofisi olarak, sosyal faydaya kalıcı katma değer yarat- manın en önemli önceliklerinizden biri olduğunu biliyo- ruz. Bu alandaki çalışmalarınızı ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Petrol Ofisi Grubu olarak Türkiye’nin geleceği için güçlendiril- mesi gereken noktalara dokunulması gerektiğini düşünüyoruz. Bu kapsamda Türk sporuna yaptığımız yatırımları, Türkiye’nin sosyal gelişimine, sürdürülebilir başarısına ve altyapısına yaptı- ğımız bir sosyal yatırım olarak görüyoruz. Türkiye’de sahiplendiği değerler ve ortaya koyduğu vizyonuyla Altınordu Futbol Kulübü, Türkiye’nin genç yeteneklerini hem ülkemiz hem de küresel spor hayatına hazırlayan ve kazandı- ran önemli bir altyapı markası. Futbolun bireysel gelişim, iyi yurttaşlık ve iyi sporculuğu bir araya getirebileceğini göste- ren Altınordu Futbol Kulübü ile beş yıla dayanan bir yol ar- kadaşlığımız var. 2022’de, tarihinde ilk kez Dünya Şampiyonu olan Türkiye Ampute Milli Takımı’na desteğimizi sunmuştuk. Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu (TBESF) ile ya- kın zaman önce imzaladığımız yeni sponsorluk anlaşmasıyla ise engelli sporculara olan desteğimizi artırdık. Yeni anlaşmay- la TBESF’ye bağlı 20 branşın da sponsorluğunu üstleniyoruz. Aynı zamanda, Türkiye’nin önemli spor kulüpleri Galatasaray ve Fenerbahçe’nin kadın futbol takımlarının da sponsoruyuz. Petrol Ofisi Grubu olarak, kadınların sosyal ekonomik ve kültürel hayata katılımının kısıtlı kaldığı toplumların ilerleyemeyeceğine inanıyoruz. Kadın futbolunun da bu noktada çok önemli bir kaldıraç olduğunu düşünüyoruz. Girişimciliğin de kadınların ekonomiye katılımında çok önem- li bir rol üstlenebileceğine inanıyoruz. Bu çerçevede STEM alanında eğitim gören öğrencilerimize mentorluk desteği ve- ren ABD-Türkiye İş Konseyi’nin Women in Business çalışma grubu liderliğinde ve proje paydaşları TurkishWIN ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği iş birliğiyle hayata geçirilen “Milyon Kadına Mentor Programı”nın Türkiye’deki kurucu destekçisi- yiz. Petrol Ofisi Grubu olarak, İTÜ Çekirdek ile girişimcilik odak- lı iş birlikleri gerçekleştiriyoruz. Bu kapsamda 2023 itibarıyla kadınların ekonomik hayata katılımının önemli araçlarından biri olan girişimcilik alanında desteklenmesi için dünyanın en başarılı ilk beş kuluçka merkezinden biri olan İTÜ Çekirdek bünyesinde “Kadın Girişimcilik” kategorisini sahiplendik. Bu projeyle girişimlerin ilham veren yolculuklarına daha yakın- dan tanık olmaya ve onların yolculuklarına tecrübelerimizle katkı sunmaya devam edeceğiz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.