Otomotivle ilgili tüm çözümleri tek çatı altında müşterileriyle buluşturan, Türkiye’nin lider otomotiv perakendecisi, araç kiralama ve araç paylaşımı şirketi olan Otokoç Otomotiv; bugün toplam 9 ülkede yatırımları olan köklü bir şirket. Türkiye otomotiv pazarından yüzde 8’in üzerinde pay elde eden başarılı şirketin odağında ise her zaman “insan” var. Önümüzdeki 5 yılda yeni araç satışları kadar 2. el araç satışı yapmayı ve 2. el araç satışını 4 buçuk katına çıkarmayı da hedefleyen Otokoç Otomotiv; sektörde yaşanan değişimleri takip ederek ve yeni projelere ağırlık vererek şirketi geleceğe hazırlıyor. Süreçlerini, tüm paydaşlarıyla karşılıklı güven ve memnuniyet üzerine kurduklarını belirten Otokoç Otomotiv Genel Müdürü İnan Ekici sorularımızı yanıtladı.
Otokoç Otomotiv, 90 yılı aşkın süredir bulunduğu sektöre yön veren lider bir şirket. Otomotivle ilgili tüm çözümleri tek çatı altında müşterileriyle buluşturan şirketin kurulduğu günden bu yana zirvede olmasının en önemli nedeni nedir?
Toplam 9 ülkede yatırımları olan köklü bir şirket olan Otokoç Otomotiv bugün; Otokoç, Birmot, Avis, Avis Filo, Budget, Otokoç Sigorta, Zipcar, Otokoç 2. El ve Otokoç Parça markalarıyla hizmet veren Türkiye’nin en büyük otomotiv perakendeciliği, araç kiralama ve araç paylaşımı şirketi konumunda. Otokoç bünyesinde Ford, Ford Trucks ve Volvo markaları; Birmot bünyesinde ise Fiat, Alfa Romeo, Jeep ve Maserati markaları ile faaliyet gösteriyor. Bunun sonucunda şirketimiz, Türkiye otomotiv pazarından yüzde 8’in üzerinde pay elde ediyor. Bugün 9 ülkede 300’den fazla lokasyona ulaşan Otokoç Otomotiv, Avis Budget Group’un Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesindeki en büyük lisans ortaklarından biri. Fortune 500 Türkiye 2020 yılı listesinde de 27. sırada yer alan şirketimiz, bir yıl içinde 11 basamak birden yükselmiş oldu. Değindiğim ve sorunuza konu olan tüm bu başarıların ardında yatan temel neden ise bizim işe ve insana yaklaşımımızda yatıyor. Her şeyden önce, odağımızda “insan” var. Otokoç Otomotiv olarak hissedarlarımızı, tüm çalışanlarımızı, tedarikçilerimizi, stratejik çözüm ortaklarımızı, bireysel ve kurumsal dış müşterilerimizi, ilişki ve iletişim içinde olduğumuz tüm özel ve resmî kurumlara kadar herkesi ve her kurumu “paydaş” olarak kabul ediyoruz. Süreçlerimiz, tüm paydaşlarımızla karşılıklı güven ve karşılıklı memnuniyet üzerine kurulu. Hangi kuşaktan olursa olsun odağına insanı alan bu yaklaşım ve şeffaflığın tüm ekipçe benimsenmesi en önemli nokta. Bunu başardığınız zaman uyum da, motivasyon da, başarı da kendiliğinden geliyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.