1939 yılında oldukça mütevazi bir şekilde kurulan HP, bugün geldiği noktada tüm dünyada kişiler, kuruluşlar ve topluluklar için her yerde hayatı iyileştiren teknolojiler geliştiriyor. Projelerini geleceği yaratmak üzerine kurgulayan şirket, yaptığı işlerle fark yaratıyor. Performans ve tasarımı bir arada sunan HP’nin Türkiye Genel Müdürü Emre Alaman sorularımızı yanıtlarken yeni projelerini de bizlere anlattı.
HP 80 yılı aşkın bir süredir tüm dünyada faaliyetlerini geliştirerek sürdüren bir teknoloji devi. Türkiye pazarında da 30 yılı aşkın bir süredir faaliyet gösteriyor. Siz HP’nin başarısının sırrını neye bağlıyorsunuz? Bu kadar büyük ve köklü bir organizasyon içerisinde yönetimsel sorumluluklar üstlenip başarıya ulaşabilmenin altın anahtarı sizce nedir?
HP’nin kuruluş hikâyesi beni her zaman etkilemiş ve örnek aldığım bir yol olmuştur. Kurucularımız Bill Hewlett ve Dave Packard 80 sene önce bir garajda, bir hayal üzerine HP’yi kurmuş. Bu hayalde, koşulsuz dürüstlük, saygı, açık iletişim, takım çalışması ve daimi kazanma hırsını kültürel değerler olarak belirlemişler. Ekip olarak bu değerleri benimsiyor ve çalışmalarımıza da yansıtıyoruz. Tüm ekibimizin iş birliği içerisinde çalıştığı bir iş ortamımız var. Hızlı ve doğrudan iletişim, ekip çalışması motivasyonunu da güçlendiriyor. Farklı fikirlerin duyulması, başarıların kutlanması, zorluklarla birlikte başa çıkılması başarımızı perçinliyor. Ayrıca bilişim sektörü dinamizmi yüksek, yeniliklerle dolu, yaratıcılığı ve öğrenmeyi sürekli kılan bir sektör. Başarılı olmak, yapılan işte fark yaratmaktan geçiyor.
Markanızın yeni ürün geliştirme süreçlerinde hangi faktörler göz önüne alınıyor? Geleceği hayal eden ve şekillendiren bir teknoloji firmasının Ar-Ge süreçlerinde en önemli noktalar nelerdir? Çalışmalarınız ışığında, bizleri nasıl bir gelecek bekliyor?
Amacımız, performans ve tasarımı bir arada sunan ürünler geliştirerek hayatı her yerde ve herkes için kolaylaştıracak teknolojiler yaratmak. Yeni kategoriler ve yenilikçi ürünlerle tüketiciye ulaşmak ve ülkemizin gelişimi için teknoloji kullanımının yaygınlaşmasını sağlamak bizim için çok önemli. Bu doğrultuda HP olarak yeni ürün segmentleri ile ürün yelpazemizi büyütüyoruz. Bu çalışmaları yaparken değişen, gelişen, farklılaşan müşteri ihtiyacına yönelik çözümler sunmaya, uygun maliyetli, kullanımı kolay ve fonksiyonel ürün geliştirmeye odaklanıyoruz. Göz alıcı detaylar, yeni nesil performans, çeviklik ve güvenlik ile geleceği günümüze getirerek sektörü ileriye taşıyoruz. Türkiye’nin pazar şartlarını ve müşteri segmentini çok iyi biliyoruz ve ülkemizin ihtiyacına göre ürünleri getiriyoruz. Dijital dönüşüm sayesinde yeni teknolojileri çok daha hızlı bir şekilde pazara yansıtmaya başladık. HP olarak dijital dönüşümü toplumun geneline yaymak için dijital referans olacak önemli adımlar atıyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.