”YATIRIMLARIMIZI AKILLI TEKNOLOJILERE ÖNCÜLÜK ETMEK ÜZERE YAPIYORUZ”

Türkiye pazarına 2018 yılında giriş yapan Anker, o günden bu yana ülkemizde de lider teknolojiler üretmeye devam ediyor. Sürekli olarak Ar-Ge ve inovasyona yatırım yapan şirket, inovasyon entegre edilen ürünleri, erişilebilir fiyat aralıklarında tüketicilere sunmayı amaçlıyor. Bin 478’den fazla teknoloji patentine sahip Anker, ilk mağaza açılışını da 2023 yılında gerçekleştirmeyi hedefliyor. Yeni ve gelişmiş teknolojilerle müşterilerin yaşamlarının her anına konfor ve değer katmaya odaklanan şirket, özellikle şarj teknolojileri ve akıllı yaşam aksesuarlarında yaptığı inovasyonlarla dünyada lider konumda bulunuyor. Sorularımızı yanıtlayan Anker Türkiye, İsrail ve Orta Asya Ülke Müdürü Cem Bodur, ürünlerinin detaylarını da bizlerle paylaşıyor.

Akıllı yaşam teknolojilerine yönelik inovatif ürünler geliştiren Anker’in sektöründe öncü görülen projeler ürettiğini biliyoruz. Bu kapsamda tüketicileri buluşturduğunuz son teknolojiyi içe- ren ürünlerinize ve projelerinize dair bilgiler alabilir miyiz? Söz konusu çalışmalarınızda öne çıkan özellikler neler?

Yeni ve gelişmiş teknolojilerle müşterilerimizin yaşamlarının her anına konfor ve değer katan Anker olarak akıllı yaşam teknoloji- lerine öncü yaklaşımlar geliştiriyoruz. Şarj cihazlarımızda kullan- dığımız Power IQ, MultiProtect, GaN ve IPA gibi teknolojiler, tüm cihazları şarj etmek için 6 bağlantı noktasına ve 10 yıllık kullanım ömrüne sahip. Yeni taşınabilir güç istasyonu Powerhouse ürünü- müz, sektörde öncü olarak kabul ediliyor. Her bütçeye uygun ku- laklık, hoparlör ve ses sistemi sunan Soundcore kategori marka- mızdaysa ACAA, HearID, Aktif Gürültü Engelleyici, VoiceRadar, VoiceShield ve MagicSight gibi alanında uzman teknolojilerden yararlanarak kullanıcılarımızı son teknolojilerle buluşturuyoruz. Ev yaşamının konforu ve güvenliği üzerine teknolojiler geliştiren eufy clean kategori markamıza ait robot süpürgelerimizde iPath lazer navigasyon, AI Map haritalama, güçlü emiş teknolojisi gibi önemli teknolojilerden yararlanırken, akıllı güvenlik sistemleri sunduğumuz eufy security kablosuz güvenlik kameralarımızda bu- lunan uçtan uca şifreli yerel depolama ve yapay zeka destekli cihaz entegrasyonu, solar enerji ile kesintisiz güç gibi teknoloji alanında ön plana çıkan özellikleri kullanıyoruz. Projeksiyon cihazları ala- nında taşınabilir ve portatif özellikleriyle pek çok kullanıcının be- ğenisini kazanmış Nebula kategori markamızda ise otomatik odak, DLP IntelliBright ve sinematik ses gibi özellikler kullanıcıların bek- lentilerini aşıyor. Nebula çatısı altında dünyanın en kompakt lazer projeksiyon cihazı Cosmos Laser 4K ile kullanıcılar sinema keyfini her yere taşıyabiliyor. Kurulumu son derece kolay olan bu cihaz, 4K ekran kalitesi, AiFi teknolojisi ve Dolby ses özellikleri, sizi aksiyo- nun ortasına davet eden 3 boyutlu bir ses evreniyle fark yaratıyor.

Global Ar-Ge yatırımları 128 milyon doları aşan bir şirket olarak, gerek Ar-Ge departmanınız gerekse burada yapılan yatırımlarınıza dair değerlendirmelerinizi öğrenebilir miyiz? Özel- likle tasarımda ön plana aldığınız kriterler neler?

Girişim ekosisteminden gelen bir marka olarak Ar-Ge ve inovasyo- na sürekli yatırım yapıyoruz. Global olarak Ar-Ge yatırımlarımız, 128 milyon doları aştı. 3 binin üzerindeki çalışanımızın yarısından fazlası Ar-Ge departmanında görev alıyor. Anker olarak bin 478’den fazla teknoloji patentine sahibiz. Uyumluluk, dayanıklılık ve taşına- bilirlik kavramlarını ön planda tutarak ürünlerimizi tasarlıyoruz. Yatırımlarımızı ve Ar-Ge harcamalarımızı kullanıcıların ih- tiyaç duyduğu ürünlerde akıllı teknolojilere öncülük etmek üzere yapıyoruz. Kullanıcıların ihtiyaçlarına yanıt veren, çözüm olan ürünler geliştiriyoruz. Tüketicilerin yaşadıkları olumlu ya da olumsuz deneyimler, yeni ürün çalışmaları- mızda kritik bir öneme sahip oluyor. Ar-Ge yatırımlarımı- zı da bu mantıkla oluşturuyoruz. Daha iyi bir deneyim için neler yapabiliriz? Kullanıcılarımızın tercih ettiği ve görmeyi arzuladığı özellikler neler? Bu gibi soruları sorarak, her yeni ürünümüzde daha önceki ürünümüzün üzerine koyarak ilerliyoruz. Anker hedefini Türkiye’deki herkesi Anker inovasyonu ve teknolojisiyle tanıştırmak, yeni ve gelişmiş teknolojilerle müşterilerin yaşamlarının her anına konfor ve değer katarak anları gönüllerince yaşamaları için yanlarında olmak olarak tanımlıyor. Kullanıcılarımızın premium marka ürünlere erişilebilir fiyatlarda ulaşmasını sağlamayı amaçlıyoruz. Gi- rişim ekosisteminden gelen bir marka olarak inovasyonun ve girişimin öneminin farkındayız. Bu yüzden her dönem en inovatif, en pratik ve her bütçeye uygun ürünler üretmeye devam ediyoruz. Ürettiğimiz ürünlerin temelinde de her za- man bir fikir yatıyor ve fikre yatırım yaparak ürünü hayata geçiriyoruz. Küresel ekosistemdeki yenilikçi bakış açımızı Türkiye’de de sürdürmeyi hedefliyoruz.

Geçtiğimiz yıl, bulunduğunuz pazarın en başarılı markaları arasında yer aldınız ve büyümenizi sürdürdünüz. Bu anlamda, 2022’ye dair gerçekleştirdiğiniz yatırımlardan ve ürün portföyünüzdeki gelişmelerden bahsedebilir misiniz? Anker olarak 2022 yılını nasıl kapattınız?

2022 yılında müşterilerimizle buluşturduğumuz inovatif ürünlerimizle hayatları kolaylaştırmaya devam ettik. Anker olarak geçen yıl dünyanın yetkili pazar araştırma kuruluşu olan Euromonitor International’ın perakende satış istatistik- lerine göre, dünyanın 1 numaralı şarj markası seçildik. Tü- keticilerin zorunlu olsa da ihtiyaçlarını karşılama amacıyla kaliteli ve premium markalara yönelerek doğru tercih yap- ması, bizim de yılı daha iyi bir noktada kapatmamızı sağladı. Türkiye pazarı, Anker markası ile 2018 yılında resmi olarak tanıştı. İlk üç yıl içerisinde en hızlı büyüyen pazarlar için- de birinci sırada yer aldık. Anker ekosistemi içindeki kate- gorisel yaklaşımla 10 milyon dolar kulübüne dahil olduk. O yıllarda bugün de sorumlu olduğum İsrail ve Orta Asya bölgesi de Türkiye’ye bağlandı. Nebula kategorisindeki pazar payımız ile Anker global sıralamasında 5. sıradayız. Türkiye pazarında ise taşınabilir akıllı projeksiyon alanında yüzde 45 pazar payıyla lider konumdayız.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.