”36 YILDIR İSTİKRARLI ŞEKİLDE BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORUZ”
Dürüstlük ve güvenilirlik ilkeleri üzerine inşa edilen Kar Grup, müşterilerinin yüksek memnuniyeti ve sayısız ödülle süslediği hizmetleriyle sektörün lider markalarından birisi olarak yoluna başarıyla devam ediyor. Temsilcisi oldukları Ford Toyota ve BYD markalarının en güçlü ve en bilinen iş ortaklarından biri olan şirket, tecrübeli ekibiyle de geleceğe istikrarla yürüyor. Yeni teknolojileri müşteri deneyiminde kusursuzu yakalamak için kullanan Kar Grup, önümüzdeki dönemde de yatırım stratejileriyle yenilikçi yapısını korumayı hedefliyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Kar Grup Yönetim Kurulu Üyesi ve BYD Kar Genel Müdürü Gizem Erdem bizlere şirketin kuruluş öyküsünü ve başarılarının ardındaki dinamikleri aktarıyor.
Büyüyen müşteri portföyü ve çeşitlenen ürün yelpazesiyle otomotiv sektöründe önemli bir oyuncu haline gelen Kar Grup’un kuruluş hikayesini ve atılan ilk adımların öyküsünü sizden dinleyebilir miyiz?
Kubilay Ercan Erdem, Kar Grup şirketini kurdu. Şirket, 1988 yılında Massey Ferguson bayiliği ile faaliyetine başladı. Ardından Tofaş, Mazda, Daewoo, Citroen ve Daihatsu bayilikleri de aramıza katıldı. Şu an ise Haliç’te bulunan şirket merkezimizde Ford, Toyota ve BYD markalarının yetkili satıcısı olarak faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Yani otomotiv ile doğan ve büyüyen bir şirketiz diyebiliriz. Ford Toyota ve BYD bayiliklerimizin yanı sıra İstanbul’da birçok noktada kısa ve uzun dönem araç kiralama hizmeti de veriyoruz. Özellikle son yıllarda araç kiralama faaliyetine önemli yatırımlar yaptık. Araç kiralama hizmeti alanında da hızlı büyüme hedefimizi gerçekleştiriyoruz. Şirketimiz 36 yıldır kendi sektöründe istikrarlı şekilde büyümeye devam ediyor. Bugün temsilcisi olduğumuz Ford Toyota ve BYD markalarının en güçlü ve en bilinen iş ortaklarından biriyiz. Kurumsal bir yapı içerisinde 2. kuşağa geçen, aile geleneği olarak otomotivi benimseyen ve bu sektörde büyümeye kararlı bir yönetim anlayışımız bulunuyor. Bu nedenle faaliyet alanımızda istikrarımızı ve motivasyonumuzu koruyabiliyoruz. Bu şirketin de nesilden nesile aktarılan bir tarihi geçmişi olması en içten dileğimiz.
Şirketinizin yükselişindeki dinamikleri anlatır mısınız? Otomotiv sektöründeki başarısının ardında yatan çalışmalar ve faktörler neler?
Otomotiv, dünyanın en büyük ve en rekabetçi sektörlerinden biri. Nitekim aynı durum Türkiye pazarı için de geçerli. Sert rekabetin yanı sıra hızlı değişen ve gelişen sektörlerin de başında geliyor. Kar Grup olarak sektörde başarılı olmak için dikkatli bir planlama ve uygulama yapmaya özen gösteriyoruz. Sektörün değişen pazar koşullarına hızlı şekilde uyum sağlamak ve fırsatları yakalamak önceliğimiz. Değişimi yakalamak için sürekli olarak esnek ve çevik kalmak bizim için hayati önem taşıyor. Bunların yanı sıra Kar Grup olarak konsantrasyonumuzu ana sektörümüz olan otomotiv sektörüne veriyoruz. Ana sektörümüz dışında kalan sektörlere yayılmamak, tecrübemizi ve finans gücümüzü bu alanda tutmak ve bu alana yatırım yapmak bizim grafiğimizin günden güne yükselmesinde büyük etkenlerden biri. Tüm bu sürecin ve sistemin arkasında elbette güçlü bir ekip bulunuyor. Öncelikle kadın istihdamına çok önem veriyoruz. Şirketimizdeki kadın-erkek dengesini özellikle yönetim kanadında mutlaka koruyoruz. Şirketimizdeki en büyük gurur kaynağımız ise uzun süre bizlerle yol alan ekip arkadaşlarımız. Tecrübeli ve dinamik bir ekibe sahibiz. Bu da bizi bir adım öteye taşıyor.
Kar Grup’un bünyesine yeni dahil etmiş olduğu BYD markasının Türkiye pazarına girişi ve hedeflerinden bahsedebilir misiniz?
BYD, “Bugün, Yarın, Daima” mottosuyla Türkiye pazarına giriş yaptı. Çok uluslu bir teknoloji şirketi olan Build Your Dreams (BYD), daha iyi bir yaşam için otomobil ve otomobil teknolojileri geliştiriyor. Dünyada her geçen gün hızla büyüyen markanın gelişimine ve büyümesine paralel olarak BYD’yi Türkiye’de de temsil ederek önemli bir adım attık. 28 yıllık geçmişe sahip BYD, 2003 yılından bu yana yaptığı 5 milyonun üzerinde elektrikli araç satışıyla küresel bir lider olarak öncü teknolojileriyle sektörü yönlendirmeye devam ediyor. BYD tecrübesi, yenilikçi ve üstün teknolojisi, kalitesi ve avantajlarıyla Türk otomotiv sektöründe yeni bir dönemin başlangıcını temsil ediyor.
Sürdürülebilir hedefler doğrultusunda elektrikli araç, tüm güçlü markaların gündeminde yer alan bir konu. Sıfır emisyona ulaşmak adına ülkeler ve şirketler üzerinde yoğun bir baskı var. Buna paralel olarak yön değiştiren yatırımların içeriği hakkında bilgi alabilir miyiz? BYD’nin bu anlamda yoğunlaştığı ve geliştirdiği stratejiler neler?
Sürdürülebilirlik, günümüzün en önemli gündem maddelerinden biri. İklim değişikliği ve çevre kirliliği gibi sorunlar dünyayı tehdit eden önemli sorunlar. Bu sorunlara karşı mücadele etmek için ülkelerin ve şirketlerin önemli adımlar atması gerekiyor. Nitekim bu adımların sesleri otomotiv sektörüne de hızla gelmeye başladı. Sürdürülebilir hedefler doğrultusunda elektrikli araç yatırımları, otomotiv sektörünün geleceği için önemli bir trend. Bu yatırımlar, elektrikli araç üretimini, teknolojisini ve şarj altyapısını yaygınlaştırmaya yardımcı olacak. Elektrikli araçların yaygınlaşması, hava kirliliğini azaltmaya ve iklim değişikliğiyle mücadeleye önemli katkılar sağlayacak. Bu nedenle, birçok güçlü marka elektrikli araç yatırımlarını artırmaya başladı. Ülkeler de elektrikli araç sektörünü desteklemek için çalışıyor. Örneğin Avrupa Birliği, 2035 yılına kadar yeni kayıt edilen tüm araçların sıfır emisyonlu olmasını hedefliyor. Bu hedef doğrultusunda Avrupa Birliği, elektrikli araç üretimini desteklemek için 75 milyar euro’luk bir yatırım planı açıkladı. ABD hükümeti, 2030 yılına kadar 500 bin elektrikli araç şarj istasyonu kurmayı hedefliyor. Bu gibi yatırım ve destekler sürdürülebilir hedefler konusunda gerek ülkelerin gerekse şirketlerin verdiği önemi gösteriyor. BYD, sürdürülebilirlik konusunda dünya lideri şirketlerden biri. Şirket karbon nötr olma hedefine ulaşmak için kapsamlı stratejiler geliştirdi. Bu stratejinin temelinde, yenilenebilir enerji kaynaklarına yatırım, enerji verimliliğini artırma, elektrikli araçlara odaklanma gibi başlıklar bulunuyor. BYD, elektrikli araçlara odaklanarak, fosil yakıtlı araçlardan kaynaklanan emisyonları azaltmayı hedefliyor. Şirket, bu anlamda elektrikli araç üretiminde dünya liderleri arasında.
Otomotiv sektöründe ürünler kadar bu ürünleri tamamlayan hizmetlerin de mükemmel olmasını hedefleyen bir şirket olarak, müşteri deneyimlerine dair çalışmalarınızı ve hedeflerinizi anlatır mısınız? “Müşteri deneyimi” şirketiniz için neyi ifade ediyor?
“Müşteri deneyimini bir bütün olarak ele almak” bizim çıkış noktamızı oluşturuyor. Müşteri deneyimini, müşterinin markamızla ilk tanışmasından itibaren aracın satın alınması, satış sonrası hizmetlere kadar tüm aşamaları kapsayan bir süreç olarak görüyoruz. Bu kapsamda, müşterilerimizin her temas noktasında mükemmel bir deneyim yaşamalarını hedefliyoruz. Müşteri deneyimini geliştirmek için öncelikle müşterilerimizi anlamamız ve ihtiyaçlarını karşılamak için çaba göstermemiz gerekiyor. Müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini anlamak için yaptığımız kapsamlı araştırmalar neticesinde müşterilerimizin beklentilerini karşılayan hizmetler geliştiriyoruz. Müşteri memnuniyeti konusunda ekibimizi de sürekli olarak verdiğimiz eğitimlerle dinamik ve güncel tutmaya özen gösteriyoruz. Yeni teknolojiler, müşteri deneyimini iyileştirmek için önemli bir fırsat sunuyor. Bu nedenle, dijitalleşme ve yapay zeka gibi yeni teknolojileri müşteri deneyimine entegre etmek için çalışıyoruz. Kar Grup olarak yüzde yüz müşteri memnuniyetine ulaşma hedefimiz için çalışmalarımızı sürdürüyor ve müşteri deneyimini iyileştirmek için yenilikçi çözümler geliştirmeye devam ediyoruz.
Önümüzdeki dönem için Kar Grup’un yol haritasında neler mevcut? Önceliğinizi hangi hedefler oluşturuyor?
Önümüzdeki 10 yılda sektörün bambaşka bir yöne evrileceği açık. Bu değişim yalnızca otomobillerde olmayacak. Tesislerimizin fiziki şartlarında ve operasyonlarımızda da köklü değişimleri beraberinde getirecek. Şirketimizin bu yakın geleceğe adaptasyonu konusunda şimdiden planlamamızı yapmak öncelikli hedeflerimiz arasında. Kar Grup olarak yakın gelecekte otomotiv sektöründe istikrarlı büyümeyi sürdürmek ana hedefimiz. Otomotiv yetkili bayiliklerimize yeni markaları eklemek ve temsilciliklerimizi artırmak, kiralama şirketimizde yakaladığımız hızlı büyümemize devam etmek, sektörümüzde yeni yatırımlara devam ederek müşteri portföyümüzü genişletmeyi ve çeşitlendirmeyi planlıyoruz.
Yeni nesil teknolojilerin ve dijitalleşmenin otomotiv sektörüne getirdiği potansiyelleri nasıl yorumluyorsunuz?
Yeni nesil teknolojiler ve dijitalleşme, otomotiv sektörünü kökten dönüştüreceği ve hatta dönüştürmeye başladığı bir gerçek. Bu teknolojiler, araçların nasıl üretildiğini, nasıl kullanıldığını ve nasıl servis edildiğini değiştirerek sektörün verimliliğini, rekabet gücünü ve sürdürülebilirliğini artıracak. Örneğin nesnelerin interneti (IoT), yapay zeka (AI), büyük veri ve bulut bilişim gibi teknolojiler üretim sürecini daha verimli hale getirebiliyor. Bu potansiyellerden bazıları, sektörde halihazırda uygulanmaya başladı. Örneğin, otonom sürüş teknolojileri özellikle ticari araçlarda giderek daha yaygın hale geldi. Dijitalleşme, üretim ve tedarik zinciri yönetiminde önemli rol oynuyor. Otomotiv sektöründe yeni nesil teknolojilerin ve dijitalleşmenin etkileri önümüzdeki yıllarda daha da belirgin hale gelecek. Bu teknolojiler, sektörün geleceğini şekillendirmede önemli rol oynayacak. Özellikle Türkiye gibi gelişen pazarlarda yeni nesil teknolojiler ve dijitalleşme, otomotiv sektörünün büyümesine ve küresel rekabet gücünü artırmasına önemli katkılar sağlayacağına şüphe yok.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.