”2023’TE GLOBAL BİR GAYRİMENKUL MARKASI OLMAYI HEDEFLİYORUZ”

Yeni nesil pazarlama stratejileriyle müşteri öncelikli ve sonuç odaklı çalışma disiplinini dürüst, hızlı ve şeffaf hizmet anlayışıyla birleştiren Masse Gayrimenkul, müşterilerinin beklentileri ve hayalleri doğrultusunda çalışmalarını başarıyla sürdürüyor. Zorlu dönemlerde dahi fark yaratan duruşunu koruyan şirket, yurt dışı ilişkilerini de global bir marka olma yolunda önceliklendiriyor. Dijital dönüşüm dahilinde yatırımlarına devam eden Masse Gayrimenkul, yatırımcı müşterilerine de kazançlı olanaklar sunuyor. Masse Gayrimenkul Broker & Owner Seyhun Acar, Business Türkiye’nin sorularını yanıtlarken, sektör gelişmelerini de bizlerle paylaşıyor.

Türkiye İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (Türkiye İMSAD) tarafından açıklanan rapora göre, inşaat sektöründe 2022 yılı içinde bir daralma olduğu gözlemleniyor. Sektörünüzde yaşanan bu daralma Masse Gayrimenkul üzerinde nasıl bir etki bıraktı?

Masse Gayrimenkul olarak, açıklanan raporu incelediğimizde inşaat sektöründe 2022 yılı içinde bir daralma olduğu gözlemleniyor fakat biz bu durumdan etkilenmedik. Doğru alıcı ve oturmuş müşteri portföyümüz sayesinde alım satımlarımız devam etti. Sektörel olarak biraz daralma olsa da özellikle İzmir ve Ege Bölgesi’nde gayrimenkule olan talep oldukça fazlaydı. Değerlerimizi korurken, bir yandan da bu sektörde fark yaratan bir şirket olarak çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Dijitalleşmenin getirdiği dönüşümün bulunduğunuz sektördeki yansımalarını ve etki alanlarını öğrenebilir miyiz? Masse Gayrimenkul olarak gerçekleştirdiğiniz projeleri ve dijital hedeflerinizi anlatır mısınız?

Dijitalleşmenin, gayrimenkul sektörüne etkileri oldukça çeşitli ve sektörün pek çok alanında dönüşümlere neden oldu. Gayrimenkul alım satım işlemleri neredeyse tamamen dijitale taşındı. Gayrimenkul ile ilgili akla gelen tüm işlemler, randevu, kiralama öncesi araştırma, alım öncesi araştırma artık dijitalden yürütülebiliyor. Dijitalleşmenin diğer bir etkisi ise gayrimenkul yatırımcılarının yatırım yapabilecekleri projeleri ve bölgeleri daha kolay araştırabilmeleri oldu. Projelerin tüm dünyadan artık bulunabilir olması da bu etkilerden birisi. Dijitalleşmenin gayrimenkul sektörüne yansıması aynı zamanda Bina yönetim işlemini otomatikleştiren yazılımlar geliştirildi. Bu sayede bina yöneticilerinin işlemleri hızlandı ve verimliliği arttı. Masse Gayrimenkul olarak, matterport 3D çekim teknolojisi ile yatırımcılara portföy gezdirme konusunda 360 derece çözümler sunuyoruz. Ayrıca emlak yönetim yazılımlarımız ile portföylerimizi takip ediyor, profesyonel video çekimleri ile müşterilerimize ve potansiyel yatırımcılarımıza portföylerimizi dijital dünyada tanıtıyoruz.

Gün geçtikçe yıldızı parlayan metaverse, dijital dünyada gayrimenkul yatırımcılığının önünü açarken, beraberinde birçok soruyu getiriyor. Sanal arsalar ve evlerin değer yaratma potansiyeli, kira gelirlerinin ne şekilde oluşacağı, arsa ve evlerin mevcut değerlerinin neye göre belirleneceği gibi soruların yanı sıra, söz konusu ortamın sanal olması da akıl karışıklığına sebep olabiliyor. Metaverse evrenine bakış açınızı öğrenebilir miyiz? Bu evrene dair hedefleriniz var mı?

Metaverse hala birçok insan için bilinmeyen bir kavram. Gelecekte, dijital dünyanın ve oyun dünyasının daha da gelişeceğini, aynı zamanda sanal gerçekliğin öne çıkacağını düşünüyorum. Dijital yatırımcılar yani metaverse evrenine yatırım yapanlar yavaş yavaş artıyor. Ancak, metaverse evreninin yaratacağı değerlerin ve kira gelirlerinin nasıl oluşacağı, arsa ve evlerin değerlerinin nasıl belirleneceği gibi konular henüz netleşmiş değil. Bu konuların çözümü için teknolojinin ilerlemesi ve metaverse evrenine yönelik resmi bir şeylerin oturmuş olması gerekiyor. Eğer metaverse ortamının potansiyelini doğru değerlendirebilirsek, sektörel olarak oldukça faydasını göreceğimiz aşikâr.

Günümüzde değişen tüketici alışkanlıkları, dijitalin yükselişiyle birlikte görsele ve videolara olan ilgiyi artırdı. Masse Gayrimenkul olarak Youtube çekimleri gerçekleştirdiğinizi biliyoruz. Söz konusu Youtube içeriklerinizden bahsedebilir misiniz? Şirket olarak sizlere sağladığı avantajları neler?

Değişen tüketici alışkanlıklarını göz önünde bulunduran bir şirket olarak, bu alanda farklı çalışmalar yapmayı ilke edindik. Bu sebeple, Masse Gayrimenkul olarak dijitali çok önemsiyor ve bu alanda ciddi yatırımlar yapıyoruz. Youtube kanalımızdaki içeriklerimiz ile hem İzmir’i hem de İzmir’deki değerli projeleri tanıtmaktan keyif alıyoruz. Youtube’u bir pazarlama aracı olarak kullanıyoruz. Şirketimize sağladığı en güzel avantaj, sektöre yeni başlayan veya tecrübeli gayrimenkul danışmanlarının, bizim yetkili olduğumuz portföyleri veya projeleri görmesi oldu. Ayrıca yatırım için araştırma yapan yatırımcılarımızın projelere ve detaylarına interaktif, kolay erişmesine olanak tanıyoruz. Böylece hem süreci kısaltmış oluyor hem de projeyle ilgilenen kişilerin görüşme öncesinde fikir sahibi olmalarını sağlamış oluyoruz. 2023 yılında Youtube içeriklerimizin sayısını artırmayı planlıyoruz.

Dünya geneline baktığınızda değişen koşullarla birlikte bulunduğunuz sektörün evrimini nasıl okumak gerekiyor? Dönemin getirdiği zorlukları veya kolaylıkları nasıl değerlendiriyorsunuz?

Gayrimenkul sektörü, dünya genelinde çeşitli koşullar altında değişim gösterebiliyor. Örneğin, ekonomik koşulların iyi olduğu dönemlerde genellikle gayrimenkul fiyatları yükselirken, ekonomik koşulların kötü olduğu dönemlerde gayrimenkul fiyatları düşebiliyor. Ayrıca, gayrimenkul sektörünün evrimini etkileyen diğer faktörler arasında, yerel ve ulusal demografik değişimler, turizm trendleri, yerel ekonomik faaliyetler ve çevre koşulları bulunuyor. Örneğin, bir bölgede nüfusun hızlı bir şekilde artması, o bölgede gayrimenkul talebini ve fiyatlarını yükseltebiliyor. Benzer şekilde, bir bölgede turizm faaliyetlerinin artması, o bölgede turistik gayrimenkul talebini ve fiyatlarını etkileyebiliyor.

Masse Gayrimenkul, 2023 yılı için nasıl bir yol haritası oluşturdu?

Masse Gayrimenkul olarak, yeni yılda daha çok yabancı yatırımcıyı hedef alarak ilerlemeyi düşünüyoruz. Bunun için yine dijitalin etkilerini kullanarak, yeni YouTube videoları, yeni gayrimenkul projeleri ve yeni yurt dışı iş birlikleri ile 2023’de global bir gayrimenkul markası olmayı hedefliyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.