“15 YIL ÜST ÜSTE TÜRKİYE’DE LOVEMARK SEÇİLEN İLK VE TEK MARKAYIZ”

Teknolojisi, insan kaynağı ve üretim gücüyle ülkemizin global arenada başarılı temsilcisi
olarak faaliyetlerine devam eden Arçelik, marka yolculuğunda bir dönüm noktasına imza atarak Arçelik ile Whirlpool’un Avrupa’daki operasyonlarını ortaklık şirketi Beko Europe çatısı altında topladı. 57 ülkede 121 iştiraki ve 22 markası, 55 bin çalışanıyla Avrupa’da 1 numaralı beyaz eşya şirketi konumunu koruyarak liderliğini sürdüren Arçelik, uzun yıllardır Türkiye’nin “lovemark’ı” olarak konumlanıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi, global hedeflerinin yanı sıra Beko kurumsal markası ile gerçekleştirdikleri yenilikleri de aktarıyor.

Global büyüme yolculuğunuzda geldiğiniz noktayı kısaca anlatır mısınız? Bu başarıya nasıl ulaştınız?

Gelecek yıl 70’inci yıl dönümünü kutlayacak olan şirketimiz, ülkemiz tarihinde pek çok önemli gelişmeye şahitlik etti. Arçelik markasıyla Türkiye’nin ilk yerli çamaşır makinesi, ilk buzdolabı, ilk Türk kahvesi makinesi gibi pek çok yeniliği tüketiciyle buluşturduk. Bu ülkenin gururu, milli markası, pazar lideri olan Arçelik markasının Türkiye’de elde ettiği başarı, şirketimizin dünyadaki başarısı için de örnek bir model oldu. 1990’lı yıllarda başlayan global büyüme yolculuğumuz doğrultusunda, köklerini ve gücünü Türkiye’den alan markalarımızın ürünleri bugün 150’den fazla ülkede satılıyor. Özellikle son 10 yılda ivme kazanan globalleşme yolculuğumuzda nisan ayı itibarıyla önemli bir dönüm noktasına imza attık. Arçelik ile Whirlpool’un Avrupa’daki operasyonlarını ortaklık şirketi Beko Europe çatısı altında topladık. Bu gelişmeyle birlikte artık 57 ülkede 121 iştirakimiz ve 22 markamız, 55 bin çalışanımızla Avrupa’da 1 numaralı beyaz eşya şirketi haline geldik. Şirketimiz bugün İngiltere’den Avustralya’ya, Pakistan’dan Güney Afrika’ya kadar dünyanın hemen her yerinde faaliyet gösteriyor. Arçelik ile Türkiye’deki liderliğimizi devam ettirirken, globalde ulaştığımız bu konumun Türkiye’nin ve Türk şirketlerin küresel pazarlardaki algısını daha da yükselteceğine inanıyoruz. Geldiğimiz nokta hem bayrağını dünyada dalgalandıran şirketimiz hem de ülkemiz için son derece gurur verici.

Şirketiniz için önemli bir dönüşümü de duyurdunuz. Kurumsal markanız Beko oldu. Neden böyle bir dönüşüme ihtiyaç duyuldu? Beko kurumsal markası ile şirketinizde ne gibi değişiklikler olacak?

Bugün şirketimiz farklı milletlerden, çok farklı kültürlerden çalışanların bir araya geldiği, 27 farklı dilin konuşulduğu bir organizasyon haline geldi. Zirve hedefimize doğru emin adımlarla ilerlerken, kurumsal arkamızı daha da güçlendirmek, dünya çapında farklı iştiraklerimizi tek bir kurumsal marka altında toplamak amacıyla böyle bir karar aldık. Tüketici markalarımızın ismi değişmiyor. Hepsi aynı isimlerle, aynı şekilde ürün ve hizmet sunmayı, yerel ve bölgesel başarı yolculuklarını sürdürecek. 69 yıllık köklü mirasıyla Türkiye’de lovemark konumundaki Arçelik başta olmak üzere yerel değer yaratan tüm markalarımızla (Arçelik, Beko, Grundig, Altus, Leisure) Türkiye pazarında faaliyet göstermeye devam edeceğiz. Halka açık ana şirketimiz Arçelik A.Ş. de ismini koruyor. Beko kurumsal markası ile küresel büyümemize ivme kazandırmayı amaçlıyoruz. Arçelik ile Türkiye’de güçlü liderliğimizi sürdürürken Beko ile hedefimiz dünya liderliği.

Arçelik markanızın hiçbir değişiklik olmadan Türkiye’deki güçlü pozisyonunu koruyacağını belirttiniz. Arçelik, pek çok araştırmada lovemark (aşk markası) olarak öne çıkıyor. Bunun arkasında yatan nedenler neler?

Türkiye’de pazar lideri olan Arçelik markamız araştırmalarda en beğenilen, en güvenilen, en itibarlı markalar sıralarında hep zirvede yer alıyor. Diğer bir deyişle Türkiye’nin “lovemark’ı” olarak öne çıkıyor. Mediacat’in IPSOS araştırma şirketi tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin Lovemark’ları” araştırmasında beyaz eşya kategorisinde 15 yıl üst üste “Türkiye’nin Lovemark’ı” seçildi. Arçelik böylece 15 kez üst üste “Türkiye’nin Lovemark’ı” seçilen ilk ve tek marka oldu. Başarımızın pek çok nedeni var. Ama en önemlisi samimiyet ve tüketicilerimizle kurduğumuz sıcak bağ. Türkiye’nin ev teknolojilerinde lider markası olarak müşteri memnuniyetini sağlamak en önemli önceliğimiz. Ürünlerimizin ve hizmetlerimizin müşterilerimizin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşıladığından ve en iyi kalitede olduğundan emin olmak için çalışıyoruz. Arçelik markamızla kalite, sürdürülebilirlik, müşteri odaklılık ve yenilikçilik odağında geliştirdiğimiz yenilikçi ürün ve hizmetleri tüketicilerle buluşturuyoruz. Çok kanallı stratejimiz ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını her kanaldan karşılamayı amaçlıyoruz. Dijital ekranlardan bilgiye hızla erişim sağlanan, deneyim alanları bulunan, dijital oyuncaklar gibi en yenilikçi elektronik ürünlerin de tüketiciyle buluştuğu yeni nesil Arçelik mağazalarımızda hem daha geleneksel X kuşağı hem de dijital Z kuşağının ihtiyaç ve beklentilerini yerine getirmeyi hedefliyoruz. Bu süreçleri devreye alırken de dijital kanallarda global ve lokalde oluşan müşteri trendini sürekli olarak takip edip en hızlı şekilde uyum sağlamayı işimizin ana odaklarından biri olarak konumlandırıyoruz. Türkiye’nin 81 iline yayılan bayi ağımız ve dijital kanallarımızla tüketicilerimize her gün daha iyisini sunmak için çalışırken, sunduğumuz satış sonrası hizmetleriyle müşteri memnuniyeti bir adım öteye taşımayı amaçlıyoruz. Hem sahada ev, mağaza ziyaretleri hem de araştırmalarla tüketicimizin nabzını tutuyoruz. Yetkili servislerimizden aldığımız veriler de gelişim noktalarını belirlememiz adına bizim için önemli bir kaynak oluyor. Tüketicilerimizin sevgisine, “aşk markası” tanımına layık olmak adına her gün daha iyisine ulaşmak için çalışıyoruz.

2024 yılında Türkiye’de pazarlama öncelikleriniz neler olacak?

2024 pazarlama iletişimimizin merkezinde sürdürülebilirlik ve inovasyon odağında sunduğumuz ürün ve hizmetlerimiz yer alıyor. “Dünyaya Saygılı, Dünya’da Saygın” vizyonumuz doğrultusunda gezegenimizin geleceği için sürdürülebilir teknolojilere yatırım yapmayı önceliklendiriyoruz. Yatırım yaptığımız alanlardan biri de yenilenebilir enerji. Arçelik markamızla 2023’te üretimine başladığımız yerli güneş paneli, enerji depolama sistemleri, inverter, ısı pompası ve elektrikli araç şarj cihazını içeren yenilenebilir enerjiye yönelik ürün-hizmetlerimizi 2024’te daha da yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. Sürdürülebilirlik odağında teknolojiler geliştirerek müşterilerimiz için değer yaratmayı amaçlıyoruz. Yapay zeka destekli çamaşır makinemiz Neo da teknoloji ile gezegen ve toplum için değer yaratma vizyonumuzun bir örneği. Arçelik Neo bu yıl da pazarlama iletişimimizin önemli odaklarından biri olmayı sürdürecek. Bu yıl, dünyanın ilk otomatik Türk kahvesi makinesi olarak sektöre öncülük eden ve yeni bir kategori yaratan Telve’nin 20’nci yıl dönümünü. Müşterilerimize Telve ile ilgili önemli sürprizlerimiz olacak. Kültürel değerlerimizi yansıtan diğer bir ürünümüz olan Arçelik yoğurt makinesi “Tadı Var” da 2024’ün odaklarından biri olacak. Kalite odaklı inovatif ürünlerimizle bu dönemde de tüketicilere en iyi deneyimi sunmaya devam edeceğiz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.