“VAZGEÇİLMEZ MARKA OLMAK, FARKLI OLMANIN SONUCUDUR”

Avrupa’nın lider elektronik perakende markası MediaMarkt, 50 yılı aşkın birikimiyle güçlü başarılarını geleceğe taşıyor. Sahip olduğu geniş ürün yelpazesini, mağazacılık ve online perakendeciliğin sayısız avantajlarıyla müşterilerine entegre olarak sunan şirket, ülkemizde 31 il, 101 mağaza ve toplamda 4 bine ulaşan çalışan sayısıyla kusursuz müşteri deneyimi yaratıyor. MediaMarkt Türkiye’nin “Deneyim Şampiyonu” olarak yola çıktığını belirten MediaMarkt Türkiye Ticari Operasyonlardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi (CCO) Mete Uslukılınç, yaklaşımlarının temelinde, interaktif ve unutulmaz bir alışveriş deneyimi sunma hedefinin yer aldığını ifade ediyor. Hizmet kalitelerini tüm tüketicilere, eşitlik ilkesiyle sunmayı amaçladıklarının altını çizen Uslukılınç, kapsayıcılığı çok önemli bir değer olarak benimsediklerine de vurgu yapıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan MediaMarkt Türkiye Ticari Operasyonlardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi (CCO) Mete Uslukılınç, döngüsel ekonomiye yaptıkları katkıları, tüketici trendleri ve şirketlerinin gelecek hedeflerini bizlere aktarıyor.

“MEDIAMARKT OLARAK TÜRKİYE’DE KAÇ MAĞAZANIZ VE ÇALIŞANINIZ VAR? MAĞAZA SAYISIYLA İLGİLİ HEDEFLERİNİZ NELER ?”

MediaMarkt olarak bilgisayar ve cep telefonlarından televizyon ve görüntü sistemlerine, ev sinema sistemlerinden fotoğraf makineleri ve kameralara, oyun konsollarından beyaz eşya ve küçük ev aletlerine uzanan son teknoloji geniş ürün yelpazesini, “Deneyim Elektroniği” vizyonuyla Türkiye’deki tüketicilere sunuyoruz. 50 yılı aşkın birikimiyle, 13 ülkede, binden fazla mağazası ve 50 bini aşan çalışanı ile hizmet veren MediaMarkt Saturn Group’a bağlı MediaMarkt, dünya markalarını Alman uzmanlığı ve uygun fiyatlarla müşterilerine sunuyor. Türkiye’de ilk mağazamızı 2007 Eylül ayında İstanbul Ümraniye’de açtık. 2013 yılında da online satış kanalı mediamarkt.com.tr’yi hayata geçirdik. Uluslararası bütünleşik kanallı stratejisi ile mağazacılık ve online perakendeciliğin sayısız avantajlarını müşterilerine entegre olarak sunan MediaMarkt’ın 29’u İstanbul’da olmak üzere Adana, Afyon, Ankara, Antalya, Aydın, Balıkesir, Bodrum, Bursa, Çanakkale, Çorlu, Çorum, Denizli, Diyarbakır, Edremit, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, Hatay, Isparta, İzmir, İzmit, Kayseri, Sakarya, Samsun, Malatya, Mersin, Konya, Kahramanmaraş, Şanlıurfa, Tekirdağ, Trabzon, Balıkesir ve Van’da mağazaları bulunuyor. MediaMarkt Türkiye olarak 31 ilimizde 102 mağazamız, 250 bin metrekareyi aşan toplam mağaza alanımız ve toplamda 3 bin 830 çalışanımız var. Sene sonuna kadar çalışan sayımızı 4 bine çıkarmayı planlıyoruz.

“DENEYİM ELEKTRONİĞİ” YAKLAŞIMINIZI ÜLKEMİZİN DÖRT BİR YANINA BAŞARIYLA TAŞIYAN MEDIAMARKT MAĞAZALARINDA YARATTIĞINIZ DENEYİMİN DETAYLARINI ANLATIR MISINIZ ?”

“Deneyim Elektroniği” yaklaşımımızın temelinde, müşterilere sadece ürün satmak yerine, onlara interaktif ve unutulmaz bir alışveriş deneyimi sunmak yer alıyor. Teknolojiyi hayatımızın her alanında kullandığımız bir dünyada yaşıyoruz. İşin merkezinde teknoloji ve elektronik ürünler var gibi görünse de asıl önemli olan, teknolojinin insanlar tarafından nasıl deneyimlendiği. Türkiye’de tüketiciler, satın alacakları ürünü internetten araştırıp mağazada ürüne dokunduktan ve ürünü deneyimledikten sonra satın alma eğiliminde. MediaMarkt Türkiye olarak bu trendi göz önünde bulundurarak, deneyim mağazacılığına ve müşterilerimize benzersiz bir fiziksel alışveriş deneyimi sunmaya öncelik veriyoruz. Bu kapsamda mağazalarımızda kahve makinelerinin denenebileceği barista alanları, oyun deneyimi yaşanabilecek gamezone köşeleri oluşturuyoruz. Tech Arena mağazamız ise tamamen deneyim odaklı olarak kurguladığımız bir konsept mağaza. “Markaların ve Teknolojinin Evi” olarak konumlandırdığımız bu yeni konseptle, tüketiciyle marka arasında köprü oluyoruz ve her iki tarafa da benzersiz bir deneyim sunuyoruz. Geçtiğimiz yıl Marmara Park AVM mağazamızda konsept değişikliğine giderek Türkiye’deki ilk Tech Arena konsept mağazamızı açtık. MediaMarkt’ın Avrupa’daki yedinci, Türkiye’de ise ilk Tech Arena mağazasıyla tüketicilere alışveriş deneyiminde yeni bir standart belirlemeyi amaçladık. 6 bin 500 metrekarelik mağazada, 19 farklı ünlü markanın butikleri ve satış alanındaki deneyim alanları sayesinde ziyaretçiler, teknoloji dünyasının en son trendleriyle tanışıp ürünleri doğrudan deneyimleyebiliyor. Bununla birlikte, Ümraniye Meydan İstanbul AVM’de yer alan Türkiye’deki ilk mağazamızı da “Look&Feel” konseptiyle yeniledik. Ahşap renklerin hakim olduğu sıcak bir tasarımla yenilediğimiz bu mağaza, alçak raf ve stant boylarıyla erişilebilirliği artırarak müşterilerin teknolojiyi daha konforlu biçimde deneyimlemesini sağlıyor. 3 bin 494 metrekareye genişlettiğimiz mağaza alanında kurulan interaktif alanlar ve akıllı ev teknolojilerinin deneyimlenebileceği bölümler, ziyaretçilere teknolojiyi konforlu ve rahat şekilde yakından tanıma fırsatı sunuyor. Ayrıca, kişisel alışveriş danışmanlığı sunan uzman kadromuz, müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik daha kişisel çözümler öneriyor.

“MAĞAZALARINIZI YENİLERKEN NLERE DİKKAT EDİYORSUNUZ ?”

Müşteriler en yeni teknolojileri merak ediyor ve fiziksel olarak birebir deneyimlemek istiyor. Tüketici elektroniği perakendecilerinden de yalnızca ürün satışı değil, ürüne dair kullanım senaryolarını deneyimleyebilecekleri alanları yaratmaları bekleniyor. MediaMarkt Türkiye olarak teknolojiyi tüketicilerle buluşturan deneyim alanları sunuyoruz. Servis ve müşteri hizmetleri için özel alan düzenlemesi yapıyoruz. Markaların en iyi deneyim ve son teknolojileri sundukları butikler açmasına olanak tanıyoruz. Teknolojiyi tüketiciyle buluşturan deneyim alanları, daha etkin mağaza içi navigasyon sunan kolon kullanımı, daha alçak raf düzeni ve tüketicilerin mola verirken ürün deneyimleyebileceği kafe alanlarıyla fiziksel mağaza gezinti deneyimini iyileştiriyoruz.

“YENİLENMEYLE BERABER SÜRDÜRÜLEBİLİR UYGULAMALARA YER VERECEK MİSİNİZ ?”

Yenileme kapsamında olmamakla birlikte mağazalarımızı görme engelli tüketicilerimiz için kapsayıcı hale getirmek amacıyla BlindLook deneyimini İstanbul’daki tüm mağazalarımıza entegre ettik. Bunun için yapay zeka teknolojisini kullanarak görme engelli bireylere yönelik sesli destek çözümleri geliştiren BlindLook ile uzun soluklu iş birliğine imza attık. Bu kapsamda, MediaMarkt’ın İstanbul’daki mağazalarını ziyaret eden görme engelli ziyaretçilerimiz, sesli yönergeleri takip ederek diledikleri reyonlara artık daha kolay ulaşabilecek.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.