TİCARETİN DÖNÜŞÜMÜNDE SON NOKTA A-TİCARET

E-ticaret, s-ticaret, m-ticaret derken şimdilerde gündemde a-ticaret var. Otonom sistem aracılığıyla alışveriş alışkanlarına yeni bir boyut getiren a-ticaret, müşterinin ihtiyacına uygun olarak oluşturulan her şeyi kapsıyor. Akıllı asistanlar, akıllı teslimatlar, akıllı nesneler, nesnelerin interneti, arttırılmış gerçeklik sistemin bir parçası…

Teknoloji ilerliyor, dijitalleşme hayatın her alanında karşımıza çıkıyor. Yenilikleri kişisel ya da şirket olarak takip etmeyenler ise çağın bir ya da birkaç adım gerisinde kalıyor. Özellikle şirketlerini yeniliklere göre dönüştürmeyenler maalesef geleceğe taşınamıyor. Çağın bu kadar değiştiği ve dijitalleşmenin bu denli önem kazandığı günümüzde kavramlar ve taşıdığı anlamlar kafa karıştırsa da hepsinin odak noktasında hayatı kolaylaştırmak var. Geleneksel ticaretin evriminde ilk olarak e-ticaret hayatımıza girdi. Bulunduğumuz yerden tek tıkla internet siteleri üzerinden her şeyi satın alabildiğimiz e-ticaret uygulaması oldukça yaygınlaşırken birçok artısıyla ticarete yeni bir soluk getiren bu sistem sayesinde yeni bir ekonomi ekosistemi de gelişti. Zaman içinde Facebook, Instagram gibi sosyal medya araçlarının da işin içine girmesiyle e-ticaret yeni bir boyut kazanarak s-ticarete dönüşürken süreç bununla da sınırlı kalmadı. Ticaret sistemi mobil kanallara da ulaşarak m-ticaret de kısa bir sürede hayatımızın bir parçası oldu. Hız çağında her gün yeni bir noktaya ulaşırken ticaretin de a-s-m üçlüsü arasında kalacağı düşünülemezdi. Şimdi de sistemin lojistik kısmı için bir adım atılarak a-ticaret nedir, onu konuşmaya başladık.

ROBOT KURYELER ÇÖZÜM MÜ?

Online kanallar aracılığıyla alışveriş yapmaya başladığımız dönemden itibaren birçok kolaylık girdi hayatımıza. Neyi nerede bulacağımızı düşünme derdini ortadan kaldıran, yemek siparişi vereceğimiz tüm mekanları bir araya toplayan uygulamalar, neredeyse tüm otelleri özellikleriyle birlikte değerlendirebileceğimiz platformlar bize büyük kolaylık sağlamaya başladı. İndirimlerden haberdar eden kıyaslama yapabileceğimiz hatta en ucuzu hangisi diye değerlendirebileceğimiz imkanlar da gelişti. Buraya kadar her şey güzel giderken sipariş edilen ürünü bekleme süresi, kargo sürecinde yaşanan talihsizlikler, “evde bulamadık, şubeye gelin” mesajları gibi bazı olumsuzluklar da sürecin belki tek sıkıntısıydı. Peki sizce bu sorunlara robot kuryeler çözüm olabilir mi?

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.