“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ALANINDAKİ ÇALIŞMALARIMIZ ÖDÜLLERLE TAÇLANIYOR”

Teknolojik üstünlüğü ile desteklenen üretim kabiliyeti ve ülke ihracatına yaptığı katkı ile ülke ekonomisi için önemli bir gücü temsil eden Vestel, yenilikçi ürünler sunarak tasarım ve üretim gücünü ortaya koyuyor. Global ile lokalin entegre olduğu bir yapılanmayı hayata geçiren şirket, sektördeki oyun kurucu rolünü de pekiştiriyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Vestel Pazarlama Genel Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu, Berlin’deki ilk mağazalarını ve gelecek hedeflerini anlatıyor.

“DÜNYA STANDARDINDAKİ ÜRETİM ANLAYIŞI İLE SEKTÖRÜNE ÖNCÜLÜK EDEN VESTEL OLARAK 2024 YILINA DAİR GEREK SEKTÖR GEREKSE ŞİRKET BAZINDA DEĞERLENDİRMELERİNİZİ ALABİLİR MİYİZ ?”

Vestel olarak, 2024 yılına baktığımızda hem sektör hem de şirket bazında önemli fırsatlar ortaya çıktı. Biz de Vestel olarak, yeniliğe açık vizyonumuzla fırsatları doğru değerlendirdik. Teknoloji geliştirme kapasitemizle dünyanın dört bir yanına, 163 ülkeye ürünlerimizi ulaştırıyoruz. 2024 yılında da sürdürülebilir büyüme stratejilerimiz doğrultusunda yeni pazarlara açılarak ve mevcut pazarlarımızda payımızı artırarak büyümemizi sürdürdük. Tam 26 yıldır ihracat şampiyonu olmaktan gurur duyuyoruz. Vestel olarak güçlü Ar-Ge, inovasyon ve tasarım gücümüzle pazara yenilikçi ürünler sunmaya önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz.

“GLOBAL PAZARLARDA BİR ŞİKET OLARAK BU ALANDA HEDEFLERİNİZİ SAYAR MISINIZ ?”

Bu yıl, daha merkeziyetçi ve global ile lokalin entegre olduğu bir yapılanmayı hayata geçirdik. Hedefimiz, üç yıl içinde verimlilik artışını ve ciro büyümemizi kaldıraç olarak kullanarak şirket değerimizi iki katına çıkarmak. Bunu yeni iş alanlarına yatırım, yeni coğrafyalara açılım, Vestel ve Vestel’in lisanslı markalarıyla büyüme ve yeni iş birlikleri kurma stratejimiz sayesinde gerçekleştireceğiz. Öncelikli olarak küresel pazarlardaki büyüme stratejimize kendi markalarımızla kararlılıkla ilerliyoruz. Bu stratejimizin önemli adımlarından biri, Vestel markasıyla Avrupa pazarına güçlü bir giriş yapmak. Artık Vestel’in Avrupa’daki varlığını daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Öte yandan ODM (Original Design Manufacturer) Vestel’in çok güçlü olduğu bir strateji. Toshiba, Sharp, Daewoo, JVC, Telefunken gibi önemli markalarla lisans anlaşmalarımız bulunuyor. Büyüme stratejimizde en önemli planlarımızdan biri de bu lisanslı markalarımız ile yeni coğrafyalara açılmak ve mevcut pazarlardaki etkinliğimizi artırmak.

“AVRUPA PAZARINDAKİ BÜYÜME HEDEFLERİNİZ DOĞRULTUSUNDA BERLİN’DEKİ İLK MAĞAZANIZI “VESTEL EXPRESS” KONSEPTİNDE AÇTINIZ.AYNI ZAMANDA AVRUPA’DAKİ İLK ONLİNE MAĞAZA VESTEL.COM/DE EYLÜL AYI İTİBARİYLE FAALİYETE GEÇTİ.ÖNCELİKLE GEREK FİZİKİ GEREKSE ONLİNE MAĞAZALARINIZ HAKKINDA BİLGİ ALABİLİR MİYİZ?SUNMAYI HEDEFLEDİĞİNİZ DENEYİM NELERİ İÇERİYOR ?”

Türkiye’de elde ettiğimiz çoklu kanal (omni-channel) deneyim başarısını Almanya’ya taşıdık ve ilk mağazamızı açtık. Üç yıl önce Türkiye’de başlattığımız “Vestel Ekspres” konseptindeki başarımızı Berlin’in en işlek caddelerinden biri olan Friedrichstraße’de açtığımız Avrupa’daki ilk “Vestel Express” mağazasıyla Avrupa’ya taşıyoruz. Bununla birlikte, Vestel’in Avrupa’daki çoklu kanal stratejisi de hızla hayata geçti. Avrupa’daki ilk online mağazamız, www.vestel.com/de, eylül ayı itibarıyla faaliyete geçti. Bu mağaza, zengin ve kesintisiz site deneyimi, gelişmiş müşteri desteği, güvenli alışveriş ve kapsamlı teslimat çözümleriyle fark yaratıyor. Ücretsiz nakliye ve montaj, ek garanti ve 90 gün iade fırsatları başlıca hizmetlerimiz arasında. “Fashion for Home, Passion for Life” mesajımızla, Akdeniz’in sıcaklığını ve zarafetini yenilikçi teknolojimizle birleştirerek Almanya’da fark yaratacak ürünler sunuyoruz. Küçük ev aletleri kategorisinde özellikle kahve makineleri ve süpürgelerle Almanya’dan başlayarak Avrupa pazarına ve daha birçok farklı coğrafyaya açılmayı hedefliyoruz

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE YÖNELİK FAALİYETLERİNİZ VE ÜRÜNLERİNİZ HAKKINDA BİLGİ ALABİLİR MİYİZ ?”

Vestel olarak, sürdürülebilirliği tüm iş süreçlerimize entegre etmenin ötesinde bunu bir kurum kültürü haline getirdik. Bu alanda yaptığımız birçok çalışma var. Ancak birkaçından bahsedecek olursam; geri dönüştürülmüş ve geri dönüştürülebilir malzemeler kullanarak, tehlikeli kimyasallardan arındırılmış, dayanıklı ve onarımı kolay ürünler tasarlıyoruz. Aynı zamanda, enerji ve su tasarrufu sağlayan beyaz eşyalarımızla hem çevreye katkı sağlıyor hem de tüketicilerimize uzun vadeli faydalar sunuyoruz. Elektrikli araç şarj istasyonlarımız (EVC) ile Türkiye ve Avrupa’da elektrikli araç kullanımının yaygınlaşmasına öncülük ederken, batarya çözümlerimizle bireylerin yeşil enerji ekosistemine dahil olmasını destekliyoruz. Sürdürülebilir ambalajlama alanındaki çalışmalarımızda, 2021 itibarıyla Vestel markalı buzdolabı ve bulaşık makinelerimizin ambalajlarında yüzde 100 geri dönüştürülmüş FSC (Orman Yönetim Konseyi) sertifikalı karton kullanmaya başladık. Bu uygulamayı 2022 yılında Türkiye’de satılan tüm Vestel beyaz eşya ürünlerine genişlettik. 2023 yılında ise Vestel ürünlerinde toplamda 20 bin 667 ton geri dönüştürülmüş karton kullandık. Sürdürülebilirlik alanındaki başarılarımız, uluslararası çevre, sosyal ve yönetişim (ESG) değerlendirmelerinde kendini gösteriyor. Refinitiv’in 2023 değerlendirmesinde, Vestel Elektronik 7 puanlık bir artışla 79 puana ulaşarak sektöründe dünyadaki en iyi 10 şirket arasında yer aldı. Vestel Beyaz Eşya ise 6 puanlık artışla 82 puan alarak sektörünün en iyi üçüncü şirketi oldu. Ayrıca, S&P Global’ın sürdürülebilirlik listelerinde her iki şirketimiz de 65’er puan alarak sektörde ön sıralarda yer aldı. Vestel Beyaz Eşya, kendi sektöründe en yüksek puanı alan ikinci şirket olurken, Vestel Elektronik ise üçüncülük elde etti. Bununla birlikte, FTSE4Good Gelişmekte Olan Piyasalar Endeksi’ne girerek sürdürülebilirlik konusunda dünya standartlarını aşan performansımızı bir kez daha kanıtladık.

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞE YÖNELİK FAALİYETLERİNİZ VE ÜRÜNLERİNİZ HAKKINDA BİLGİ ALABİLİR MİYİZ ?”

Vestel olarak bu yıl 32’nci kez katıldığımız IFA, yeni teknolojilerimizi dünya sahnesine çıkarmak adına oldukça önemli bir organizasyondu. Fuarda, Vestel’in sadece bir beyaz eşya üreticisi değil, aynı zamanda ileri teknolojiler geliştiren bir marka olduğunu vurguladık. Şeffaf panel yapısı sayesinde hem fütüristik hem de sürükleyici bir görsel deneyim sunan Transparan TV ile geleceğin televizyon teknolojisini bugünden kullanıcılarla buluşturduk. Yerli bir üretici olarak, dünya çapındaki dev markalarla iş birliği yapıyoruz. Vidaa, TiVo, Fire TV, Android TV, Google TV gibi farklı segmentlere ve tüm kullanıcı profillerine hitap eden özel platformlar Vestel’in portföyünde bulunuyor. Bu kadar geniş bir platform seçeneği sunmamız, Vestel’in sektördeki oyun kurucu rolünü pekiştirirken, ürün yönetimi, Ar-Ge ve yazılım alanındaki yetkinliklerimizin ne kadar geliştiğini gösteriyor. Burada güzel bir gelişmeden de bahsetmek isterim: Küresel marka olma hedefimiz doğrultusunda VIDAA International Holdings BV’nin yüzde 4,64 hissesini satın almak için iyi niyet anlaşması imzaladık. TV platformları dünyasında böylesine önemli bir adım atan ilk Türk şirketi olarak, Vestel’in global arenadaki büyüme stratejisi doğrultusunda büyük başarıya imza attık. Vestel’in hem çevreci hem de akıllı çözümleri arasında yer alan A65% enerji sınıfına sahip Rainfall Teknolojili çamaşır makineleri yanında A+++-25% enerji sınıfına sahip Multi-Inverter+ teknolojili kurutma makineleri, Avrupa Birliği’nin yeni enerji regülasyonundaki en yüksek enerji sınıfı olan A kategorisinde yer alıyor. Yatırım yaptığımız Biolive markası, Akdeniz’in sembolü olan zeytinin çekirdeklerinden doğal biyoplastik granüller üretiyor. Bu ürünlerle, beyaz eşya genelinde petrol bazlı plastik kullanımını ortalama yüzde 35 oranında azaltıyoruz. Klima gibi ürünlerde bu oran yüzde 90’ı aşarken, TV’lerde yüzde 99’a ulaşıyor. Ayrıca, Biolive katkılı ürünlerin karbon emisyonu yaklaşık yüzde 20 oranında azalıyor. Tasarımı sadece estetik bir unsur olarak görmüyor, sürdürülebilirliğin bir parçası olarak konumlandırıyoruz. Bugüne kadar uluslararası platformlarda kazandığımız toplam 971 ödülle, tasarım alanında en fazla ödül alan Türk markası olmanın gururunu yaşıyoruz. Zamansız şıklığı modern teknolojiyle buluşturan Vestel Retro serisi, ünlü moda tasarımcısı Aslı Filinta ile gerçekleştirdiğimiz özel iş birliği sayesinde bir üst seviyeye taşındı. Anadolu motiflerini ve Türk kadınının tasarım gücünü küresel sahneye taşıyoruz.

“SOSYAL SORUMLULUK ADINA BİRÇOK FARKLI PROJEYE İMZA ATAN BİR ŞİRKET OLARAK BU ALANA DAİR PROJELERİNİZİ VE ÇALIŞMALARINIZI ANLATIR MI MISINIZ ?”

Sürdürülebilirlik yaklaşımımız sosyal sorumlulukları da kapsıyor. Toplumsal cinsiyet eşitliği Vestel için önemli bir konu. Kadınların ekonomik ve sosyal alanlarda güçlenmesi için her türlü desteği veriyoruz. Biolive gibi kadın girişimcilere yatırım yaparak kadınların iş hayatına katılımını destekliyoruz. Ayrıca kadın sporculara verdiğimiz destekle toplumsal cinsiyet eşitliğini teşvik ediyoruz. Bu sayede hem çevresel hem de sosyal ve yönetişim (ESG) alanlarında kapsamlı çalışmalar yürütüyoruz. Tüm spor sponsorluklarımızı tıpkı Vestel’in tüm faaliyetlerinde olduğu gibi sürdürülebilirlik ilkesiyle şekillendiriyoruz. Türk voleybolunun hem ülkemizde hem de dünyada daha görünür olmasına destek olduk. Yıllardır kadın voleybolunu Cumhuriyet tarihinin en önemli kadın hareketi olarak görüyoruz. Verdiğimiz destek ve yürüttüğümüz kampanyalarla “Filenin Sultanları” bugün topluma rol model oluşturup, dünya çapında bir markaya dönüşmesinde katkıda bulunmaktan gurur duyuyoruz. Başta voleybol olmak üzere cimnastik, okçuluk, Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu bünyesinde yer alan branşlar, basketbol, hentbol ve yüzme dallarında hayata geçirdiğimiz birlikteliklerle bugüne kadar olduğu gibi bundan böyle de Türk sporunu ve sporcularını layık oldukları mertebelere çıkarmak, başarılarını korumak için devam edeceğiz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.