“HER AY 50 MAĞAZA AÇMA HEDEFİYLE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
Modern çizgilerden ve renklerin uyumundan ilham alınarak tasarlanan ürünleriyle, özgün ve yalın şıklık sunan Madame Coco, hizmet kalitesini yükseltmeyi sürdürüyor. Açtığı mağazalarla perakende sektöründe önemli başarılara imza atan şirket, yurt dışı çalışmalarını da hızlandırdı. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Madame Coco CEO’su Cem C. Işık, “Marka Elçileri” programının detaylarını ve yeni stratejilerini bizlere aktarıyor.
“TÜRKİYE’DE MAĞAZALARI OLAN GLOBAL BİR MARKA OLMAK HEDEFİNİZDE HANGİ NOKTAYA GELDİNİZ ?”
Marka olarak fark yarattığımız stratejilerin başında, en kaliteli ürünü, en uygun fiyat ve ödeme opsiyonlarıyla sunabilmek geliyor. Markamızın yenilikçi, hızlı karar alan ve hızlı adapte olma dinamizmini yansıtan bu stratejisinin, iletişim dilinin ve sound logosunun olması her mecrada özel bir yapılanma sağlıyor. Madame Coco reklamlarının neşeli, eğlenceli ve dinamizmi içinde barındıran bir kurguda olması da bu stratejinin bir parçası. Tüm bunlara ek olarak, pandemi gibi zor şartların yaşandığı bir ortamda dahi e-ticaretinden planlamasına, insan kaynaklarından IT altyapısına kadar yaptığı tüm yatırımlarını hızlandıran Madame Coco, müşterilerine ulaşabildiği kanallarda çeşitliliği ve mevcut kanallardaki iletişim gücünün artırırken, hizmet kalitesini de yükseltmeye devam ediyor. Mağaza sayımızı 650’nin üzerine çıkarmakla kalmayarak, yurt dışında da e-ticaret yatırımını devreye alıp, yeni ülkelere mağaza açarken Madame Coco EU e-ticaretini ve yapısal kurgusunu da tamamladık. EU kapsamında tuttuğumuz depo ve Avrupa kıtasının tamamına etkin hizmet ve günübirlik teslimat sadece fiziki mağazacılık alanında değil, e-ticaret kapsamında da global marka olmamızın ne kadar odağımızda olduğunu ortaya koyuyor. Bununla da yetinmiyoruz. Gelecek senenin en önemli projelerinden olan Madame Coco Prestige Sadakat Program APP’imizi sadece Türkiye’de değil, tüm dünyada uygulamaya alarak global çapta 360 derece müşteri deneyimi yapılandıracağız. Tüm teknolojik ve stratejik yatırımlarımızın yanı sıra asla vazgeçmeyeceğimiz odağımız, insanların kalbine dokunabilen bir marka olmak. Dolayısıyla, attığı her adımda datayı esas alan ama müşterilerini ve çalışanlarını dinlemeyi her zaman odağında bulunduran bir marka olan Madame Coco’nun gönüllerde yer etmesinin en büyük nedeni de bu.
“GEÇTİĞİMİZ EYLÜL AYINDA 51 YENİ MAĞAZA AÇARAK PERAKENDE SEKTÖRÜNDE GÖRÜLMEMİŞ BİR BAŞARIYA İMZA ATTINIZ. BU HAMLENİN PERAKENDE SEKTÖRÜNDEKİ ÖNEMİNE DAİR GÖRÜŞLERİNİZİ ALABİLİR MİYİZ ?”
Perakende sektöründe hızlı büyüme zor. Birçok parametreyi ve denklemi barındırıyor. Ağustos ayı gibi sektörün durgun sayılabileceği bir zamanda zor hatta neredeyse imkansız bir şeyi başardık. Bununla da kalmadık. Eylül ayında da 51 mağaza açarak kendi rekorumuzu yeniden kırdık. Ekim, kasım ve aralık aylarında da yine kendi rekorlarımızı kırmaya devam edeceğiz. Marka olarak yola çıkarken “Yaşam olan her yerde Madame Coco olmalı” diyoruz. Bu motto ile gelişen, altyapısı güçlenen, potansiyel hedef kitlemizin bulunduğu il, ilçe ve hatta mahallelere özetle yaşam olan her yere ulaşarak daha nice 50 mağazalar açmayı hedefliyoruz.
“MADAME COCO’NUN BİRÇOK MAĞAZASINDA “MARKA ELÇİLERİ” OLARAK TANIMLADIĞINIZ KADINLAR ÇALIŞIYOR. ÖNCELİKLE KONSEPTİN GELİŞİM SÜRECİNİ VE BU ELÇİLERİN YETKİNLİKLER AÇISINDAN FARKLARINI ANLATIR MISINIZ? “MARKA ELÇİLERİ” PROGRAMI İLE İLGİLİ HEDEFLERİNİZ NELER ?”
Madame Coco olarak yüzde 81 ile Türkiye’nin en çok kadın çalışan oranına sahip markalarından biriyiz. Bu anlamda kadın istihdamına çok önem veriyoruz. Marka Elçileri Programı da kadınlarla birebir çalışma süreçlerimiz ve kadın istihdamına verdiğimiz önem kapsamında hayata geçirdiğimiz uygulamalarla ortaya çıktı ve zamanla şekillendi. Marka Elçileri Programı, çeşitli nedenlerle çalışma hayatına ara vermek durumunda kalan ve sonrasında iş hayatına dönmede zorluk yaşayan kadınları desteklemek üzere oluşturduğumuz bir çalışma modeli. Bu projede çıkış noktamız, daha iyi bir geleceğin, kadınların ekonomik hayatta daha fazla yer almasıyla mümkün olabileceğine inancımızdan geliyor. Bu inancımızdan yola çıkarak yaşı ve eğitimi ne olursa olsun, yeniden iş hayatına dönmek isteyen ya da hayatı boyunca hiç çalışmamış kadınların da ekonomik hayatın içinde yer alabileceğine dikkat çekmek amacıyla Yönetim Kurulu Başkanı’mız Sayın İlhan Tanacı’nın vizyonuyla Marka Elçileri Programı’nı hayat geçirdik ve zamanla bu proje Madame Coco’nun kültürünün bir parçası haline geldi. Marka elçilerimiz, Madame Coco’yu hayatlarının bir dönüm noktası olarak görüyor ve markaya olan duygusal bağlılıklarını her fırsatta dile getiriyor. Bundan sonraki süreçte de hedefimiz, binlerce kadına ulaşarak bu kültürümüz aracılığıyla onlara destek olmak ve fırsat tanıyabilmek.
“MADAME COCO’NUN MÜŞTERİ DENEYİMİNDE YARATTIĞI 5 STRATEJİK FARKLILIK”
• Globalde de etkin olacak olan Madame Coco Prestige Sadakat Programımız
• AI bazlı planlama sistemimiz sayesinde hedef kitleye doğru ürünle, doğru kanaldan ulaşmak
• Müşteri hizmetlerindeki gücümüz ve İcra Kurulu’muzun tüm üyelerinin hassasiyetle bizzat müşteriye yaptığı geri dönüşler
• “Yaşam olan her yerde Madame Coco” stratejisi ile her kanalda ulaşılabilirlik
• Marka Elçileri kültürümüz
“KADIN İSTİHDAMINDA ÖNCÜ ÇALIŞMALARIYLA DİKKAT ÇEKEN BİR ŞİRKET OLARAK, BU KONUDAKİ DEĞERLENDİRMELERİNİZİ VE ÇALIŞMALARINIZI ANLATIR MISINIZ ?“
Madame Coco’da saha ve genel merkezde kadın ekip arkadaşlarımız, tüm çalışanlarımızın yüzde 81’ini oluşturuyor. Bununla beraber markamızın hedef kitlesi yine benzer bir oranda kadınlardan oluşuyor. Mağaza satış danışmanından yönetim kuruluna kadar her alanda kadın ekip arkadaşlarımızla kol kola yürümek bize güvende hissettiriyor. Detaycı çözümleri ve estetik bakış açılarıyla her alanda farklı çerçevelerden çözümler üretiyoruz. Çeşitli nedenlerle çalışma hayatına ara vermek durumunda kalan ve sonrasında iş hayatına dönme konusunda zorluk yaşayan kadınları desteklemenin yanı sıra hiç çalışmamış ama çalışmaya ihtiyacı olan kadınları kapsayan Madame Coco Marka Elçileri çalışma modelimiz sayesinde ise Türkiye’de kendi ayaklarının üstünde durmak isteyen binlerce kadını hedefliyoruz. Bu çalışma modeli, Madame Coco kültürünün temel taşlarından biri. Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 1923 yılında İzmir konuşmasında söylediği üzere “Bir toplum cinslerden yalnız birinin yüzyılımızın gerektirdiklerini elde etmesiyle yetinirse, o toplum yarı yarıya zayıflamış olur. Bizim toplumumuzun uğradığı başarısızlıkların sebebi kadınlarımıza karşı ihmal ve kusurun sonucudur” Biz Madame Coco olarak sorumluluğumuzu biliyoruz ve üzerimize düşeni yapmak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz.
“E-TİCARETİN EN İYİLERİNİ ÖDÜLLENDİREN ECHO AWARDS 2024’DE MADAME COCO OLARAK “EV TEKSTİLİ” KATEGORİSİNDE ALTIN ÖDÜLÜ ALDINIZ. SİZİ BU ÖDÜLE GÖTÜREN VE YAPTIĞINIZ YATIRIMLARLA DAHA DA GELİŞEN E-TİCARET DENEYİMİNİZİN DETAYLARINI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ ?“
Tüm satış kanallarımızdaki müşteri deneyimini, global standartların üzerinde tutmak temel amacımız. Bu çerçevede müşterilerimizin ihtiyaçlarını doğru analiz ederek dijital varlıklarımız üzerinde gerçekleştirdiğimiz ön yüz ve platform geliştirmeleri sayesinde müşteri deneyimini eksiksiz sunabiliyoruz. Bunu gerçekleştirmek adına 3 aşamalı bir gelişim sürecimiz mevcut: Birincisi, tüketicilerimizin ihtiyaçlarını net olarak belirlemek adına farklı segmentlerde belirlenen çok sayıda fokus grupla bir araya geliriz. İkinci olarak gerek şirket içi kaynaklarımız, bilgi ve tecrübemiz gerekse alanında sayılı tasarım, yazılım ve veri analitiği şirketleriyle ve danışmanlarla bir araya gelerek global dijital trendleri ve gelecek dönem trendlerini takip ederiz. Bu çalışanları, fokus gruplardan elde ettiğimiz verilerle bir havuzda birleştirerek final kararımızı şekillendiririz. Son olarak da gerek sitemiz gerekse mobil uygulamamız başta olmak üzere ürünlerimizi listelediğimiz ve dahil olduğumuz tüm dijital satış kanallarında karara vardığımız uygulamaları pratiğe dökerek çıktılarımızı hayata geçiririz. Bizi kıymetli kılanın, sağladığımız tüm gelişimleri bu belirttiğim metodolojinin yılmadan uygulanmasında buluyorum. Bu anlayış bizi her zaman tek boyutlu düşünmekten, kendi bilgi ve öngörülerimizin esiri olmaktan ya da sadece fokus grup müşterilerin gündelik ihtiyaçlarını dikkate almanın ötesinde holistik bir bakış açısıyla daha sürdürülebilir, lider ve vizyoner bir deneyim anlayışına götürüyor. Bu faktörlerin yanı sıra sürekli olarak e-ticaret deneyimimizi geliştirmek adına yatırımlar yapıyoruz. Teknolojiyi yakından takip ederek web sitemizinkullanıcı dostu arayüzünü güncelliyor, lojistik süreçleri iyileştiriyor ve yeni trendlere uygun koleksiyonlar geliştirerek rekabetçi olmayı hedefliyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.