Günümüz koşulları, ilerleyen teknoloji ve özellikle son dönemde yaşanan Covid-19 süreci, e-ticareti önemli bir pazar haline getirdi. Tüketicilerin beklentileri değişirken, bunları karşılamak hatta tüketici davranışlarını belirlemek ve satışa yönlendirmek için kişiselleştirme e-ticaretin vazgeçilmez yaklaşımı. Peki nedir bu kişiselleştirme? E-ticaret yapan şirketler neden bu uygulamaya bu kadar önem veriyor? Her tüketici alışverişte kendisini özel hissetmek ister. Bu isteği yüz yüze satışta sağlamak daha kolayken, internet üzerinden yapılan satışta bunu tüketiciye aktarmak neredeyse mümkün değildi. Bu sorunu ortadan kaldıran, tüketiciyi özel hissettiren en akıllıca çözüm kişiselleştirme uygulaması oldu. Kişiselleştirme yaklaşımı sayesinde, e-ticaret mağazasına giren bir müşteri ilgilendiği konuları, ürünleri üst sıralarda görebiliyor. Çünkü şirketler, daha önceki müşteri alışverişlerinden ve formlardan toplanılan veriler sayesinde kişilerin eğilimlerini öğreniyor ve hatta neleri talep edebileceklerini de öngörebiliyorlar. Edinilen bu bilgiler sayesinde “bunu mu demek istediniz?” önerisi, otomatik tamamlama ve de görsel öneriler gibi sistemler sayesinde müşterilerinin ilgisini siteye çekerken, ürünlere göre yönlendirmeler de yapılabiliyor. Kişiye özel farklı indirimlerin sunulması ya da farklı müşterilere farklı ürünlerin gösterilmesi gibi çeşitli alanlarda, e-ticaret sitelerinin tercih edilme oranını arttırıyor. Ayrıca, kişilerin verdikleri sosyal hesap bilgileri ile arkadaş listelerine ulaşıp daha önce aynı siteden alışveriş yapmamasına rağmen benzer eğilimleri tespit edilen o tüketiciyi de yakalamak mümkün oluyor. Kısacası kişiselleştirme uygulaması müşteriye adeta “gel vatandaş” diye sesleniyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.