“AKARYAKIT VE YENİ NESİL ENERJİLERDE KALİTE VE GÜVENİ TEMSİL EDİYORUZ”

Ülkemizde 100 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren v&Turcas, Türkiye’nin dört bir yanında, yaklaşık bin 150 istasyonunda her gün 1 milyondan fazla misafirini kusursuz bir deneyimle ağırlıyor. Sektöründe kalitesiyle öne çıkan şirket, perakende alanında yakaladığı başarıyla da liderliğini pekiştiriyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Shell&Turcas CEO’su Emre Turanlı, Shell Select konseptlerinin detaylarını ve sürdürülebilirlik odaklı yatırımlarını bizlerle paylaşıyor.

“SHELL&TURCAS OLARAK YÜKSEK KALİTEDEKİ ÜRÜNLERİNİZ VE YENİLİKÇİ HİZMETLERİNİZLE TÜRKİYE EKONOMİSİNİN REKABET GÜCÜNE KATKIDA BULUNAN GÜÇLÜ BİR ŞİRKETSİNİZ. ÜLKEMİZ AKARYAKIT SEKTÖRÜNÜN GELDİĞİ NOKTAYI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ ?”

Dünya genelinde enerji sektörü, yeni nesil kaynaklara geçiş sürecinde. Türkiye de bu küresel dönüşümün bir parçası olarak, enerji ihtiyacını daha sürdürülebilir kaynaklarla karşılamaya odaklanıyor. Bu doğrultuda, sektörümüzde akaryakıt tedariğiyle birlikte elektrikli araç şarj üniteleri, LNG (sıvılaştırılmış doğal gaz) kullanımı ve yenilenebilir enerji kaynaklarının entegre edildiği çözümler ön plana çıkıyor. Sektörün geleceği, bu dönüşümün hızına bağlı olarak şekilleniyor. Shell&Turcas olarak biz de Türkiye’nin dört bir yanında, yaklaşık bin 150 istasyonumuzda her gün 1 milyondan fazla misafirimizi ağırlıyoruz. Bir yandan akaryakıt ve yeni nesil enerjilerde kalite ve güveni temsil ederken bir yandan da akaryakıt dışı hizmetlerimizdeki yeniliklerle sektöre yön veriyoruz. Bu çalışmalarımızla yüzde 21,6’ya ulaşan pazar payımızı istikrarlı şekilde artırıyoruz.

“ÜLKEMİZDE AKARYAKIT İSTASYONLARINDA, AKARYAKIT DIŞI SATIŞLARA ÖNCÜLÜK EDEREK CAFE-MARKET KONSEPTİ “SELECT” İLE BUGÜNE KADAR BİRÇOK İLKE İMZA ATTINIZ. SELECT MARKETLERİNİN YOLA ÇIKIŞ ÖYKÜSÜNÜ VE AMACINI ANLATIR MISINIZ ?”

2006 yılında sektörde bir ilk olarak sunduğumuz Shell Select konsepti, misafirlerimizin sadece yakıt ihtiyacını karşılamanın ötesine geçip, onlara günlük hayatlarının farklı anlarında da hizmet sunma vizyonumuzla doğdu. Shell Select’in temel amacı ise hızlı, pratik ve kaliteli deneyimi misafirlerimizle buluşturmak. Bu doğrultuda global tecrübemizi yerel pazara uyarlayarak, premium bir market konsepti oluşturduk. Bildiğiniz üzere Shell, 46 bin satış noktası ile dünyanın tek marka altında konumlanan en büyük perakende şirketi. Biz bu tecrübeyi yerel değerler, tatlar ve ihtiyaçlarla buluşturarak Türkiye’ye özel bir deneyim yarattık. Böylece bugün marketlerimizde, uluslararası lider markalarla birlikte yerel üreticilerin sağlıklı ve kaliteli ürünlerine de ulaşmak mümkün. Bununla birlikte Select konseptinin market ve cafe hizmetleri ile sınırlı olmadığını da belirtmeliyim. Suyun geri dönüştürülmesine olanak sağlayarak verimli yıkama hizmeti sunan “Beni Shell’de Yıka”, araç bakım ve yağ değişim üniteleri, tuvalet hizmetlerinde ozon teknolojisi ile sağlanan hijyen, engelli misafirlerimiz için engelsiz hizmet alanı gibi yenilikçi hizmetler ve çözümlerle misafirlerimize en iyiyi sunmaya odaklanıyoruz. Bu yenilikleri entegre şekilde sunarak misafirlerimizin değişen ihtiyaç ve beklentilerine tek bir noktadan yanıt veriyoruz.

“YAKIN BİR DÖNEMDE DEVREYE ALDIĞINIZ 1000. SELECT İSTASYONU İLE BİRLİKTE SELECT MARKETLERDE GERÇEKLEŞTİRDİĞİNİZ HİZMETLERİ VE İSTASYON DIŞINDA GERÇEKLEŞTİRMEYİ DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ MARKET HEDEFLERİNİZ NELER ?”

Bugün Türkiye genelinde 81 ilde, bin noktada premium hizmet veren Shell Select’ler misafirlerimizin vazgeçilmezi oldu. Marketlerimizde 11 farklı kategoride binin üzerinde ürünü misafirlerimize sunarak hem çeşitlilik hem de kalite açısından beklentilerin ötesine geçtik. Aynı zamanda üçgen sandviçlerden kavurmalı bazlamalara, kruvasan ve böreklerden soğuk sıkım meyve sularına kadar 120’den fazla deli2go markamızın patentli ürünleri ile binin üzerinde farklı lezzeti misafirlerimize sunuyoruz. Yiyecek ve içecek çeşitliliğimiz, istasyonlarımızı ziyaret eden herkes için hızlı, pratik ve lezzetli çözümler sunarak müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşıyor. Select marketlerimizde kahve büyük bir önem taşıyor. Çekirdekten taze çekilmiş kahvelerimizle elde ettiğimiz başarı, Shell’i Türkiye’de en çok kahve satan beş firma arasına soktu. Bu yaz itibarıyla başladığımız buzlu kahve hizmetimiz önemli seviyede talep gördü. Ayrıca, Select marketlerimizde ve deli2go ürünlerimizde sağladığımız gelişim, bayilerimiz için büyük bir katma değer yaratıyor. Perakende alanında yakaladığımız bu başarıyla akaryakıt gelirlerini iki katına yükselten istasyonlarımız mevcut. Sürekli olarak yeniliklere imza atmaya devam ediyoruz. Örneğin son olarak, deli2go Truck adını verdiğimiz mobil hizmet araçlarımızla istasyonlarımızın dışına çıkarak sosyal etkinliklerde misafirlerimize ulaşmaya devam ediyoruz. Bu sayede, Select marketlerimizin sunduğu hizmetleri geniş kitlelere ulaştırıyor ve farklı alanlarda büyüme fırsatları yaratıyoruz. Bu anlamda özellikle patentli ürünlerimizin aldığı talebi de göz önünde bulundurarak istasyon dışı Select market açılması ve deli2go ürünlerimizin istasyon dışında satılması alternatiflerini değerlendiriyoruz. Gelecek için temel hedefimiz, misafir odaklı yenilikleri sürdürmek. Mobil ödeme çözümleri, kişiselleştirilmiş ürün önerileri ve hızlı alışveriş imkanları gibi teknolojik yeniliklerle misafirlerimize daha esnek ve hızlı hizmetler sunmayı amaçlıyoruz.

“KÜRESEL ÖLÇEKTE SEKTÖRÜN DÜŞÜK KARBON EMİSYONLU ÇÖZÜMLERİNE DAİR GÖRÜŞLERİNİZ NELER? SİZE GÖRE ATILMASI GEREKEN ADIMLAR HANGİLERİ OLMALI ?”

Geleceğimiz için karbon emisyonlarının azaltılması ve 2050 yılına kadar sıfır seviyesine indirilmesi kritik önem taşıyor. Bu süreçte sektörümüzün de önemli sorumlulukları var. Enerji verimliğinin artırılması, yenilenebilir enerji kullanımının yaygınlaştırılması, elektrik ve doğalgaz piyasalarının geliştirilmesi, enerji teknolojileri Ar-Ge çalışmalarının artırılması ve güvenli bir enerji geçişi için petrol ve doğal gaz kaynaklarının sürdürülebilir yönetimi gerekli. Shell olarak sektörümüzde bu dönüşüme öncülük etmenin gururunu yaşıyoruz. 1997 yılından bu yana iş performansımızın yanı sıra çevresel ve sosyal performansımızı da gönüllü olarak raporluyoruz. Bu alandaki çalışmalarımızı yakın zamanda açıkladığımız “Geleceğe Enerji Katmak” stratejimiz ve 2050 yılına kadar net sıfır emisyon ile faaliyet gösteren bir şirket olma hedefimiz ile uyumlu şekilde sürdürüyoruz. Bu doğrultuda portföyümüz bir petrol ve gaz şirketinden, çok yönlü bir enerji şirketine dönüşüyor. “Yeni Enerjiler” işimiz bu dönüşümün önemli bir parçası. Bu çabanın en önemli noktası, entegre düşük karbonlu bir enerji şirketi kurabilmek. Bu kapsamda elektrikli araçlar için şarj üniteleri, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, karbon yakalama ve depolama gibi alternatif enerjilere ve daha düşük emisyonlu teknolojilere yatırımlar yapıyoruz. Bunun önemli bir yansıması olarak, istasyonlarımızı elektriğini güneş enerjisinden sağlayan istasyonlara dönüştürüyoruz. Shell&Turcas olarak yaptığımız yatırımlarla Türkiye çapında şu anda 78 istasyonumuz elektriğini güneş enerjisinden sağlıyor. Böylece bu istasyonlardaki elektrik ihtiyacımızın yüzde 30’unu güneşten alıyoruz. Ayrıca Akdeniz’deki tek gres ve en büyük madeni yağ üretim tesisi olan ve Türkiye’den 70 ülkeye ihracat gerçekleştirdiğimiz Derince’deki Shell Madeni Yağ ve Gres Üretimi Tesisimizin de çatısına solar paneller kurduk. Türkiye’de madeni yağ ve akaryakıt sektöründe bir ilk olan bu girişim sayesinde yılda yaklaşık 500 ton karbon salımını engelleyeceğiz. Teknolojiye ve inovasyona yönelik yaptığımız tüm yatırımlar ve yürüttüğümüz sosyal yatırım programları ise Birleşmiş Milletler’in açıkladığı Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nı (SKA) destekliyor. Shell olarak bu amaçları dört başlık altında ele alıyoruz: Net sıfır emisyona ulaşmak, sosyal kalkınmayı desteklemek, doğaya saygılı olmak ve temel değerleri yaşatmak. Bu çerçevede, Birleşmiş Milletler’in 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amacının 13’üne doğrudan katkı sağlıyoruz.

“ELEKTRİKLİ ŞARJ ÜNİTELERİ, ATIK YÖNETİMİ, GÜNEŞ ENERJİSİ KULLANAN İSTASYONLAR GİBİ BİRÇOK PROJEYİ HAYATA GEÇİREN SHELL&TURCAS’TA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İŞ SÜREÇLERİNİZE NASIL ENTEGRE OLUYOR? BU KAPSAMDA HEDEFLERİNİZ NELER ?”

İş süreçlerimizde yenilenebilir enerji kaynaklarına yatırım yapmayı, çevresel etkiyi en aza indiren çözümler geliştirmeyi ve misafirlerimize çevre dostu çözümler sunmayı önceliklendiriyoruz. Elektrikli araç şarj ünitelerimiz, güneş enerjisiyle çalışan tesislerimiz bu kapsamda öncü projelerimiz arasında yer alıyor. Örneğin, Shell Recharge markamız ile dünya genelinde elektrikli araç şarj istasyonları alanına liderlik ediyoruz. Bu deneyimi ülkemize Recharge noktaları ile taşıyoruz. Aynı zamanda elektrikli araç kullanıcılarına kesintisiz bir deneyim yaşatmak için Türkiye’nin elektrikli otomobili TOGG’un elektrikli araç şarj çözümleri sunan Trugo şirketi ile iş birliğine imza attık. Birlikte, Türkiye genelinde elektrikli araç sahiplerine yüksek hızlı şarj hizmeti sunuyoruz. 2024 yılı sonuna kadar Türkiye genelinde 300 istasyonda 375’in üzerinde şarj ünitesi kurmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda atık yönetimi, su tasarrufu ve enerji verimliliği projeleriyle çevresel etkilerimizi minimuma indirmek için çalışıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.