”30. YAŞIMIZI DEĞİŞİM VE GELİŞİM EŞLİĞİNDE KUTLUYORUZ”
Türkiye’de 30. yılını kutlayan CarrefourSA, organize gıda perakende sektöründe oyun kurucu ve öncü konumunu sürdürüyor. Türkiye’de 56 ilde 950’den fazla mağazası, 11 bine yakın çalışanı ve 14 deposuyla müşterilerine doğru ürünü, doğru üreticiden doğru fiyata ulaştıran CarrefourSA, 30. yaşını “yenilenmeler, ya- tırımlar ve yenilikçi iş modelleriyle büyüme yılı” ilan etti. 1993 yılında İçerenköy’de ilk mağazasını açtığından bu yana önemli dönüşümlerden geçen CarrefourSA, dönüşümün şimdiki sürecinde ise “yeni nesil market” vizyonuyla ilerliyor. “Yeni nesil market kavramıyla birlikte biz de gelişimi ve değişimi odağımıza aldık” diyen CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, CarrefourSA’nın büyüme yolculuğunu ve hedef- lerini aktarıyor.
”CARREFOURSA’YI BIR DAĞITIM ŞIRKETINE DÖNÜŞTÜRDÜK”
Türkiye’de 30 yıldır organize perakende alanında hizmet veren bir markayız ancak iş modellerimizde hayata geçirdiğimiz çalışmalar ve yatırımlarımızla artık bir gıda perakendecisinden fazlasıyız. CarrefourSA’nın büyüme ve dönüşümündeki en önemli adımını 2020 yılında sektörde bu haliyle ilk kez bizim uyguladığımız bayilik sistemi ile attık. 2023 sonunda 350 bayiye, 2025 yılında ise bin bayiye ulaşmayı hedefliyoruz. Bayilik sistemimizi şu anda ciromuzun yüzde 15’ini oluşturan öz markalı ürünlerimizle ihracat alanında atılımlarımız takip etti. Türkiye’de ilk organik öz markalı ürünleri geliştiren ve müşterilerine sunan gıda perakendecisiyiz. Pandemi öncesinde 450 ürünün yer aldığı öz markalı ürün kategorimiz 2023 yılı itibarıyla 650 ürüne ulaştı. Şu anda gıda ve gıda dışı öz markalı ürünlerimizi yurt dışı pazarlara da ulaştırıyoruz. 2023 yılının son 3 ayına girerken, 2017 yılında “Lezzet Arası” ile adım attığımız yeme içme sektöründe ise farklı alanlarda yatırımlarımızı duyurduk. Bu yatırımlarımızla CarrefourSA’yı bir dağıtım şirketine dönüştürdük.
”SADECE TÜKETICIYI DEĞIL, KURUMLARI DA HEDEFLIYORUZ”
CarrefourSA olarak artık sadece son tüketiciyi değil kurumları da hedeflediklerini söyleyen Kartallıoğlu, “Türkiye ekono- misinde organize gıda perakendesi büyük paya sahip. Biz de bu potansiyeli verimli ve doğru kullanmak istiyoruz. Organize gıda perakendesi, perakende sektörü içerisinde yüzde 50 ila 55 arasında paya sahip. Bu pay içerisinde hem ulusal hem de yerel 400’e yakın marka bulunuyor. Batılı ülkelere baktığımızda ise bu oran yüzde 95’lere ulaşıyor. Bu oranla Türkiye’de aslında çok büyük ve henüz keşfedilmemiş büyüme potansiyeli olduğunu görebilirsiniz. Biz bu potansiyeli gördük ve ken- dimizi dağıtım şirketi olarak konumlandırdık” dedi.
”LEZZET ARASI RESTORANLARIYLA SEKTÖRDE İLKE İMZA ATTIK”
Bu yıl yatırım yapılan alanlarda yeme içme sektörünün öne çıktığı görülen CarrefourSA’da 2017 yılında Lezzet Arası restoranlarıyla başlayan yolculuk bugün çok kanallı bir boyuta ulaştı. Lezzet Arası restoranlarıyla sektörde bir ilke imza atarken, alanında yön veren konumunu müşteri beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda her zaman geliştirmeyi ve dönüştürmeyi hedeflediklerini söyleyen Kartallıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Lezzet Arası, sektörde gerçekten ses getiren bir çalışma oldu. Mağazalarımızda ızgara çeşitlerinden sulu yemeklere, dünya mutfaklarından seçme lezzetlere kadar birçok yiyecek alternatifini ulaşılabilir fiyatlarla sunuyoruz. Müşterilerimiz reyondan market fiyatına aldıkları et, balık veya tavuk ürünlerini restoranda ücretsiz pişirip yeme imkanına sahip. Aynı zamanda Al-Götür servisinden faydalanabiliyor veya restoranda reyon fiyatına kasap ürünlerini tercih edebiliyorlar. Şu anda 6 ilde 14 Lezzet Arası restoranımız mevcut. Yatırımlarımız devam ediyor. Yıl sonuna kadar 7 ilde 16 Lezzet Arası’na ulaşmayı hedefliyoruz.”
ONLINE YEMEK SIPARIŞI SEKTÖRÜNE ADIM ATTI
Lezzet Arası restoranlarının yanı sıra hem teknolojinin hem de ihtiyaç ve taleplerin etkisiyle hızla değişen gıda sektöründe yatırımlarına hız veren CarrefourSA, tüm dünyada büyüyen bulut mutfak konseptinde de yerini aldı. Özellikle pandeminin etkisiyle restoran endüstrisinde, geleneksel gıda hizmetlerinde ve buna paralel olarak iş süreçlerinde önemli değişim yaşandığını söyleyen Kartallıoğlu, “Biz de sektörün geleceğini yakından takip eden öncü bir marka olarak hızla büyüyen ‘Bulut Mutfak’ konseptini bünyemize katmak istedik. Çok köklü bir geçmişe sahip olmasa da özellikle son 10 yılın en hızlı büyüme gösteren ve yatırım yapılan alanlarından biri olan bulut mutfak konsepti için hem dünyadaki hem de Türkiye’deki çalışmaları inceledik. Fiziksel bir restoranın olmamasıyla markalar için hem yatırım hem de işletim maliyetinin daha düşük olduğu bu alandaki ilk yatırımımızı kısa süre önce duyurduk. CarrefourSA Mutfak’ın bünyesinde şu anda 10 farklı marka yer alıyor. BigBowl (salata), Burger Four (burger çeşitleri), Fried Day Chicken (tavuk ürünleri), Hasan Usta Köftevi (köfte çeşitleri), L’atelier (unlu mamuller), Le Penne (makarna), Pizza Poli (pizza), Sushi Four (sushi), Tarihi Kazancı Pilavcısı (pilav çeşitleri), Urla Balıkçısı (deniz ürünleri) olarak yarattığımız markalarda hazırlanan her yemek profesyonel şefler tarafından yapıldığı gibi kullanılan ürünler de günlük ve taze olarak seçiliyor” şeklinde konuştu. Kartallıoğlu, “CarrefourSA Mutfak’ta kullanılan taze sebze ve meyve ihtiyaçları CarrefourSA’nın tedarik koşullarıyla aynı şekilde temin ediliyor. CarrefourSA mağazalarındaki kalite güvence kuralları bu mutfakta da aynen uygulanıyor. Böylelikle kullandığımız her ürünün en doğrusu olduğundan yüzde 100 emin oluyoruz. İlk aşamada Trendyol Yemek, GetirYemek ve Yemeksepeti’ne entegre olduk. İlk hedefimiz, 2023 yılı sonuna kadar CarrefourSA Mutfak sayımızı 4’e çıkarmak. Acıbadem, Şişli, Beşiktaş ve Levent’teki mağazalarımızın olduğu yerlerde yeni CarrefourSA mutfakları hizmete sunacağız. 2024 yılında ise yatırımlarımıza devam ederek 10 yeni CarrefourSA Mutfağı’nı daha sistemimize dahil edeceğiz. Hedefimiz İstanbul’dan sonra İzmir, Ankara, Eskişehir ve Bursa illerine de taşımak” ifadelerini kullandı.
”SEKTÖRÜN TAZE ÜRÜNE ULAŞIMINI CARREFOURSA GÜVENCESİYLE KARŞILAYACAĞIZ”
Yeme içme sektöründe profesyonel hizmetler vermek için yatırımlarına devam eden CarrefourSA’nın yeni yatırım alanları arasında yer alan HORECA ve mutfak profesyonelleri de dikkat çekiyor. “Antalya’da otel, restoran ve kafelere sunduğumuz hizmetimiz bu alandaki ilk yatırımımızdı” diyen Kartallıoğlu, “Antalya’da HORECA için büyük bir depo yatırımımız oldu. Ardından CarrefourSA Profesyonel konseptiyle Bodrum’da da HORECA mağazamızı açtık. Bu alanda toplam 80 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. Buralarda geniş ürün gamımızla HORECA sektörünün taze gıda başta olmak üzere tüm ihtiyaçlarına çözüm sunuyoruz. Özellikle mağaza ve depo içerisindeki et ve balık işleme tesisimiz sayesinde sektörün en büyük ihtiyacı olan taze ürüne ulaşımını CarrefourSA kalitesi ve güvencesiyle karşılayacağız. Henüz yolun başındayız ancak güçlü şekilde girdiğimiz bu alanda hızlı büyüme yakalamayı öngörüyoruz” dedi.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.