ŞİRKETLERİN YENİ BİR BAKIŞ AÇISINA İHTİYACI VAR

Yapılan araştırmalar, büyük ölçekli şirketlerin girişimler ile kurdukları ortaklıklarda en çok nerede hata yaptığını ortaya çıkardı.

Girişimcilik ekosistemi Silikon Vadisi’nin ve devlet destekli teknokentlerin dışına çıkalı çok oldu. Bugünlerde büyük ölçekli şirketlerin hemen hepsi, kendi girişim programlarını duyuruyor. Hedefte elbette “inovasyon/yenilikçilik” var. Peki yapılan yatırımlar, kurulan ortaklıklar, gerçek bir ürüne veya çözüme ne ölçüde yansıyor? Dahası, geleneksel bir organizasyon anlayışıyla çalışan dev şirketlerin, hızlı ve yenilikçi girişimlerle birlikteliği nasıl bir verimlilikle ilerliyor?

Hızlandırıcı programı olmanın yanı sıra, girişimlere yatırım da yapan 500 Startups bu amaçla 100 kurumsal inovasyon programını inceledi. Bu programların içinde pilot projelerden, girişimlerle yapılan iş ortaklıklarına kadar geniş bir yelpazede senaryo bulunuyor. Doğrudan yapılan yatırımlar ve hatta satın almalar da aynı programlara dahil. Ortaya çıkan sonuç, büyük ölçekli kurumsal firmaların, söz konusu girişimler olunca ortaya pek de toz pembe hikayeler çıkaramadığını gösteriyor.

Şirketler girişimlere yatırım yapıyor yapmasına ancak ortaya başarılı bir ürün veya hizmet çıkmıyor. Araştırmayı baz alacak olursak, kurumsal şirketlerin yüzde 80’inden fazlası, girişimlerle gerçekleştirdiği pilot programların dörtte birinden daha azının ticari ürüne dönüştüğünü öne sürüyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.