“PERAKENDE SEKTÖRÜNÜN DİJİTAL DİNAMİKLERİ”
Perakende sektörü, geçtiğimiz dönemde yaşanan değişimlerden en çarpıcı şekilde etkilenen alanların ba- şında geliyor. Bir anlamda kabuk değiştirme süreci yaşayan sektörün, değişikliklere hızla entegre olma çabaları karşılığını buluyor. Yılı, yaklaşık 1,8 trilyon TL ciro ile kapatması beklenen perakende sektörü, dönüşüm süreçlerinden büyüyerek çıkıyor. Dijitalleşmeyle birlikte gündem olan inovasyon, nesnelerin interneti (IoT), artırılmış gerçeklik, yapay zeka gibi yeni nesil teknolojilerle müşteri deneyimini iyileştirmek için çalışmalar yapan şirketler, bir yandan da metaverse, tıkla-al, sanal yerleştirme, dokunmasız teknoloji (TFT, touch free technology), robotik teknoloji gibi yeni trendleri de takip etmek zorunda. Kusursuz müşteri deneyimi yaratmak adına yeni stratejiler gerçekleştiren şirketlerin karşılarına çıkan “hiper kişiselleştirme” de günümüzde en önemli trendlerin başında geliyor. Kendilerini ayrıcalıklı ve özel hissetmek isteyen tüketici kitlesine ulaşma – nın zorluğu her geçen gün artarken, yaşanan değişimlerin hizmet kültürünü değiştirmesi de kaçınılmaz bir ger- çek. Tüm bu yeni teknolojilerin, iyileştirme çalışmalarının, beklentilerin ortasında duran perakende sektöründe yaşanan dinamik süreçlerin etkilerini ve sektöre kattıklarını öğrenmek amacıyla odağımızı sektöründe başarılı işlere imza atmış yöneticilere çevirdik. Stratejilerini, yöntemlerini, fikirlerini, yeni trendleri ve geleceği onlardan dinledik. Geçtiğimiz birkaç sene içerisinde özellikle perakende sektöründe e-ticaret ve online alışverişte ciddi bir ivme yaşandı. Bu ivmenin sektördeki yansımasının altında, tüketicilerimizin bireysel bilinçlenmelerine ek olarak, içinde bulunduğumuz teknoloji perakendeciliğinin do – ğası gereği oldukça dinamik bir sektör olması yatıyor. Dijitalleşmenin daha da hızlanarak hayatın her alanına etki etmesi, teknolojik değişimler eğitim ve iş hayatın – daki yeni uygulamalar sonucu teknoloji ürünleri tüke – ticilerin ihtiyaç ve tercihlerinde ön plana çıkıyor. Tüm bu dönüşüm yolculuğu, sunduğu ürünler açısından doğrudan teknoloji perakendeciliğini diğer sektörler – den daha fazla etkiliyor. Dijitalleşmeye doğru zamanda doğru yatırımı yapan şirketler rakipleri karşısında po – zitif şekilde ayrışıyor. Dijitalleşmenin sektöre kattığı anlama bakacak olursak, yapılan güncel araştırmalara göre müşterilerin yüzde 80’inden fazlası için yaşadıkla – rı alışveriş deneyimi, ürünler ve fiyatlar kadar önemli. Bugün, müşteriler dijitalleşme trendlerinde belirleyici etkin bir rol oynuyor. Aslında baktığınızda dijital dün – yada trend belirleyicisi konumundalar. Bu nedenle, CRM ve veri analitiği, müşterilere sunulan hizmetleri ve teklifleri geliştirme noktasında oldukça önemli bir kavram olarak karşımıza çıkıyor. Bu yıl, arkasında güç – lü bir yapay zeka teknolojisi olan yepyeni bir web sitesi ve mobil uygulamayı tüketicilerimizle buluşturduk. Yapay zeka destekli arama motorumuz sayesinde ürün bulma ve karşılaştırma çok kolaylaştı. Böylelikle müş – terilerimize kaybetmek istemedikleri değerli zamanla- rını sunmuş oluyoruz. Aynı zamanda, müşteri erişim kanallarımızı çeşitlendirmeyi sürdürüyoruz. Webchat, Whatsapp ve Türkiye’de ilk olan Video-Chat ile yeni destek ve satış kanallarını devreye aldık. Mart ayında web üzerinden işitme engelli müşterilerimiz için gö – rüntülü destek hizmetini de başlattık. Bugün toplam 17 kanaldan müşterilerimize ulaşıyoruz. Müşteri memnu – niyetinde alışverişin tüm aşamalarında ürüne hızlı eri – şim ve kolay iade çok önemli. Biz, yaygın mağaza ağı – mız ve lojistik firma entegrasyonlarımız sayesinde aynı gün ve ertesi gün teslimat sağlıyoruz. Bugünün dünya – sında alışveriş yolculuğunun her aşamasında deneyimi iyileştirmeniz ve müşterileriniz için pek çok kanaldan hızlı bir şekilde erişilebilir olmanız oldukça önemli.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.