“İNSAN KAYNAKLARINDA TEKNOLOJİ VE İNSAN”
Gelişen teknoloji, sahip olduğumuz tüm gerçeklikleri değiştiriyor ve tüm kavramları yeni bir noktaya taşıyor. Her şeyin giderek dijitalleştiği bir dünyada, insan yerini sorguluyor. Hatta daha ötesi varlığının teknolojinin geliştirdiği çözümlerle önemini tekrar elden geçiriyor. Söz konusu teknolojiler, insanın yaptığı birçok işi çok daha kısa sürede ve daha az hata payı ile gerçekleştirirken iş dünyasında yaşanan dijitalleşme tüm birimleri etkiliyor ve özellikle insan kaynaklarında yepyeni olasılıklar yaratıyor. Süregelen kıyasıya ve sert rekabet tüm birimleri etkisi altına alırken şirketler de potansiyellerinin en üst düzeyde açığa çıkması adına teknolojinin getirdiği tüm avantajlardan yararlanmak istiyor. Öyle ki adeta buna zorunlu hissediyorlar. İK’nin rolü de bu sert rekabet ortamında şirketleri en iyi konuma getirecek çalışanların sorumluluğuyla giderek önem kazanıyor. Stratejik planlamaya liderlik etme, çalışanların refahını destekleme ve teknoloji entegrasyonunu sağlamaya kadar birçok taşın altına elini koymak durumunda kalan İK liderleri, teknolojinin getirdiği fırsatlarla insan yeteneğini dengede tutacakları formüllerle yeni stratejilerini oluşturuyor.
GELİŞEN İK SÜREÇLERİ
Allied Market Research tarafından yayınlanan rapora göre, küresel insan kaynakları teknolojisi pazarının 2031’de 76,5 milyar dolara çıkması beklenirken, İK profesyonellerinin de çalışanlarını bir arada tutmak ve aidiyet duygusunu geliştirmek için daha yenilikçi ve yaratıcı yollar bulmasının gerektiği ortaya çıkıyor. Flair’de yayımlanan bir makalede belirtildiği üzere teknoloji her ne kadar devrim yaratsa da Gartner’ın araştırması, çalışanların yüzde 82’sinin kuruluşlarının kendilerini yalnızca çalışanlar olarak değil, bütünüyle insanlar olarak görmesini istediğini ortaya koyuyor. Yetenek edinme, çalışan yönetimi, iş gücü analizi, performans değerlendirme gibi genel İK fonksiyonlarını geliştirmek veya iyileştirmek için kullanılan teknoloji, süreçleri optimize ediyor; çalışanların katılımını artırıyor ve performansı iyileştiriyor. Şirketler için de büyük fırsatlar yaratan teknoloji, İK süreçlerinde ise şu alanlarda kullanılıyor:
- Çalışan deneyimini iyileştirmek
- İşe alma ve başvuru takip sistemi
- Çalışan eğitimi ve kariyer gelişimi
- Çeşitlilik, eşitlik ve katılım hedeflerinin takibi
- Çalışan refahı
- Beceri geliştirme
- Farklı çalışma modellerinin ortaya çıkarılması
- Çalışan geri bildirimi
- Çalışan bilgilerinin blockchain’de saklanmas
- Veriye dayalı karar verme
- Bulut tabanlı sistemler ile uzaktan veya hibrit çalışma ortamının yaratılması
- İnsan kaynaklarının etkin ve verimli yönetilmesinin sağlanması
- Risklerin tanımlanması ve azaltılması
- Büyüme ve potansiyel alanların belirlenmesi
- Temel verilerin sistemler arasında birleştirilmesi
- Zaman alan süreçlerin otomasyonla yönetilmesi
- Tahmine dayalı iş gücü analitiği
- Kişiselleştirilmiş çalışan profilleri
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.