GELECEĞIN İŞ DÜNYASINDA İNSAN KAYNAKLARI VE YENI NESIL BEKLENTILERI
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler, yeni nesil yönetimbiçimlerini getiriyor ve tüm yönetim biçimleriinsan odaklı yapıya evriliyor. Verimli, motivasyo-nu yüksek çalışanlar için günümüzde ihtiyaçlarınve beklentilerin doğru şekilde karşılanması gerekiyor.Değişim dönemini hızla yaşadığımız son yıllarda güçlüve başarılı olmak isteyen şirketler, insan kaynağının ni-teliğini artırmaya yöneliyor. Nitelikli çalışanları çekmekisteyen şirketlerin, bu çalışanları kaybetmemek için deekstra performans göstermeleri gerekiyor. Etkin insankaynakları yönetimi son yıllarda şirketler için önemli birkonu haline gelirken, değişime ayak uydurmayı hedefle-yen kurumlar trendleri ve gelişmeleri de yakından takipediyor. Günümüzde başarının anahtarı, çalışanlardan ge-çiyor ve artık İK süreçlerinden sadece bugüne değil gele-ceğe hizmet eden bir yaklaşım bekleniyor.
YENIDEN TANIMLANAN SÜREÇLER
Günümüzde stratejik bir öneme kavuşan İK departman-ları, birçok bileşeni aynı anda yeniden anlamlandırmakzorunda kaldı. Yeni teknolojileri, kuşak farklarını, iş-ya-şam dengesi arasındaki beklentileri, farklı dünyaları veanlayışları bir arada değerlendirmeyi, çevik ve esnekyapının gerekliliklerini ve farklı birçok faktörü yeni birGELECEĞINİŞ DÜNYASINDAİNSANKAYNAKLARIVEYENI NESILBEKLENTILERIpencereden değerlendirmeye alan İK, merkezine aldığıinsanla birlikte büyüyüp gelişmenin önemini de yenidentanımladı. Şirketlerdeki dönüşümü, ilerlemeyi, yaratıcılı-ğı, üretkenliği direkt etkileyen yeteneklerin sürdürülebilirbaşarıya imza atmaları için gençleri dinleyen, dinamik biryolculuk yaratan, teknolojik çalışma altyapılarını güncel-leyen ve iş modellerine aktaran, inisiyatif veren bir bakışaçısı, geleceğin İK departmanın anlayışını özetler nitelik-te. İK süreçleri ve görevleri adeta yeniden tanımlanırkengelecek için söz konusu departmandan beklentiler deaynı şekilde yeniden tanımlanıyor. Ücret, izinler, müla-katların ötesine geçen yeni nesil beklentiler, iklim krizinekarşı tutum belirlemeden kurum kültürünün yeniden elealınmasına kadar birçok konu başlığını İK yönetimininmasasına bırakıyor. İK’nın “gelecek” masasına bırakılanbeklentiler şu şekilde karşımıza çıkıyor:
• Veri ve veri analizlerinin İK’nın işini giderek daha fazlayönlendirmesi ve bu departmanın tüm süreçleri sağlıklışekilde yönetmesi
• İK uzmanlarının hem yönetim hem de yönetim dışıpersonelin bireysel katkılarını en üst düzeye çıkarmayayardımcı olacak şekilde performans koçu olması
• Stratejik değer yaratma fırsatları için yapay zekayı vebüyük verileri kullanarak bu yeni yolda ilerlemesi
• Aday deneyimini iyileştiren işe alım politikalarının geliştirilmesi
• Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık
• Çalışan bağlılığını artıran stratejiler oluşturulması
• Güçlü problem çözme becerilerine sahip İK profesyo-nelleri ekibi oluşturulması
• Ortak anlam, vizyon ve katılım sağlamak
• Farklı lokasyonlarda çalışan bir personelin iş/yaşamdengesini ve ruh sağlığını izlemeye devam ederek ihti-yaçlarının karşılanması
• Kritik becerileri ve yetkinlikleri anlamak ve bunlarındoğru değerlendirilmesi
• Çalışan sağlığı ve dayanıklılığı dahil olmak üzere orga-nizasyonel yönetimi sağlamak
• İşin geleceğini öngörmek için trend analitiği ve senaryoplanlaması
• Kişi verilerinin demokratikleştirilmesi
• Çalışan deneyimine daha fazla kaynak ayrılması
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.