DİJİTAL SATIN ALMA ARAŞTIRMASI 2019
Türkiye, satın alma alanında dijitalleşmeyi net olarak benimsedi. Mevcut dijitalleşme düzeyi Avrupa ülkelerine kıyasla düşük olmakla birlikte, yatırım iştahı ve hedefleri açısından Türkiye önümüzdeki dönemde Avrupa’da lider olmaya aday konumda.
“Dijital uygulamalar, son günlerde satın alma ve tedarik yönetiminin ayrılmaz bir parçası hâline gelerek neredeyse tüm satın alma ve tedarik süreçlerini etkilemektedir. PwC EMEA olarak yeni dijital teknolojilerin satın alma alanında ne kadar yaygın ve başarılı kullanıldığı ile ilgili daha fazla içgörü elde etmek amacıyla gerçekleştirdiğimiz, EMEA Bölgesi’nde 20 ülkeden 200’den fazla katılımcının yanıtlarını içeren Dijital Satın Alma Anketi’nin sonuç raporunu sizlerle paylaşmaktan memnuniyet duyuyoruz.”
Dr. İsmail KARAKIŞ
ÖNE ÇIKAN NOKTALAR
DİJİTALLEŞME AVRUPA’NIN TAMAMI İÇİN ÖNCELİKLİ BİR HEDEF
– Büyüklüğü, faaliyet sektörü ve dijital olgunluk seviyesi ne olursa olsun süreçlerin dijitalleştirilmesi, satın alma departmanlarının organizasyonların sadeleştirilmesinden sonra gelen iki numaralı önceliğidir. Yetenek yönetimi ve tedarikçi iş birliği ise önem sıralamasında bir sonraki adımda yer almaktadır.
SATIN ALMA SÜREÇLERİNDEKİ DİJİTALLEŞME ORANI YÜKSELİYOR
– 2017 sonuçlarına göre hizmet sektörü en yüksek dijitalleşme oranına sahiptir. Üretim sektöründe yedi süreçten ikisi, hizmet sektöründe ise üçü dijitalleşmiştir. Dijitalleşme, şirketlerin yatırım yapmaya devam edeceği stratejik bir öncelik olarak kabul edildiğinden stratejik süreçlerin dijitalleştirilmesi büyük ölçüde yaygınlaşacak ve hızlanacaktır.
– KOBİ’ler dijital satın alma süreçlerini daha yavaş benimsemektedir; an itibariyle yedi süreçten sadece 1.5 tanesi dijital hâle gelmiştir. Bu firmalar için dijitale geçiş bir stratejik karar değildir ancak yüzde 80’inden fazlası bu alanda yatırım yapmayı planlamaktadır.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.