Pandemi, dönüşümü uzun yılları bulacak dijital süreçlerin, beklenmedik bir hızla hayatımıza dahil olmasına sebep oldu. Küresel çapta yaşanan dönüşümler, tüm yapıları yeniden şekillendirmeye başladı. Toplumun her kesiminden insan, yerleşik alışkanlıkları da dahil olmak üzere bu dönüşümün bir parçası haline geldi. Özellikle iş dünyasında birçok kurum, vaktinden önce gerçekleşen bu dönüşüm için kurumsal yapılarına kadar revizyondan geçmek zorunda kaldı. Yapılan yatırımlar yeni nesil teknolojilere kayarken, tüm altyapı sistemleri de yeni döneme entegre edildi. Tüm bunlar, şirketlerde ekstra maliyetlere yol açtı ve beraberinde eskiye göre çok daha hızlı, dinamik ve esnek bir yapının ortaya çıkmasına neden oldu.

DİJİTALLEŞME VE YANSIMALARI
Elbette dijitalleşme, başlayan ve biten bir süreçten ibaret değil. Yapılan hamlelerin şirketlerin iş yapış biçimlerine döndüğü ve artık kurum kültürüne de işleyen yepyeni bir sistemin kalıcı hale gelmesi şeklinde algılanıyor. Geçtiğimiz aylarda yayınlanan “Dijital Düşünme Raporu 2021”e göre bir dijital dönüşüm stratejisine sahip şirketlerin yüzde 85’inde pandemi ile birlikte yatırımların ve uygulamaların hız kazandığı görülürken, dijital düşünme kriterlerinde de geçtiğimiz yıllara kıyasla dikkate değer bir farklılık da göze çarpıyor. Uygulamaya dair bir kriterin ilk sırayı almış olduğu ve dijital öncelikli davranışların kalıcı olacağı da öne çıkanlar arasında. “Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon”, “Sağlık ve İlaç”, “Finansal Hizmetler” ile “Tüketici Ürünleri ve Perakende” sektörlerindeki şirketler, dijital dönüşümü ana iş stratejisi olarak belirlemiş durumda. Ülkemizde şirketlerin %90’ı dijital dönüşümü başlatırken, kalan %10’luk kısım ise henüz planlama aşamasında. Şirketlerin dijitalleşmeden beklentilerinde; iş süreçlerinin kısalması, veri odaklılık ve müşteri beklentilerinin iyi karşılanması ilk sıraları alıyor. Uzaktan çalışma modelinin iyice benimsendiği 2021 yılında şirketlerin dijital dönüşüm süreçlerinde; pazarlama, iletişim, satış, insan kaynakları ve nans alanlarını da önceliklendirdikleri görülüyor. Yaşanan dijitalleşme şirketlere daha kapsayıcı ve sonuç odaklı yaklaşımlar getirirken, yapılan çalışmaların tümünün uzun vadeli olmasına önem veriliyor. 2021 yılında da CIO’ların ve diğer üst düzey yöneticilerin doğru liderliklerle, var olan belirsizlik ortamını iyileştirdikleri gözleniyor. Eğitimden sağlığa, e-ticaretten ulaşıma, perakendeden eğlenceye kadar her sektörde kendini gösteren dönüşümün özellikle bu yılla birlikte hız kazandığı da muhakkak.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.