DENİZLİ’NİN DÜNYAYA AÇILAN TEKSTİL MARKASI
Aylık 800 ton boyama, 300 kilometre inkjet baskı ve 200 ton kumaş satış kapasitesiyle örgü kumaş üretiminde Ege Bölgesi’nin öncü kuruluşları arasında yer alan Aslı Tekstil, üçüncü üretim tesisi için yatırıma hazırlanıyor.
1995 yılında kurulan Aslı Tekstil, bugün ikinci kuşak temsilcisiyle büyümeye ve sektöre öncülük etmeye devam ediyor. Bünyesinde kurulan tasarım ve Ar-Ge merkezi sayesin- de trendleri takip ederek tasarlanan ürünleri ihraç eden ve inkjet baskısı ve dijital makinelerle üretim yapan Aslı Tekstil hakkında sorularımızı Aslı Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Selim Kasapoğlu şöyle yanıtladı.
Aslı Tekstil Yönetim Kurulu Başka- nı ve Denizli Sanayi Odası Başkan Vekili olarak tanıyoruz sizi. Bize kendinizden bahsedebilir misiniz?
1977 Denizli doğumluyum. Babadağlı biraileninçocuğuyum. İlk ve orta eğitimimi Denizli’de tamamladım. Daha sonra İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden mezun oldum. Mezuniyetten sonra Amerika’da iki yıl işletme yönetimi dersleri ve dil eğitimi aldım. Bu eğitimleri tamamladıktan sonra 2000 yılında da şirketimizde çalışma hayatına başladım. Babadağlı bir aile şirketiyiz, tekstil işiyle uğraşıyoruz. Aslı Tekstil’de babam ve kardeşimle beraber çalışıyorum. 2000 yılından bu yana şirketin başındayım. Tekstil işini büyütmeye ve geliştirmeye çalışıyoruz.
Gelelim şirketiniz Aslı Tekstil’e… 1932 yılında başlıyor hikayeniz. Sanayileşme adımları, aile şirketinin kuruluşu, ihracat, vergi rekortmenliği ve sonrasında yeni iş alanları… İlham verici hikayenizi anlatarak bu başarılı tabloyu nasıl yorumladığınızı bizimle paylaşabilir misiniz?
Dedem ve onun babası tekstilciydi, babam da öyle. Arkasından bizler bu işleri devraldık ve yürütüyoruz. Biz büyüklerimizden burayı devraldık ve yönetiyoruz ama gerek ailemin gerek
Aslı Tekstil’in başarı hikayesi çok eskilere dayanıyor. Aldığımız bu emanetleri aynı noktada, yukarıda tutabilmekdaha zor. Çünkü içinde bulunduğumuz çağda her şey çok hızlı değişiyor
ve ayak uydurmanız gerekiyor. Aslı Tekstil’in en önemli misyonu çağı yakalamak, her geçen gün hızı artan bu dönüşümde şirketimizi ayakta tutabilmek ve daha ileriye götürmek. Bu-
nun kendi adıma bazı avantajları var. İyi bir eğitim aldım ve şirkete geldim.
Ayrıca Babadağlı olmanın avantajlarını görüyorum. Çünkü Babadağ’da tekstil ve ticaret çok kadim bir gelenek. Halâ görüyoruz ki 100 sene önce söylenen sözler, koyulan kurallar bugün hala geçerliliğini koruyor. Biz de bu kadim kültürden faydalanıyoruz.
“Bir insanın başarısı sadece işinde olan değildir. Şehriniz için, aile hayatınız için ve dünya için verebil- dikleriniz de önemli başarılardır.”
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.