“ÜLKEMİZİN YATIRIM İKLİMİNDE GÜÇLÜ BİR ROLÜ SAHİBİZ”

Türkiye’nin en büyük uluslararası doğrudan yatırımlarından biri olan ve ülkemizin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, altyapıdan müşteri hizmetlerine kadar her alanda çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Türkiye ekonomisine katkı sağlayan oyuncular arasında yer alan şirketin bugüne kadar yaptığı yatırımın reel değeri 234,4 milyar TL’yi aşıyor. 2024’te mobil şebekesine bir önceki yıla kıyasla yaklaşık 2 katı yatırım yapan Vodafone mağazalarının yeni nesil perakende dönüşümü için ayırdığı bütçe ise 410 milyon TL’yi aştı. Sosyal yatırımlarına devam eden Vodafone’un “Vakıf” çatısı altında gerçekleştirdiği projelerin ortaya çıkardığı sosyal katkı 1,5 milyar TL’ye ulaştı.

2024’te veri merkezi ve güneş enerjisi alanlarında her biri 100 milyon dolar değerinde iki önemli ortaklığa imza atan şirket, Edgnex Data Centres by DAMAC ile İzmir’de yeni bir veri merkezi açmaya hazırlanıyor. Diğer yandan YEO Teknoloji ile güneş enerjisi santralleri kurmak için iş birliği yapan Vodafone, kurulacak santrallerle mevcut yıllık enerji ihtiyacının yüzde 35’ini karşılayacak. Şirketin 2024 yılı performansını ve 2025 hedeflerini paylaşmak üzere düzenlenen toplantıya katılan Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy ile Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcıları, Türkiye’ye 5.5G teknolojisini sunmaya hazır olduklarının altını çiziyor.

VODAFONE TÜRKİYE CEO’SU ENGİN AKSOY: “5.5G TÜRKİYE’NİN DİJITALLEŞME YOLCULUĞUNDA ÖNEMLİ BİR KİLOMETRE TAŞI”

2024, Türkiye’nin en hızlı büyüyen yeni nesil bağlantı ve dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda önemli adımlar atmaya devam ettiğimiz bir yıl oldu. Aynı zamanda, amaç odaklı bir şirket olarak toplumsal dönüşümdeki rolümüze odaklanmayı sürdürdük. Ülkemizin yatırım ikliminde önemli bir rolümüz var. Bugüne kadar yaptığımız yatırımın reel değeri 234,4 milyar TL’yi aştı. Geçtiğimiz yıl mobil şebekemize bir önceki yıla kıyasla yaklaşık 2 katı yatırım yaparak rekor sayıda baz istasyonu ve kapasite artışı yapılmasını sağladık. Mağazalarımıza yeni nesil perakende dönüşümü için bugüne kadar 410 milyon TL’yi aşkın yatırım yaptık. 2007-2023 döneminde reel değeri 270 milyon TL olan “Vakıf” projelerimizin ortaya çıkardığı sosyal katkı 1,5 milyar TL oldu. Voleybol sponsorluğumuz kapsamında tüm lig ve play-off’larda kullanılacak 5.5G destekli “Şahin Gözü” teknolojisi için bu sezon toplam 9 milyon TL’lik altyapı yatırımı yaptık. Veri merkezi ve güneş enerjisi alanlarında da her biri 100 milyon dolar değerinde iki önemli ortaklığa imza attık. Bizim için son bir yılın en önemli yatırım alanlarından biri de 5G hazırlıkları oldu. 5G takviminin bir an önce resmi olarak uygulamaya geçmesini ve gerekli adımların atılmasını bekliyoruz. Bizim Vodafone olarak lansmanını yapacağımız teknoloji aslında 5.5G teknolojisi. 5G’nin bir ileri aşaması olan 5.5G sadece daha hızlı bir bağlantı değil, aynı zamanda daha akıllı, güvenilir ve kapsayıcı bir dijital ekosistemin temel taşı. Dolayısıyla, Türkiye’nin dijitalleşme yolculuğunda önemli bir kilometre taşı olacak.

İlk 9 ayda 10 milyar TL yatırıldı.

Vodafone Türkiye’nin Ocak-Eylül 2024 döneminde yaptığı yatırım 10 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin Nisan-Eylül 2024 döneminde servis gelirleri 42,1 milyar TL, faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı ise 15 milyar TL olarak gerçekleşti. Mobil abone sayısı 25,4 milyona, sabit genişbant abone sayısı 1,4 milyona ulaşan şirketin, Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanalları kullanan aylık aktif müşteri sayısı 17,6 milyon olurken, bu müşterilerin aylık toplam etkileşimi 304 milyon olarak kaydedildi. Vodafone müşterilerinin mobil data kullanımı ise 2.520 petabyte’a yükseldi. Şirketin mobil finans çözümü Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı 8,3 milyona, kişisel dijital asistanı TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 8,5 milyona ulaştı.

500’DEN FAZLA YLEŞME AKSİYONU

Vodafone, yaklaşık 4 yıl önce başlattığı müşteri odaklı kültürel dönüşümle müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan, üzerine düşünülen ve hatırlanan deneyimler sunabilmek için harekete geçti. Bu süreçte, şirket çapında irili ufaklı 500’den fazla iyileşme aksiyonunu hayata geçiren Vodafone, bu aksiyonlar sayesinde 2022 yılından bugüne müşteri memnuniyeti anketlerinde 32 puanlık artış kaydetti. Müşteri memnuniyetinde “Vodafone’la Oldu Bilin” mottosuyla yeni bir dönem başlatan şirket, müşterilerine iyi bir deneyim yaşatacağının, yaşatamadığı herhangi bir senaryoda ise bunu telafi edeceğinin sözünü veriyor.

MÜŞTERİ MEMNUNİYET PUANI 5 ÜZERİNDEN 4,55’E YÜKSELDİ

Vodafone, 2024’te yüzde 80’i kadın olan 4 bin 500 müşteri temsilcisi ve kişisel dijital asistan TOBi ile hizmet vermeye devam etti. Müşteri taleplerine ilk aramada çare bulmaya çalışan ve kayıt açtığı müşterilerini 24 saat içinde geri arayarak onları çözüme kavuşturan Vodafone, 542 müşteri hizmetleri memnuniyet puanını 5 üzerinden 4,55’e yükseltti. Aylık 8,5 milyon vodafone müşterisiyle 30 milyon sohbete ulaşan TOBi’nin daha hızlı ve müşteri odaklı hizmet vermek amacıyla geçirdiği dönüşüm sonrası Vodafone’luların self servis memnuniyet skorunda 54 puan artış sağlandı.

KURUMSAL MÜŞTERİ SAYISI 1,7 MİLYON

Vodafone Business çatısı altında bulut, nesnelerin interneti, siber güvenlik, kurumsal altyapı, sürdürülebilirlik ve iş sürekliliği alanlarında faaliyet gösteren Vodafone, Türkiye’de 1,7 milyon kurumsal müşteriye hizmet veriyor. Bu müşteriler arasında 70 binden fazla orta ve büyük ölçekli, 1,6 milyondan fazla küçük ölçekli esnaf bulunuyor. İçinde bulunulan mali yılın ikinci çeyreğinde Vodafone Business Türkiye gelirlerini iki katına çıkararak yüzde 109,9’luk büyüme oranı yakaladı.

VODAFONE HAPPY, 25 MİLYON KULLANICIYA ULAŞTI.

Tüm dünyada “Tek Teknoloji Ekibi” anlayışıyla faaliyet gösteren Vodafone, bu sayede hem global deneyimini Türkiye’ye getiriyor hem de Türkiye’deki başarılı uygulamalarını yurt dışına ihraç ediyor. Türkiye’de geliştirdiği sadakat platformunu “Vodafone Happy” markasıyla uluslararası pazarlara sunmaya başlayan Vodafone, bu platformla 25 milyonu aşkın dijital kullanıcıya ulaştı. Vodafone’un ayda 300 milyon kez ziyaret edilen Vodafone Yanımda uygulaması ise akıllı algoritmaları ve kişiselleştirme teknolojileri sayesinde müşterilerin ihtiyaç duydukları ürün ve servislere zahmetsizce ulaşmasını sağlıyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.