”HEDEFÄ°MÄ°Z TÃœRK KADININI TEMSÄ°L EDEN GLOBAL BÄ°R MARKA OLMAK”
Türkiye’nin öncü kadın iç giyim markası Suwen, yenilikçi yapısıyla fark yarattığı yolculuğunu başarıyla sürdürüyor. 2024 yılında güçlü performansıyla dikkat çeken şirket, 4 milyar TL ciro hedefini yakaladı. Markanın 2024 performansını ve geleceğe yönelik hedeflerini değerlendiren Suwen Genel Müdürü Ali Bolluk, yılın ilk 9 ayında yaklaşık yüzde 21 reel ciro büyümesi ile 3,1 milyar TL hasılata ulaştıklarını belirterek FAVÖK tutarının ise yüzde 36 büyüyerek 682 milyon TL olduğuna vurgu yapıyor. Reel büyümenin yıl sonunda yüzde 25’e ulaştığını da belirten Bolluk, sözlerine şöyle devam ediyor:
”50 ÅžEHÄ°RDE 180 MAÄžAZAMIZLA FAALÄ°YET GÖSTERÄ°YORUZ”
Hasılatımızın yaklaşık yüzde 84’ü yurt içi mağazacılık kanalımızdan geliyor. Bugün itibarıyla 50 şehirde 180 mağazamızla faaliyet gösteriyoruz. Yurt içindeki büyüme potansiyelimizi değerlendirdiğimizde, mağaza sayımızın 300-320 civarında doyuma ulaştığını görüyoruz. Bu da önümüzdeki 5 yıl boyunca her yıl 20-25 mağaza açabileceğimiz anlamına geliyor. Lokasyon seçiminde son derece titiz davranıyoruz ve kârlılığı önceleyen fizibilitelerle hareket ediyoruz.
”E-TÄ°CARET KANALINDA YÃœZDE 40 REEL BÃœYÃœME SAÄžLADIK”
E-ticaret kanalları toplam ciromuzun yüzde 13’ünü oluşturuyor. Bu kanalda yüzde 40 reel büyüme sağladık. Müşterilerimize daha iyi bir deneyim sunmak için dijital yatırımlarımıza devam ediyoruz. E-ticaret, büyüme potansiyelimizin önemli bir parçasıdır.
”YURT DIÅžINDA HEDEF, 120 MAÄžAZALIK BÄ°R OPERASYON SAÄžLAMAK”
Türk kadınını temsil eden bir dünya markası yaratma vizyonumuzla 2022 yılında Romanya’da ilk yurt dışı mağazamızı açtık. Bugün Romanya’da 7, Kuzey Kıbrıs’ta 2 mağazamız var. Ayrıca, münhasır bayilik modeliyle 7 ülkede 9 mağazamız bulunuyor. Hedefimiz, Doğu ve Orta Avrupa’da 25 mağaza ile kendi operasyonlarımızı büyütmek ve bayilik sistemimizle 90’ın üzerinde mağazaya ulaşmak. Toplamda yurt içinde 320, yurt dışında 120 mağazalık bir organizasyon hedefliyoruz.
“ÖNCELİĞİMÄ°Z, YERLÄ° TEDARÄ°KÇİLERLE ÇALIÅžARAK SÃœRDÃœRMEK”
Maliyet artışlarını yakından izleyerek çok detaylı analizler yapıyoruz. Tedariklerimizin yüzde 80’den fazlasını Türkiye’den karşılıyoruz. Ancak gerektiğinde ithalat tarafındaki ağımızı da devreye sokabilecek esnekliğe sahibiz. Önceliğimiz, yerli tedarikçilerle çalışarak yurt içindeki istihdama katkımızı sürdürmek. Bu yaklaşım, müşteri memnuniyeti ve sürdürülebilir büyüme açısından çok önemlidir.
”MAÄžAZALARIMIZDA 11,5 MÄ°LYON KİŞİYÄ° AÄžIRLADIK”
Bulunduğumuz KİEP pazarı, fonksiyonel ihtiyaç ürünlerinin ön plana çıktığı, kalite ve konforun kritik önem arz ettiği bir sektör. Suwen olarak yaklaşık 20 kişilik Ar-Ge tasarım ekibimizle müşteri ihtiyaçlarını en yüksek seviyede karşıladığımızı düşünüyoruz. Bu aslında müşteri gözündeki fiyat önceliklendirmeyi bir miktar geri plana atıyor. 2024 yılındaki değişken ekonomik tabloya rağmen Suwen yurt içinde mağazalarına yaklaşık 11,5 milyon ziyaretçi aldı. Geçen sene aynı dönemdeki ziyaretçi sayısı 10,5 milyon kişiydi. Yüzde 21 oranındaki reel büyüme de bunun bir diğer göstergesi.
DeÄŸerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.