”YETENEK KAZANIMININ ANAHTARI İŞE ALIM SÜRECİ”
İK teknolojileri şirketi Kariyer.net, HR Pulse Q4 2024 araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Araştırma sonuçlarına göre, son 12 ayda çalışan kaybında artış yaşayan şirketlerin oranı yüzde 40 olurken, her 4 adaydan 3’ü 2025’te iş değiştirmeyi planladığını ifade etti. Bu durum, 2025’te İK profesyonellerinin yetenek kazanımı için daha fazla strateji geliştirmelerini gerektirecek. Yılda 1,9 milyon kişinin yeni işini bulmasına doğrudan katkı sağlayan Kariyer.net’in araştırmaları, 2025’te çalışan sirkülasyonunun artacağını ve işe alım uzmanlarının daha özenli adımlar atması gereken bir dönem olacağını gösteriyor. Araştırma sonuçları, çalışanların beklentilerini gün yüzüne çıkarıyor. Çalışanların iş arama sürecinde ilk olarak değerlendirdiği kriter maaş ve yan haklar olurken, işverenler de yetenekleri tutmak için aynı yönde aksiyon alıyor. 2 işverenden 1’i çalışan kaybını azaltmak için maaş artışı çözümünü denediğini ifade ediyor. Fakat adayların önemsediği kriterler maaş ve yan haklar ile sınırlı kalmıyor.
İyi bir işveren markası için şirket itibarı, gelişim fırsatları ve esneklik kritik rol oynuyor.
HR Pulse Q4 2024 araştırmasına göre, adaylar bir iş teklifini değerlendirirken maaş ve yan haklardan sonra şirket itibarını ve marka değerini en önemli kriterler olarak belirliyor. Adayların yüzde 70’inden fazlası için şirket itibarı ve marka değeri, işveren seçiminde kritik rol oynuyor. Ayrıca, kariyer gelişimi fırsatları da teklif değerlendirmesinde önemli yer tutuyor. Çalışma modeli, iş-yaşam dengesi ve esneklik gibi faktörler yetenek kazanımı için etkili birer unsur olarak öne çıkıyor.
İşe alım süreç, tüm kriterlerin önüne geçebiliyor.
The Network ve Boston Consulting Group tarafından gerçekleştirilen ve Türkiye ayağını Kariyer.net’in yürüttüğü “Global Yeteneklerin Şifresi” araştırması, işe alım sürecinin adayların iş teklifini kabul etmesinde kritik rol oynadığını ortaya koyuyor. Türkiye’deki adayların yüzde 51’i, mülakat sırasında olumsuz bir izlenim edindiklerinde, maaş ve yan haklar ne kadar cazip olursa olsun iş teklifini reddedebileceklerini belirtiyor. Bu durum, işe alım sürecinin yalnızca bir değerlendirme aşaması değil, aynı zamanda işveren markasının bir yansıması olduğunu vurguluyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.