“BENZERSİZ MÜŞTERİ DENEYİMİ YARATMAYI ÖNCELİKLENDİRİYORUZ”

Veri analizi ve yapay zeka teknolojileriyle uçtan uca hiper kişisel alışveriş deneyimi sunan Hopi, güvenilir marka ve alışveriş arkadaşı olarak tüketicilerin yanında olmaya devam ediyor. Yeni nesil teknolojileri ve inovasyonu merkezinde tutan şirket, sürdürülebilirlik noktasında tutarlı bir yol izliyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Hopi CEO’su Yalın Özcan, dijital perakende sektöründe yeni trendleri ve 2025 hedeflerini aktarıyor.

“HOPİ’Yİ İNOVATİF FİKİRLERLE EĞLENCELİ BİR DENEYİM PLATFORMU OLARAK HAZIRLAMA HEDEFİNİZ DOĞRULTUSUNDA DEVREYE ALDIĞINIZ PROJELER NELER OLDUN? DAHA EĞLENCELİ VE İLGİ ÇEKİCİ DENEYİM ADINA YENİ STRATEJİLERİNİZ NELER ?”

Hopi olarak perakendede “icat çıkarma” vizyonumuzla yenilenerek, bir alışveriş uygulamasından çok daha fazlası olduğumuzu ortaya koyduk. Bir ürünü satın alma fikri aklına düştüğü andan itibaren hayatın her anında kullanıcılarımızın yanlarında olan güvenilir marka ve alışveriş arkadaşı olarak kendimizi konumlandırıyoruz. Hopi’de inovatif fikirlerin ve eğlenceli deneyimin en güzel örneklerinden biri de “Buy Now Pay Later (BNPL)-Şimdi Al Sonra Öde” uygulamasından yola çıkan Harcamaya Hazır Limit (HAHA Limit) ürünümüzün lansmanı oldu. “Alışverişte Kafa Rahatlığı” marka vaadimize uygun olarak insanların erteledikleri ihtiyaçlarını alabilmelerini sağlayan Harcamaya Hazır Limit, bir çözüm olarak yüzleri güldürdü. Biz de ürünümüze kısaca kelimelerinin ilk heceleri olan “HAHA Limit” adını verdik. Lansman sürecindeki en kritik noktalardan biri de marka yüzümüz. Hem rahatlığı hem de gülümseten tarzıyla bilinen Teoman’la yaptığımız iş birliği, hikayemizle birebir örtüştü ve ortaya eğlenceli bir sonuç çıktı. Yeni stratejilerimizi de 360 derece iletişim kapsamında kuruyoruz. Değişimin parçası değil, öncüsü olan ve trendleri belirleyen bir teknoloji şirketi olmayı sürdürüyoruz. Hopi’nin yenilikçi ve eğlenceli dünyasını, fark yaratan çözümlerle güçlü kılmaya devam etmek adına çalışmalarımıza devam ediyoruz.

“YENİ NESİL ÖDEME YÖNTEMLERİ GİTTİKÇE BENİMSENİYOR. HEM ŞİRKET HEM DE KULLANICI TARAFINDA AKIŞI ÖNEMLİ ÖLÇÜDE KOLAYLAŞTIRIYOR. ŞİRKET OLARAK KONUYA DAİR YAKLAŞIMLARINIZI ALABİLİR MİYİZ ?”

Dijital perakende sektörü, pazarlama ve finansal teknolojiler alanında çok büyük hızla gelişiyor. Bu gelişimin merkezinde ise insan yer alıyor. Müşteriler, hayatlarının her anında onlara eşlik eden, kullanıcı dostu, esnek ve hızlı hizmetler talep ediyor. Bu dönüşüme ayak uyduran markalar ise rekabetin yoğun olduğu pazarda, hedef kitlelerine düşük maliyetlerle ve etkili şekilde ulaşabilecekleri çözümler arayışında. Hopi olarak, bu beklentilere yanıt veren bir platform sunuyoruz. Türkiye’de yaklaşık 18 milyon kişinin herhangi bir bankayla ilişkisi bulunmuyor. Türkiye’nin ilk ve tek müşteri teknolojileri şirketi olarak bu veriden hareketle, kullanıcılarımızın alışveriş deneyimindeki ödeme adımına yönelik olarak “Harcamaya Hazır Limit” ürünümüzü finansal kapsayıcılığı artırma hedefiyle hayata geçirdik. Burada tam anlamıyla bir finansal özgürlükten bahsediyoruz. Biraz daha teknik açıdan ele alacak olursak: Kredim altyapısı ile sunduğumuz, “Şimdi Al Sonra Öde” modeli ile çalışan Harcamaya Hazır Limit, ödemelerinde bankacılık ürünlerini kullanmak istemeyen, limiti yetersiz olan veya mevcut limitlerini kullanmak istemeyen Hopililere online ve fiziki kanallarda taksitli alışveriş imkanı sağlıyor. Bu alternatif ödeme yöntemi kısa sürede büyük ilgi gördü. Ek olarak kullanıcılarımızı vade farksız taksit ve 60 gün öteleme gibi fırsatlarla buluşturuyoruz. Uçtan uca dijital kredi kullandırım süreci ile kullanıcılarımızın tüm limitlerine ek olarak verilen bu limit ile alışveriş deneyimini daha iyi hale getirirken, iş ortaklarımıza da hiçbir entegrasyon yapmadan fiziki mağazalarında veya online satışlarında müşterilerine sunabilecekleri yeni bir ödeme opsiyonu sağlıyoruz.

“VERİLERİ DOĞRU KULLANAN, ANALİZ EDEN VE KULLANICILARINI ÇOK İYİ TANİYAN BİR ŞİRKET OLARAK YAPAY ZEKA İLE İLGİLİ PROJELERİNİZİ ANLATIR MISINIZ ?”

Artık sadece yapay zeka ve benzer teknolojilerle müşteriyi tanımak, duygusal bağ kurmak için yeterli değil. Kullanıcıların ayak izlerini takip etmek, ihtiyaç ve beklentilerini anlamlandırmak, bir sonraki aksiyonunu tahmin etmek, ona göre ürün ve kampanyalar çıkarmak, büyük veri ve yapay zeka gibi teknolojileri bir arada kullanmak değerli olacak. Özellikle belirtebilirim ki Hopi olarak dijital yolculuğumuzun odağında büyük veri analizi başta geliyor. Kullanıcılarımızı en doğru şekilde tanımak ve kişiselleştirilmiş hizmet sunmak için çok sayıda gerçek zamanlı veri kaynağından faydalanıyoruz. Bugün tasarladığımız büyük veri altyapımız sayesinde kişiselleştirilmiş teklif ve kampanyaları kullanıcılarımıza sunabiliyor, anlık aksiyon alabiliyor ve yeni veri kaynaklarını formatından bağımsız şekilde sistemlerimize entegre edebiliyoruz. Bu yeni iş süreçlerimizde yapay zekayı da oldukça yoğun kullanıyoruz. ‘Leyla’ adını verdiğimiz Robotik Süreç Otomasyonu (RPA), operasyonel süreçleri devralıyor ve çalışma arkadaşlarımızın stratejik noktalara odaklanmasını sağlıyor. Çalışanların sanal asistanı Leyla, sıkıcı ve meşakkatli görülen insan kaynağı süreçlerini yürütmesiyle de verimliliği artırıyor. Ayrıca 5 yıldır tüm altyapımız, Cloud üzerinde mikroservis mimarisi ile çalışıyor. Cloud kullanımıyla önemli bir kaynak optimizasyonu sağlarken, altyapımıza da esneklik, güvenlik ve yönetilebilirlik tarafında büyük katkı sağlıyor.

“SANAL KARTINIZ HOPİPAY VE DİJİTAL CÜZDAN İLE FİNTECH EKOSİSTEME ADIM ATARAK YOLCULUĞUNA BAŞLADI. BU ALANDA ÇALIŞMALARINIZI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ ?”

2017 yılına gelene kadar kullanıcılarımız alışveriş yapmadan önce Hopilerine bakıyor, alışveriş sırasında Hopilerini okutarak Paracık kazanıyor ancak ödemelerini Hopi üzerinden yapamıyordu. 2017 yılında Hopipay Cüzdan’ı hayata geçirerek kullanıcılarımızın alışveriş deneyiminde uçtan uca hizmet verebilir duruma geldik. Hopipay, bir dijital cüzdan uygulaması. Kullanıcılarımız bu cüzdana ön ödemeli, banka veya kredi kartlarını kaydederek anlaşmalı noktalarda kartlarına ihtiyaç duymadan mobil ödeme yapabiliyor. Hopipay cüzdana kayıtlı milyonlarca kart var. Bu sayı her geçen gün daha da büyüyor. 2022 yılında dijital cüzdana ek olarak Hopipay Kart’ı da kullanıcılarımıza sunmaya başladık. Banka müşterisi olmayan veya alışverişlerinde kredi kartı kullanmak istemeyen Hopililer, Hopipay Kart ile hızlı ve güvenli alışveriş imkanı buluyor. Param altyapısı ile sunduğumuz bu kart ile kullanıcılarımıza online ve fiziki kanallardaki alışverişlerinden “nakit iade” kazanma fırsatı sunuyoruz. Fintech yatırımlarımız bundan sonra da kullanıcılarımızın ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda devam edecek. 18 milyon Hopiliyi heyecanlandıracak yeni icatlarımızı yakında piyasaya sunacağız.

“DİJİTALLEŞEN VE BUNUNLA BİRLİKTE TÜKETİCİ PROFİLİ DE EVRİLEN PERAKENDE DÜNYASININ GELECEK MANZARASINA DAİR GÖRÜŞLERİNİZ NELER? DİJİTALLEŞME VE YENİ NESİL TÜKETİCİ PROFİLİNİN SEKTÖRE YANSIMALARI NE YÖNDE OLUYOR ?”

Dijitalleşme, perakende sektörünü köklü bir dönüşüme uğratarak tüketici profillerini ve beklentilerini yeniden şekillendiiyor. Özellikle yeni nesil tüketicilerin hızla değişen beklentileri, sektöre yön veren temel faktörler arasında yer alıyor. Ürün ve hizmetlere hızla erişme beklentisi, e-ticaretin büyümesini destekleyen unsurlardan biri. Yapay zeka ve veri analitiği gibi teknolojiler ise perakendecilerin müşterilerin ilgi alanlarını ve tercihlerini daha iyi analiz ederek özel deneyimler sunmasına katkı sunuyor. Dijitalleşmenin ödeme noktasındaki yansımaları da perakende sektörünü önemli ölçüde dönüştürüyor. Tüketiciler, hızlı ve temassız ödeme yöntemlerine yönelirken, mobil cüzdanlar ve alternatif ödeme seçenekleri alışveriş deneyimini kolaylaştırıyor. Aynı zamanda kartsız limitler ve “Harcamaya Hazır Limit” gibi alternatif ödeme yöntemleri, dijitalleşen perakende dünyasında önemli bir yere sahip olmaya başladı. Diğer yandan bu yeni yöntemler, perakendecilere yeni müşteri segmentlerine ulaşma fırsatı da sunuyor. Tüm bu gelişmeler perakende sektörünü daha hızlı, güvenli ve kullanıcı odaklı hale getirerek hem tüketicilerin hem de işletmelerin avantajına dönüştürüyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.