“MAĞAZALARIMIZDA VE E-TİCARETTE SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME YAKALADIK”

Ülkemizin lider e-ticaret perakendecisi Evidea, güçlü e-ticaret kimliğine ek olarak perakende mağaza zinciri ile büyümeye devam ediyor. Geniş ürün yelpazesi ile yeni trendlere öncülük ederek ilham veren şirket, önümüzdeki yılda da bulunduğu tüm kanallarda büyümeyi hedefliyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Evidea Genel Müdürü Kazım Mavus, bizlere hem pazar gelişmelerini hem de fiziki mağazalarıyla ilgili hedeflerini aktarıyor.

“EVİDEA OLARAK BULUNDUĞUNUZ PAZARIN GELİŞİMİ VE ŞİRKETİNİZİN PAZARDAKİ KONUMU İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİNİZ NELER?”

Evidea olarak içinde bulunduğumuz ev yaşam ürünleri pazarında, uzun vadede sektörde lider bir marka haline gelmeyi hedefliyoruz. Bizim hizmet verdiğimiz ürün grubuna ait pazarın 20 milyar Euro civarında olduğunu tahmin ediyoruz. Henüz gidecek çok yolumuzun olduğunu görüyoruz. 2024 yılı itibarıyla sektördeki güçlü konumumuzu daha da pekiştirdik. Hem fiziksel mağazalarımızla hem de e-ticaret kanallarımızla sürdürülebilir büyüme yakaladık. Dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve müşteri deneyimi odaklı yatırımlarımız sayesinde rekabet gücümüzü artırarak pazarın önemli oyuncularından biri olmayı sürdürüyoruz.

“TÜKETİCİLERİN DEĞİŞEN ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARINA DAİR GÖRÜŞLERİNİZ NELERDİR ?”

Tüketici alışkanlıklarının pandemiden sonra dijitale kaymasıyla birlikte alışveriş deneyimleri büyük bir değişim geçirdi. Müşteriler artık daha fazla kişiselleştirilmiş ve hızlı hizmetler bekliyor. Tüketiciyi ve pazarı anlamak Evidea’nın en önem verdiği konuların başında geliyor. Biz de bu dönüşen beklentilere uyum sağlayarak çoklu kanal stratejilerimizi geliştirdik ve müşteri deneyimimizi her iki kanalda da optimize ettik. Mağazalarımızda, web sitemizde, müşteri iletişim merkezimizde verdiğimiz hizmetin tüketici tarafından nasıl değerlendirildiğini düzenli olarak ölçümlüyoruz. Tüm bu çalışmalarla hedefimiz sürekli müşteriyi dinleyerek onların beklentilerini en üst seviyede karşılamak.

“FİZİKİ MAĞAZALARINIZIN ÖZELLİKLERİ VE YENİ HEDEFLERİNİZ NELERDİR ?”

Fiziksel mağazalarımız, Evidea’nın sunduğu yaşam tarzını deneyimleyebileceğiniz alanlar olarak tasarlandı. Mağaza açarken lokasyon seçimine, müşteri trafiğine ve mağaza içi deneyime büyük önem veriyoruz. Mağaza geliştirme stratejilerimizde, müşteri odaklılık ve mağaza içi deneyimi iyileştirme ön plana çıkıyor. Müşterilerimizin hem ürünlerimizi yakından inceleyebilecekleri hem de keyifli bir alışveriş deneyimi yaşayabilecekleri mağaza ortamları oluşturmayı hedefliyoruz. 2025 yılı itibarıyla daha fazla mağaza açarak genişlemeye devam edeceğiz.

“PERAKENDEDE TEKNOLOJİ DOKUNUŞUYLA DEĞİŞEN DİNAMİKLER İÇİN NELER DÜŞÜNÜYORSUNUZ ?”

Teknoloji, perakende sektöründe büyük bir dönüşüm yaratıyor. Yapay zeka ve veri analitiği gibi araçlar, müşteri ihtiyaçlarını daha doğru anlamak ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunmak açısından büyük fırsatlar sunuyor. Evidea olarak, bu teknolojik gelişmeleri iş süreçlerimize entegre ederek müşteri deneyimimizi sürekli iyileştirmek için çalışıyoruz. Özellikle yapay zeka, günümüzde her sektörde olduğu gibi bizim için de büyük önem taşıyor. Kurumumuzun sektörde bir ilk olan Türkiye’nin ilk yapay zeka influencer’ı İdea.AI’ı hayata geçirmesi, Evidea’nın inovasyon ve dijitalleşme konusundaki kararlılığını simgeliyor.

“ONLİNE STRATEJİNİZ İLE İLGİLİ BİLGİ ALABİLİR MİYİZ ?”

E-ticaret, Evidea’nın en güçlü olduğu alanlardan biri. Kullanıcı dostu platformlarımız, hızlı teslimat seçeneklerimiz ve çok kanallı alışveriş imkanıyla online alışveriş deneyimini sürekli geliştiriyoruz. 2024 ve 2025’te de bu alandaki yatırımlarımızı sürdürerek, özellikle mobil platformlarda büyümeyi hedefliyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.