“ANA HEDEFİMİZ, TÜM SÜREÇLERİMİZDE DİJİTAL OLGUNLUĞUN ARTIRILMASI”

Sunduğu yenilikçi ürünler, sürdürülebilirlik ilkelerine duyarlı olarak gerçekleştirdiği projeler ve gerek yurt içinde gerekse yurt dışında aldığı ödüllerle sektörde fark yaratan AgeSA, müşteri odaklı yaklaşımıyla 2024 yılını da başarıyla kapatıyor. BES’te 189 milyar TL fon büyüklüğüne ulaşarak geçtiğimiz yıla göre yüzde 89 büyüme gerçekleştiren şirket, liderliği göğüslüyor. Güncel teknolojilerle dijital yolculuğunu ön plana alan şirketin bu sayede tüm iş süreçlerinde verimliliği artıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan AgeSA Hayat ve Emeklilik İş Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Fahri Arkan, bizlere 2024 değerlendirmelerinin yanı sıra yapay zeka ile gerçekleştirdikleri çalışmaları aktarıyor.

“SEKTÖRÜNÜN LİDER ŞİRKETİ OLARAK, 2024’ÜN İLK YARISINDA NET DÖNEM KÂRINIZI 1,3 MİLYAR TL OLARAK AÇIKLADINIZ. ÖNCELİKLE YILIN GENELİNE DAİR BİLGİLERİ VE DEĞERLENDİRMELERİNİZİ ALABİLİR MİYİZ? 2024 NASIL BİR YILDI ?”

2024 yılı özellikle bireysel emeklilik alanında oldukça hareketli geçiyor. Yılın genelinde ekonomik belirsizlikler ve enflasyonun yüksek seyrettiği bir döneme rağmen, BES ve OKS katılımcılarının fon tutarı önemli büyüme kaydetti. Yılın ilk yarısında BES ve OKS fonlarının toplam büyüklüğü yüzde 36,2 artışla 1 trilyon lirayı aştı. Bu büyümede, BES fonlarının enflasyonu aşan getiri performansı ve yüzde 30 devlet katkısı gibi avantajların büyük rol oynadığını söyleyebiliriz. Özellikle BES’e duyulan güvenin artması ve toplumun tasarruf bilincinin gelişmesiyle sisteme 400 binden fazla yeni katılımcı dahil oldu. Ekonomik zorluklara rağmen bireylerin finansal güvenlik arayışında BES’e yönelmesi, bu sistemin önemli bir tasarruf aracı olma niteliğini daha da güçlendirdi. Şirketler de bu süreçte çeşitli kampanyalar ve bilgilendirme çalışmalarıyla daha fazla kişiyi sisteme kazandırmaya odaklandı. AgeSA olarak biz de 2024 yılına hızlı bir başlangıç yaptık. Yılın başından bu yana istikrarlı büyümemizi devam ettirerek hem gönüllü BES fon büyüklüğünde hem de hayat sigortalarında tüm şirketler arasında liderliği göğüsledik. BES’te 189 milyar TL fon büyüklüğüne ulaşarak geçtiğimiz yıla göre yüzde 89 büyüme gerçekleştirdik. Yılın başından bu yana tüm şirketler arasında fon büyüklüğü bazında liderliğimizi koruduk. Farklı riskleri kapsayan, esnek ve yenilikçi ürünler sunduğumuz hayat sigortası pazarında ise bu yıl tüm şirketler arasında lider konumuna geldik. Her iki pazarda da büyümeye artan ivmeyle devam edeceğiz.

“DİJİTAL YATIRIMLARA HIZ KESMEDEN DEVAM EDEN AGESA’NIN SATIŞ DENEYİMİNİ VE İÇ SÜREÇLERİNİ MÜKEMMELLEŞTİREN ÇALIŞMALARINI ANLATIR MISINIZ ? HEDEFNİZDE HANGİ YENİ PROJELER MEVCUT ?”

2024 yılında da dijital yatırımlarımıza hız kesmeden devam ederek, satış deneyimini ve iç süreçlerimizi daha verimli hale getirmeye odaklanıyoruz. Yapay zeka, büyük veri analitiği ve otomasyon gibi teknolojileri iş süreçlerimize entegre ederek operasyonel verimliliğimizi artırırken, iç ve dış müşteri deneyimini daha kişiselleştirilmiş ve kesintisiz hale getiriyoruz. Örneğin, AgeSA mobil uygulamamız ile milyonlarca müşterimize anlık ve kolay erişim imkanı sağlıyoruz. Aynı zamanda “Bi’Tıkla” gibi yenilikçi platformlarla başvuru süreçlerini online’a taşıyarak başvuru sürelerini büyük ölçüde kısaltıp, hizmet kalitemizi yükseltiyoruz. Speech analytics teknolojilerini kullanarak kişiye özel hizmet sunuyor, müşteri memnuniyetini artırıyoruz. Tüm süreçlerimizde dijital olgunluğumuzu artırmayı ana hedef olarak belirlerken, satış ve müşteri deneyimini geliştirmeye yönelik kapsamlı bir dijital dönüşüm projesi yürütüyoruz. Bu projenin hedefleri arasında, bulut tabanlı ve yapay zeka destekli çağrı merkezi teknolojilerine yatırım yapmak, satış kanallarımıza özelleştirilmiş portallar oluşturmak, yapay zeka ve makine öğrenimi uygulamalarını entegre etmek ve müşteriye özel dijital deneyimler sunmak bulunuyor. Ayrıca, müşteri deneyimini ön planda tutan, bankaya özel tasarlanmış ve yeni teknolojiyle desteklenen satış ve satış sonrası süreçlerimizi entegre ederek dijital dönüşüm hedeflerimize ilerliyoruz

“YAPAY ZEKA, BÜYÜK VERİ ANALİTİĞİ, OTOMASYON VE MOBİL UYGULAMA GİBİ TEKNOLOJİLERLE GERÇEKLEŞTİRDİĞİNİZ ÇALIŞMALARI ÖĞRENEBİLİR MİYİZ? BU TEKNOLOJİLER HİZMETLERİNİZDE NE GİBİ FARKLILIKLAR YARATIYOR ?”

Yapay zeka, büyük veri analitiği, otomasyon ve mobil uygulamalar, iş süreçlerimizi optimize etmek, müşteri deneyimini geliştirmek ve rekabet avantajı sağlamak açısından bizim için kritik rol oynuyor. Bu teknolojiler sadece iş süreçlerimizi hızlandırmakla kalmayıp, veri analitiği ve büyük veriyi kullanarak risk değerlendirmelerinde daha doğru ve hızlı kararlar almamızı sağlıyor. Yapay zekayı işe alım süreçlerimizde aktif olarak kullanıyoruz. Bu çerçevede yapay zeka ile geleceği şekillendiren lider işe alım platformu OneNewOne (ONO) ile iş birliği yaptık. Bu platform, aday havuzlarını oluşturup ilk mülakatları yapay zeka aracılığıyla gerçekleştiriyor ve olumlu değerlendirilen adayları takvimlere yönlendiriyor. Böylece süreçlerin hızlanmasını ve verimliliğin artmasını sağlıyor. Yeni sistemle aylık ortalama 10 kişinin işe alınması öngörülüyor. Bu da İK iş ortağı pozisyonunda çalışan bir kişinin verimliliğine eş değer bir sonuç elde etmemizi sağlıyor. Başka bir çözümümüz olan işe alım takip sistemi “Purple”, geleneksel işe alım yöntemlerini modern bir dijital platformla değiştiriyor. Purple, ilan oluşturma, aday başvurularını takip etme, mülakat planlamalarını yapma ve teklif sonuçlarını yönetme işlemlerini tek bir sistem üzerinden gerçekleştiriyor. Ayrıca, adayların işe alım evraklarını dijital olarak iletmelerine olanak tanıyor ve veri güvenliğini en üst düzeyde tutarak işimizi daha etkin şekilde yürütmemizi sağlıyor. Satış hedefleme süreçlerinde kullandığımız SATAI adlı yapay zeka uygulaması ise veri işleme ve analizleri ile bölgesel hedefleri yüzde 80’e yakın doğruluk oranıyla belirliyor. Bu teknoloji, yıl, ay ve mevsimlere göre satış oranlarını, bölgedeki ekonomik gelişmeleri ve ülkenin ekonomik durumunu dikkate alarak hedefleri optimize ediyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.