“YENİ İŞ KOLLARI VE YATIRIMLARIMIZLA SEKTÖRDE EZBERLERİ BOZUYORUZ”
Global tecrübesi ve Sabancı markasının gücü ile 30 yıldır faaliyetlerine sektörünün lideri olarak devam eden CarrefourSA, büyüme ve değer yaratma potansiyeli olan tüm projeleri kendi kaynaklarıyla değerlendirerek yatırımlarını artırıyor. Birden çok alanda büyüme stratejisiyle yolculuğuna devam eden şirket, kurduğu bayilik sistemiyle küçük esnaf ve girişimcileri de oyuna dahil ediyor. Denizdeki marketi “Mavi” ile sezon boyunca sahil bölgelerinde yaşayanlar için hizmet veren şirket, günün ihtiyaçlarına hızla cevap vermek konusunda sektörüne öncülük ediyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, yeni yatırımlarının detaylarını ve gelinen noktaya dair değerlendirmelerini bizlere aktarıyor.
CarrefourSA olarak geçtiğimiz yıl 30. yaşınızı yeni yatırımlar ve dönüşüm yılı ilan ettiniz. Son bir yılda da bu yatırımları sık sık duyuyoruz. Önce biraz CarrefourSA’yı ardından da yatırımları sizden dinleyebilir miyiz?
Sabancı Holding ve Carrefour Grup iştiraki olarak Türkiye perakende sektörünün öncü markasıyız. 60 ilde 1135 mağazamız, online marketimiz ve bayilerimiz dahil olmak üzere 15 bin kişiye ulaşan kadromuzla müşterilerimize doğru ürünü, doğru üreticiden doğru fiyata ulaştırırken, yeni iş kolları ve yatırımlarla sektörde ezberleri bozuyoruz. Organize gıda perakende sektöründe artık tek alanda büyüme modelinin aksine birden çok alanda doğru yatırımlarla büyüme stratejisine devam ediyoruz. Odağımız, değer ekosistemi yaratmak. Bu ekosistemin merkezinde ise küçük esnaf ve girişimciyi oyuna dahil eden bir büyüme planımız var.
Farklı formatlarda gelişiminizi sürdürürken, bayilik sistemiyle esnaf ve girişimciyi desteklemeye devam ediyorsunuz. CarrefourSA’nın gelecek hedeflerini, büyüme stratejisini ve bu hedefler içinde bayilik sisteminin rolünü sizden öğrenebilir miyiz?
Türkiye’nin dört bir noktasında fiziksel olarak müşterilerimize hizmetlerimizi ulaştırmayı hedefliyoruz. Ancak bunu yaparken o bölgenin esnafını, girişimcisini ve yerel ekonomisini de güçlendirmemiz gerektiğini düşünüyor ve büyüme planlarımızı bu doğrultuda şekillendiriyoruz. 2020 yılında sektörde ilk kez bayilik sistemini hayata biz geçirdik. O günden bu yana 440’tan fazla bayi sistemimize katıldı. Bunların 60’ını kadın bayilerimiz oluşturuyor. CarrefourSA bayisi olmak isteyen esnaf ve girişimcilerden herhangi bir bedel talep etmiyoruz. Sistemin en avantajlı tarafı esnaf ve girişimcinin CarrefourSA’nın sektör tecrübesi ve Sabancı markasının gücünü arkasında hissetmesi. Bunun yanı sıra dünya perakende devlerinden biri olan Carrefour Grup’un da tecrübesi bayilerimizle buluşuyor. Biz de 30 yıllık bilgi birikimimiz, büyük satın alma gücümüz, lojistik ağımız, pazarlama iletişimimiz ve güçlü teknoloji altyapımızı esnafımız ve girişimcilerimizin hizmetine sunuyoruz. Bayilik sisteminin yanı sıra CarrefourSA olarak yeni yatırımlar ve iş kollarında da büyüyoruz. Bir yandan B2B yani kurumsal hizmetlerimizde fijital büyüme stratejimiz devam ederken, diğer bir yandan ise yeme-içme sektörü ve sektör profesyonellerine hizmet vermek üzere yatırımlarımız devam ediyor. Artık organize gıda perakende sektöründe müşterilerin değişen alışkanlıklarını ve yeni ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra yeni hizmet ağları, farklı iş kolları ve büyüme stratejileri de büyük bir dönüşüm içerisine girdi. Uzun yıllardır CarrefourSA olarak sektörün geleceğine de yatırım yapıyoruz. 1135 mağazamızda gıda ve gıda dışı 50 bin ürünümüzle 60 ilde hizmet veriyoruz. Yılda online ve fiziksel mağazalarımıza 208 milyon müşteri ziyareti gerçekleşiyor. CarrefourSA olarak sadece doğru ürünü, doğru fiyatla müşteriye ulaştıran bir şirket olmanın yanı sıra yeme içme sektörü, HORECA, bayilik ve ihracat başta olmak üzere yatırımlarımızı çeşitlendiriyoruz.
Lezzet Arası restoranları ile yeme içme alanındaki iddianızı takip ediyoruz. Peki, bu alandaki son yatırımlarınız neler?
Yatırımlarımızın en önemli ayağını Lezzet Arası çatısı altında buluşturduğumuz yeme içme sektörü oluşturuyor. 2017 yılında müşterilerimize, mağazalarımızda market fiyatına restoran deneyimi yaşatmak için başladığımız yolculukta bugün 6 ilde 14 Lezzet Arası restorana ulaştık. 14 restoranımızı ayda 500 bin kişi ziyaret ediyor. 2023 yılında adım attığımız bulut mutfak konseptinde de Mecidiyeköy ve MKM Etiler olmak üzere 2 lokasyonda 10 markamızla yemek siparişi hizmeti vermeye devam ediyoruz. 2024 yılında yeme içme yatırımlarımıza Lezzet Arası Catering’i de ekledik. Burada özel davetlerden etkinliklere kadar yine Lezzet Arası şefleri tarafından hazırlanan özel menülerle hizmet veriyoruz. Yeni nesil gıda perakendeciliği yaklaşımımızda CarrefourSA Profesyonel markamız ile HORECA sektörüne yönelik yatırımlarımızın önemi büyük. Antalya’da otel, restoran ve kafelere sunduğumuz dağıtım merkezi yatırımımızla ilk adımı attık. Ardından Bodrum Konacık’da HORECA mağazamızı hayata geçirdik. Burada işleme tesisiyle fark yaratan mağazamızda et ve deniz/su ürünlerinde sunduğumuz geniş ürün yelpazesiyle profesyonellerin hayatını kolaylaştırıyor, gıda ve gıda dışı tüm ihtiyaçlarını tek noktadan karşılıyoruz. 2024 yılının ilk altı ayında, HORECA ciromuz şirket genel cirosunun yüzde 3,97’sini oluşturarak, hedefimizin yüzde 15 üzerine çıkarak ciddi bir artış gösterdi. Hedefimiz, kısa süre içinde elde ettiğimiz bu başarıyı sürdürülebilir bir büyümeyle devam ettirmek.
Denizdeki CarrefourSA’dan bahsedebilir misiniz?
Yaz sezonuyla birlikte denizlerde de CarrefourSA’yı tekne tatili yapanların hizmetine sunuyoruz. Denizdeki marketimiz “Mavi”, sezon boyunca sahil bölgelerinde yaşayanlar için hizmet veriyor. Selimiye ve Göcek’teki koylara paketli yaş sebze-meyveden süt ve süt ürünlerine, kahvaltılıklardan kuru gıdaya, donmuş gıdalardan içeceklere, kişisel bakım ve hijyen ürünlerinden deniz-plaj ürünlerine kadar 2 bin çeşit ürünü tekne tatili yapmayı tercih edenlere ulaştırıyoruz. Şu anda 38 marinaya hizmet veren 25 mağazamızda 50 bin çeşit ürünle hizmet verirken, marinalarda teslimatlarımızı elektrikli araçlarla gerçekleştiriyoruz. Doğa dostu bir hizmet sunarak, haftanın 7 günü CarrefourSA Mavi teknesinden verilen siparişlerde drone ile teslimat hizmeti sağlıyoruz. Teslimatta kullanılan drone’lar 15 kg taşıma kapasitesi ve 5 km mesafe menzili ile Selimiye ve Göcek’teki tüm koylara ürünleri hızlı şekilde ulaştırabiliyor.
Yatırım alanlarınızdan biri de öz markalı ürünler. Bu alandaki çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz?
Türkiye’de ilk organik öz markalı ürünleri geliştiren ve müşterilerine sunan gıda perakendecisiyiz. Öz markalı ürün yatırımlarımızla yerel üretime verdiğimiz destekle hem uygun fiyatlı kaliteli ürünler üretiyor hem de bu ürünleri ihraç ediyoruz. Carrefour Grup ülkeleri arasında öz markalı üretim izni bulunan 9 ülkeden biriyiz. Müşterilerimiz, öz markalı ürünlerin sunduğu kalite ve uygun fiyat avantajlarından dolayı alışveriş sepetlerinde bu ürünlere daha fazla yer veriyor. Özellikle süt, su, yumurta, sıvıyağ, pirinç ve çikolata gibi gıda ürünleri başta olmak üzere tuvalet kağıdı, kağıt havlu, peçete gibi kağıt grubu da en çok tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Şu anda 600’den fazla öz markalı ürünümüz var. Bu sayı yıl sonunda 750’ye ulaşacak. Ciromuzun yüzde 17’sini oluşturan öz markalı ürün kategorimizde ihracat gücümüz de oldukça yüksek. 13 ülkeye ihraç ettiğimiz öz markalı ürünlerimizle hedefimiz daha da büyümek.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.