“SOFRA KÜLTÜRÜMÜZÜ DÜNYA SİNEMASININ YILDIZLARIYLA BULUŞTURDUK”

Alanında ülkemizin en iyi markası olan ve bu başarıyı geleceğe taşıyan Karaca, bulunduğu kategoride dünyada ilk 3 markadan biri olma hedefine hızla yürüyor. Hollywood’da gerçekleştirdiği iş birliği ile Oscar Töreni’nin yemeğinde özel tasarım “Red Carpet Collection” serisiyle yer alan marka, ödül sezonu iş birliklerini yine sinema dünyasının en önemli ödüllerinden biri olan “Cannes Film Festivali”nde devam ettirerek yurt dışındaki büyüme yolculuğunu sürdürüyor. Globaldeki varlığını daha da güçlendirmeyi planlayan Karaca, dijital yatırımlarına ağırlık vererek geleceğe sağlam adımlar atıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Karaca Kurumsal İletişim Direktörü Seray Anıl, global hedeflerinin yanı sıra sinema dünyasına sundukları koleksiyonlarının detaylarını bizlere aktarıyor.

Bu yılın ilk yarısına dair değerlendirmelerinizi ve yıl sonu öngörülerinizi sizden dinleyebilir miyiz?

Karaca olarak 2030 yılına kadar sektörümüzde dünyada ilk üçte olma vizyonumuzla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılını, Karaca olarak ise 50. yaşımızı kutladığımız 2023 yılının ardından, 2024’ün ilk 6 ayı itibarıyla dijitalleşme ve yurt dışı yatırımlarımıza hız verdik. Yılın ilk yarısında, dünyada film endüstrisinin en prestijli iki etkinliğinde gerçekleştirdiğimiz sponsorluk çalışmalarıyla ülkemizin sofra kültürünü dünya sinemasının yıldızlarına deneyimletmeyi başardık. Sadece Türkiye’de değil global pazarda da markamızın bilinirliğini destekleyerek büyümemizi sürdürdük. Bu yıl yeni eklenen İngiltere, Almanya ve Avusturya’daki mağazalarımız, online alışveriş yapılabilen e-ticaret web sitelerimiz ve mobil aplikasyonlarımız ile büyümeye devam ediyoruz. Bugün kendi markamızla yemek takımından küçük ev aletlerine kadar 140 kategoride 10 bin ürünü, 27 ülkede 300’ün üzerinde mağazamızda ve 48 ülkedeki 2 binin üzerinde satış noktasında Karacaseverlerle buluşturuyoruz. 2024 yılı itibarıyla sofra kültürü olarak bize yakın bir coğrafya olan MEA Bölgesi’nde yer almaya başlıyoruz. Dubai’de ilk mağazamızı açarak, Körfez ülkelerine özel Arapça e-ticaret sitesi ve mobil uygulaması ile hizmet vereceğiz. Karaca olarak orta vadeli hedeflerimiz arasında ise Amerika’ya açılarak globalde varlığımızı genişletmek yer alıyor. 2030 yılına kadar, Amerika’daki operasyonlarımızı kendi kendini sürdürebilir hale getirip oradan öğrendiklerimizle Çin pazarında da rekabete girmeyi hedefliyoruz. Yaptığımız pazar araştırmaları sonucu yakın gelecekte tüketimin yüzde 45’inin Uzak Doğu’dan geleceğini öngördük. Bu doğrultuda çalışmalarımızı geliştirip kendimizi bu pazara hazırlıyoruz. Karaca Grup olarak hedefimiz, 2030 yılına kadar Avrupa başta olmak üzere, Amerika ve dünyada kategorimizin ilk 3 markasından biri olmak. Bu hedefi gerçekleştirmek için sofra, mutfak ve ev-yaşam kategorilerinde katma değeli ürün ve hizmetleri yenilikçi ve sürdürülebilir yöntemlerle geliştirmek ve uçtan uca kusursuz bir deneyim yaşatmak için yatırımlarımızı ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Dünya film endüstrisinin en önemli ödül töreni olan Oscar Töreni’nde Oscar partisi menüsünü Karaca’nın “Red Carpet Collection” serisiyle sunarak hem ülkemizin adını öne çıkardınız hem de Karaca zarafetini Hollywood sofralarına taşıdınız. Öncelikle bu festivale katılma sürecinizi ve markanızın yarattığı etkiye dair izlenimlerinizi anlatır mısınız?

Markamızın global açılımı için “kırmızı halıda boy göster dik” dersek yanlış olmaz sanıyorum. Galactic White, Galactic Black, Fine Pearl Extra Chanak, Streamline Hole, Streamline Middle, Streamline Saturn gibi en beğenilen yemek takımlarımızın da arasında bulunduğu 12 özel yemek takımından oluşan Red Carpet Collection ile Amerika’daki ilk iş birliğimizi gerçekleştirdik. Bu süreç aslında bizim Wolfgang Puck ile bir araya gelmemizle başladı. Dünyaca ünlü şef Wolfgang Puck, 30 yıldır film endüstrisinin en prestijli ödül töreninin parti menülerini oluşturuyor. Kendisi bu süreçte son derece titiz davranıyor. Yemeklerinde kullandığı malzemelerin hepsini dünyanın neresinden gelmiş olursa olsun en iyi kalitede ürünlerden tercih ediyor. Bu özel yemeklerin servisi için de yine en iyisini tercih etmeye özen gösteriyor. “Tüm malzemelerin en kalitelilerini kullanıyorum. O sebeple porselenlerim de Türkiye’den” dedi kendisi röportajı sırasında. Burada Karaca olarak ürün kalitemizin ve tasarımlarımızın dünyanın en iyileri arasında görüldüğünü söylemekten gurur duyuyorum. Tüm dünyanın merakla beklediği ve yakından takip ettiği, yılın en görkemli sinema ödülleri olarak kabul edilen Hollywood’daki ödül töreni öncesinde, 8 Mart’ta Los Angeles Spago restoranda, şef Wolfgang Puck’ın kırmızı halı partisi için hazırladığı menüden seçmelerin yer aldığı özel bir akşam yemeği düzenledik. Şef, bu yılki tören öncesinde Kobe bifteğinden sushi alternatiflerine kadar uzanan seçkin bir menü hazırladı. Bu menüde tatlı olarak Bodrum mandalinası tatlısı servis edildi. Etkinliğe Los Angeles Baş Konsolosu Sinan Kuzum ve eşi, influencer’lardan Danla Biliç, Cemal Can ve iş dünyasından önemli isimler katıldı. Oscar ödülleri öncesin de yapılan medya buluşmasında Karaca olarak ev sahipliğini üstlendik. Oscar ödüllerinin gerçekleştiği 10 Mart akşamı da Dolby Theatre’da gerçekleşen ödül töreninde aklınıza gelebilecek hemen her Hollywood yıldızı Wolfgang Puck’ın onlara özel olarak hazırladığı menüyü Karaca Red Carpet Collection imzalı tabaklarda deneyimledi. Sinemanın büyüsünden ilham alarak hazırladığımız bu koleksiyon ve yarım asırlık tecrübemizle bir Türk markasının yurt dışında da başarılı iş birliklerine imza atabileceğini bir kez daha kanıtladık.

Başka bir ödül töreni olan Cannes Film Festivali’nde de sinema dünyasının ünlülerine “Red Carpet Collection” ile Türk kahvesi ve geleneksel Türk lokumu sunumu gerçekleştirdiniz. Yine bu festivale katılma sürecinizi ve markanıza olan geri bildirimleri öğrenebilir miyiz?

Sinema dünyasının en ünlü isimlerinin bir araya geldiği Fransa’nın Cannes şehrinde düzenlenen, Cannes Film Festivali’ne katılan yıldızların kutlama yapmak için bir araya geldiği Altın Küre ev sahipliğindeki partide kırmızı halıda yürüyen ünlü isimlere Karaca Red Carpet Collection tabakları ile Türk lokumu ve Türk kahvesi sunduk. Türk kahvesi ikramlarının yapıldığı ve Karaca ürünlerinin yer aldığı parti, Türk kültürünün deneyimlendiği bir alana dönüştü. Dünya sinemasının önde gelen yapımcılarının, yönetmenlerinin, aktris ve aktörlerinin boy gösterdiği ve Altın Palmiye ödüllerinin sahiplerini bulduğu festivalde Karaca olarak bir kez daha tüm dünyaya Türkiye’nin sofra kültürünü deneyimletmiş olduk. Red Carpet Collection’ın Cannes çıkartması, yurt dışındaki büyüme yolculuğumuzun önemli adımlarından biri oldu.

Dünyaca ünlü film festivallerinde sofraları süsleyen “Red Carpet Collection”da yer alan serilerin bilgilerini ve tasarım süreçlerini öğrenebilir miyiz? Bu tasarımlara ilham veren ve etkileyen faktörler neler?

Dünyada en meşhur ödül törenlerinin, partilerin menülerini hazırlayan şef Wolfang Puck ile geliştirdik bu koleksiyonu. Yüzlerce Hollywood yıldızına sunumlar yapıldığı için kendisi de bu geceye, yemeklere ve sunumlara çok titizleniyor. Sinemanın büyüsü, Hollywood’un görkemi ve yıldız olmanın parıltısından ilham alınarak derlenen “Red Carpet Collection”, Galactic White, Galactic Black, Fine Pearl Extra Chanak, Streamline Hole, Streamline Middle, Stre amline Saturn gibi en beğenilen yemek takımlarımızın da arasında bulunduğu 12 özel yemek takımından oluşuyor. Koleksiyon içerisinde gerçek incilerden üretilen Fine Pearl yemek takımları da var. Doğal formu ve fırınlamadaki özel teknik sayesinde boya kullanmadan sadece hızlı sıcaklık değişiklikleri ile elde edilen özel deseni ile dikkat çeken Stre amline Galactic yemek takımları da var. Özetle Red Carpet Collection hem dünyada benzeri olmayan teknolojilerle üretilen hem de çarpıcı bir tasarım çizgisine sahip olan ürünler den oluşuyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.