“E-TİCARETTE BİZİ ÖNE ÇIKARAN ETKENLERDEN BİRİ GÜVEN”
Avrupa’nın en başarılı üç giyim markasından biri olma vizyonu ile yurt içinde ve yurtdışında öncü çalışmalara imza atan LC Waikiki, tüm hedeflerini “müşteri mutluluğu” ilkeleri ne sahip çıkarak gerçekleştiriyor. Tamamen moda dike yinde ilerleyen pazar yerinde LCW.com ile birçok farklı kategoride yer alan ürünleri ve yüzlerce markayı müş terileriyle buluşturan şirket, e-ticaret kanalındaki gelişi mini başarıyla sürdürüyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan LC Waikiki E-Ticaret Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Ömer Barbaros Yiş bizlere LCW.com’da sundukları yenilikleri ve E-Ticaret Okulu’nun yola çıkış hikayesini aktarıyor.
E-ticaret siteniz lcwaikiki.com’u, LCW.com ismiyle büyük bir pazaryerine dönüştürerek başarılı bir projeye imza attınız. Bu kanalın ortaya çıkış sürecini ve sizi bu sürece götüren ihtiyaçlara dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
LC Waikiki olarak önceliğimiz her zaman için müşterilerimizi tanımak ve onların ihtiyaçlarını karşılayabilmek oldu. Kendi e-ticaret kanalımız dışında yer aldığımız pazar yerlerinden elde ettiğimiz veriler onların beklentilerini anlama hedefimizi karşılamıyordu. Bu dönüşümde ilk olarak, yaklaşık üç yıl kadar önce müşterilerimizi daha yakından tanıyabilmek amacıyla diğer pazar yerlerinden çıkış yapma kararı aldık. Bu karar sonrası müşterilerimizi daha iyi tanımaya başladığımızda ihtiyaçlarının bizim onlara sunduğumuz ürün çeşidinden daha fazla olduğu nu, moda alışverişlerini birden fazla yere uğrama gereği olmadan tek bir noktadan yapma motivasyonları olduğu nu gözlemledik. Bu ihtiyacı da en iyi şekilde karşılamak amacıyla 2023 yılında farklı markaları bünyemize katarak pazar yerine dönüşüm sürecini başlattık. Her geçen gün ürün çeşitliliğini artırdığımız bu yeni oluşum, tercih edilen bir pazar yeri haline dönüştü ve birçok markayı bünyesinde bulundurma kapsayıcılığını da vurgulamak amacıyla lcwaikiki.com’dan LCW.com’a geçiş yaparak bu dönüşüm sürecini tamamladı.
LCW.com’da sunduğunuz yenilikleri ve uçtan uca hizmetlerinizin içeriğini anlatır mısınız? Müşteri, satıcı ve markalar için sunduğunuz avantajlar ve farklılıklar neler?
Pazar yerimiz tamamen moda dikeyinde ilerliyor. “LC Waikiki ve Daha Neler Neler” dediğimiz lcw.com ile moda, ev yaşam, anne-bebek-çocuk, kozmetik, outdoor, çanta, ayakkabı ve aksesuar gruplarında LC Waikiki’nin yanı sıra yüzlerce markayı müşterilerimizle buluşturuyoruz. Kullanıcılarımızdan aldığımız geri bildirimlerle müşterilerimizin keyifle, güvenle ve kolaylıkla alışverişlerini sağlamaya yönelik çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Markalarda gösterdiğimiz seçicilikle sitemizdeki tüm ürünlerin orijinalliğini garanti ediyoruz. Pazar yerine dönüşüm sürecimizde detaylı çalışmalar yaptık ve kullanıcı deneyimini yükselten uygulamaları hayata geçirdik. Bu süreçte site altyapı yatırımlarımızı ve entegrasyonlarımızı tamamladık. Müşteri deneyim alanlarını yeniledik. Arayüzleri kullanıcı deneyimine daha uygun hale getirdik. Site hızını artırırken gezinme kolay lığı, filtrelerde iyileştirmeler, doğru ürün bulma algoritmalarında da iyileştirmeler sağladık. Dijital stil asistanı Elsiva gibi yenilikçi uygulamaları hayata geçirdik. Pazar yerinde bulunan markalarla güvene dayalı bir ilişki kurarken tüm paydaşlarımıza kazandıran bir yapıya büründük. Satıcılar için satış işlemini kolaylaştıran uygulamaları ha yata geçirdik. Satıcılarımıza en detaylı raporları sunuyoruz ki onlar da kendilerini daha ileriye taşıyabilsin. Tüm bu süreçte önceliğimiz, müşterilerimiz ve iş ortaklarımız için en iyi deneyimi sunabilmek oldu. Verinin verdiği güçle kişiselleştirme çalışmalarımız hız kesmeden devam edecek. Bu noktada Türkiye’nin ilk dijital stil danışmanı Elsiva gibi yapay zekanın etkin kullanıldığı uygulamalarımızı daha da geliştireceğiz. Yorum, içerik ve görsellerde daha akıllı gösterimlere yer vereceğiz. Sanal deneme kabini, dijital gardırop gibi kolay alışverişe imkan kılan yenilikçi uygulamaları hayata geçireceğiz
Pazaryerine eklenen teknolojik entegrasyonlarla yapay zeka ve insan gücünün el ele çalışmasına olanak tanı dığınız LCW.com’da kullanılan teknolojiler hakkında bilgi verir misiniz? Yapay zekadan nasıl yararlandınız?
Günümüzde şirketler, ürünlerini tüketici veya hedef kit leyle buluşturma çalışmalarını teknoloji odağıyla geliştiriyor. Bu kapsamda “veri” büyük bir önem taşıyor. Müşteri deneyimini üst seviyeye çıkarmak amacıyla müşteri davranışlarını analiz etmek ve öngörülerde bulunmak için yapay zeka tabanlı algoritmalar öne çıkıyor. Bu araçlar kullanılarak müşteri tercihleri daha iyi analiz edilebiliyor. Bunun sonucunda da onlara özelleştirilmiş teklifler sunulabiliyor. Biz de bu eksende öncü çalışmalar yürütüyoruz. LCW.com’da yapay zekayı müşteri deneyimini artırma ya yönelik uygulamalarımıza entegre ediyoruz. Örneğin, ürün yorumlarından beden önerme sistemi kurduk. Böylelikle müşterilerimize bir beden büyük/küçük al şeklinde öneriler sunuyoruz ve müşterimizin onlarca yorumu tek tek okumasının önüne geçiyoruz. Teknoloji odağımızı yansıttığımız güvenlik tarafında da uygunsuz görsel tespiti uygulamasını hayata geçirdik. Bu sistem, görsel tarama ile site içeriklerini inceliyor, lisanslı olmayan ürünlerin pazaryeri satıcı görsellerini tespit ediyor ve ilgili içeriğin kaldırılmasına olanak tanıyor. Böylelikle markaların itibarı korunuyor. Özellik etiketleme ile uzun kol, bisiklet yaka, çiçekli desen gibi ürün özellikleri görsel taranarak etiketleniyor. Yapay zeka sayesinde ürün özellikleri ve görseli eklendiğinde ürün açıklaması editoryal şekilde yazılıyor. Bu da zamandan tasarruf sağlıyor ve doğru içerikle müşteriyi buluşturuyor. Türkiye’nin ilk dijital stil danışmanı olarak hayata geçirdiğimiz Elsiva ise kullanıcıların kişiselleştirimiş ürün ve kombinlere ulaşmasını sağlayan, öğrenen ve sürekli gelişen bir yapay zeka algoritmasına sahip. Bu algoritma, görsel tarama teknolojisiyle LC Waikiki kombinleri ve sosyal medyadaki trend kombinlerden oluşan ve sürekli genişleyen bir veri havuzundan besleniyor. Elsiva, kişinin tarzına en uygun, yeni satışa sunulan, indirime giren ürünleri hızlıca kullanıcıya ulaştırıyor ve LC Waikiki web sitesi üzerinden giyim alışverişini kolaylaştıran özellikleriyle öne çıkıyor. Yüzlerce ürün yorumunu yapay zeka ile analiz ederek müşterilerimize tüm yorumları 2-3 paragrafta özetliyoruz. Mankensiz ürünleri mankenli çekimlere dönüştürmek için de yapay zeka tabanlı Ar-Ge çalışmalarımız devam ediyor.
LC Waikiki e-ticaret kanalının gelişimi ve ulaşılan rakamları alabilir miyiz? Bu kapsamda dönüşüm süreci markanız için nasıl gerçekleşti?
E-ticaretin toplam satışlarımız içindeki payı pandemi öncesinde yüzde 2-3 seviyelerinde seyrederken, pandemi dönemindeki kapanmaların da etkisiyle kısa sürede yüzde 10-11’lere ulaştı. Pandemi sonrasında da bu grafik artma ya devam etti ve bugün bu oranın yüzde 15 seviyelerinde olduğunu söyleyebilirim. LCW.com dönüşümüyle birlikte bugün sitemizde 380 marka ve 210 satıcı var. Bu markaların toplam satıştaki payı da yüzde 20 civarında. Her geçen gün sitedeki marka sayısını artırıyoruz. Online satışların payını 1-2 sene içerisinde yüzde 20’nin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.