“İK STRATEJİLERİNDE ÇALIŞAN DENEYİMİNİ ODAK NOKTAMIZA ALIYORUZ”

Ülkemizin lider kargo şirketlerinden ve dünya standartlarında hizmet kalitesiyle birçok yeniliğe imza atan MNG Kargo, Ekim 2023 itibarıyla dünyanın en büyük lojistik şirketlerinden DHL Group ailesine dahil oldu. Çalışan memnuniyetinin hem şirket başarısını hem de bireysel başarıyı etkilediğine inanan şirket, tüm çalışanlarına eşit eğitim ve gelişim fırsatları sunuyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan MNG Kargo CHRO’su Seda Armağan, DHL ile birlikte gelişecek yeni stratejilerini ve gelecek dönemin insan kaynakları politikalarını anlatıyor.

DHL, MNG Kargo’nun insan kaynakları operasyonlarında nasıl yenilikler getirecek?

Geçtiğimiz yıl, MNG Kargo açısından oldukça önemli bir yıl oldu. Bir yandan şirketimizin yirminci yılını kutlarken diğer yandan da DHL Group ailesine dahil olduk. Mutlu çalışanları, stratejisinin temeline alan bir kurum olan DHL’in kurumsal kültürünün, insan kaynakları operasyonlarımız için büyük farklar yaratacağına inanıyorum. DHL’in küresel bilgi birikimi ve deneyiminden yararlanarak, insan kaynakları alanındaki stratejileri ve şirket değerlerini odağımıza alıp, yeni dönemdeki stratejilerimizi ve uygulamalarımızı buna göre planlayacağız. DHL’in farklı ülkelerde uyguladığı, fark yaratan çalışmalarının insan kaynakları stratejilerimizde doğru biçimde uygulanabilmesi için sistemsel entegrasyonları adım adım tamamlıyoruz. Ayrıca DHL’in ana odağına aldığı çalışan memnuniyetini ön planda tutarak, müşteri memnuniyetini de üst düzeye çıkaracağımıza inanıyoruz. Şirketimizi daha da ileriye taşımanın yolunun çalışan memnuniyetini her zaman en üst seviyede tutmaktan geçtiğini biliyor, çalışmalarımızı bu anlayışla yürütüyoruz. Ayrıca MNG Kargo olarak, çalışan bağlılığını geliştirmek adına geçmişten bu yana devam ettirdiğimiz çeşitli projelerimiz bulunuyor. Bir yandan bu projeleri sürdürerek çalışanlarımızın şirketimizden beklentilerini, çalışma ortamı hakkında düşüncelerini ve memnuniyet seviyelerini inceliyoruz. Aynı zamanda ilerleyen dönemde yeni programları da hayata geçirerek çalışanlarımızın tutkuyla bağlandığı bir iş deneyimi sunmak için en etkili stratejileri geliştirmeye devam edeceğiz.

MNG Kargo olarak insan kaynakları politikanızda yeni projeleriniz ve planlarınız neler?

İnsan kaynakları profesyonellerinin yakından bildiği gibi, insan kaynakları sürekli güncellenen dinamik bir çalışma alanı. Bu kapsamda biz de dinamik şekilde yeni projeler üretiyor ve bu projelerin çıktılarını analiz ederek sürekli geliştiriyoruz. Örnek vermek gerekirse, yetenek yönetimi ve kariyer planlama programlarımızla şube müdürlerimizi kendi bünyemizde yetiştirmeye özen gösteriyoruz. Saha tarafında ise terfi süreçlerinin desteklenmesi için iç eğitimler gerçekleştiriyoruz. Bununla birlikte üst düzey yetenekleri geleceğin küresel liderleri olarak yetiştirmeye yönelik olarak DHL’in global ölçekli Empowered Yönetici Yetiştirme Programı’na en çok katılımcı gönderen grup şirketlerinden birisiyiz. Bu ve benzeri diğer gelişim programları ile çalışanlarımızın yerelde ve globalde donanımlı şekilde kariyerlerinde yükselmelerine destek oluyoruz. Bu yıl şirket genelinde bizi çok heyecanlandıran, sahadaki iş yapış şeklimizi pozitif anlamda ilerleteceğimize inandığımız, Supervisor modeli adını verdiğimiz yeni bir çalışma modeline geçmeyi planlıyoruz. Sektörümüzde ilk defa uygulayacağımız bu çalışma modeliyle operasyon kalitemizi ve müşteri memnuniyetindeki başarımızı daha da yukarı taşıyacağımıza inanıyoruz. Grup şirketlerimizin ortak mottosu olan “Önce Güvenlik” prensibimiz gereği temel önceliklerimizin başında iş sağlığı ve güvenliği geliyor. Çalışma ortamlarımızın tüm çalışma arkadaşlarımız ve paydaşlarımız için güvenli olması adına sürekli iyileştirme çalışmaları yapıyor, eğitimleri artırıyor ve fiziki iyileştirmeler yapıyoruz. DHL ile olan sistemsel entegrasyonları tamamlamak adına çalışmalarımıza devam ederken, temel insan kaynakları süreçlerinin tamamını dijital ortama taşımayı hedefliyoruz. Yöneticilerimizin her bir ekip arkadaşıyla birebir iletişime geçerek iş süreçleri hakkında karşılıklı geri bildirimler almasını ve vermesini oldukça önemsiyoruz. Çalışanlarımızın herhangi bir olumsuz geri bildirimi olduğunda bu durumu olumluya çevirmek için hızlı biçimde aksiyon alıyoruz. Çünkü biliyoruz ki MNG Kargo’nun bugünlere gelmesindeki en büyük pay işinde iyi olan, yaptığı işten memnuniyet duyan çalışanlarımız. Bunun yanında MNG Kargo olarak çalışanlarımızın kişisel gelişimine de önem veriyoruz. Farklı ve yenilikçi stratejilere hızlı biçimde ayak uyduran ve bunları başarılı biçimde uygulayan bir şirket olarak, sektörde fark yaratmaya çalışıyoruz. Çalışanlarımızın gelişimini desteklemek adına gelişim ve eğitim programlarıyla iş arkadaşlarımızın beceri ve yetkinliklerini artırmaya odaklanıyoruz. Ayrıca çalışan katılımını ve bağlılığını artırmak adına çeşitli etkinlikler de düzenliyoruz. Son dönemde DHL’in benimsediği mutlu çalışanlar, daha iyi hizmet, mutlu müşteriler, daha fazla başarı mottolarını odağımıza alarak yeni uygulamalar hayata geçirmeye başladık. Bu kapsamda çalışma arkadaşlarımızın kariyerlerine yapacağı yatırımlara destek olmaya devam ediyoruz. “Önce insan” yaklaşımının gücüyle hareket ederken, 2024 yılı itibarıyla tüm bordrolu çalışanlarımıza hayat sigortası, evlilik yardımı ve doğum yardımı gibi yan haklar sağlamaya başladık.

Günümüzde şirketlerin başarılarının arkasındaki en önemli faktör olarak görülen çalışan deneyiminin temelini oluşturan unsurlara dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? İnsan kaynaklarının dönüşen rolü günümüzde neleri kapsıyor?

Çalışan deneyimi temelde şirket içi atmosfer, çalışma koşulları, iş ilişkileri gibi unsurlardan oluşuyor. İyi bir çalışan deneyimi sağlamak için bu unsurların tümünde memnuniyeti en üst düzeyde tutmak gerekiyor. Çalışan deneyiminin iyi olması, şirkete katma değer sağlıyor ve çalışanların işlerine hem duygusal hem de zihinsel olarak bağlı olmasını teşvik ediyor. Çalışan bağlılığı oluşturmak, günümüzde her şirketin ana hedeflerinden bir tanesi. Çünkü çalışan şirketle bir bağ kurduğunda iş verimliliğinde artış, işten ayrılma oranlarında düşüş, müşteri memnuniyetinde artış gibi olumlu gelişmeleri gözlemleyebiliyoruz. Öte yandan güçlü liderlik ve etkili iletişimin çalışanların güven duygusunu artırarak motivasyonu yükselttiğine inanıyorum. Bir ekip içinde çalışmanın farklı dinamikleri bulunuyor. Destekleyici bir çalışma ortamı ve pozitif bir şirket kültürü oluşturmak çalışanların kendini daha değerli hissetmelerini, çalışanlara kariyerinde ilerleme ve kişisel gelişim fırsatları sunmak da motivasyonu ve bağlılığı artırıyor. İnsan kaynaklarının dönüşen rolü sadece işe alım veya mevcut süreçlerin yönetimini değil, aynı zamanda çalışan deneyimini geliştirmeyi ve şirket kültürünü şekillendirmeyi de kapsıyor. Modern insan kaynakları yönetimi, işveren markası oluşturmayı, çalışanların refahını ve mutluluğunu artırmayı, çeşitliliği teşvik etmeyi içeriyor. Bu dönüşüm, şirketlerin rekabet avantajı elde etmesini sağlarken sürdürülebilir başarıya ulaşmasına da yardımcı oluyor.

Çalışan memnuniyeti, çalışan bağlılığı gibi güncel konularda şirket olarak yaklaşımlarınızı ve çalışmalarınızı anlatır mısınız? “Mutlu çalışanlar” mottosu altındaki değerler neler?

MNG Kargo olarak çalışan memnuniyetinin hem şirket başarısını hem de bireysel başarıyı etkilediğine inanıyor ve bu kapsamda çalışan bağlılığını sağlamak adına çalışmalarımıza devam ediyoruz. Çalışan bağlılığına katkıda bulunan programlarımız ile çalışanların şirketimizden beklentilerini, sıkıntı yaşadıkları alanları ve mutluluk durumlarını sürekli olarak değerlendiriyoruz. Bu değerlendirmeler sonucunda da ekip liderleriyle birlikte aksiyon alıyor, çalışan memnuniyetini sürekli artırmayı hedefliyoruz. Tüm çalışanlarımıza eşit eğitim ve gelişim fırsatları sunarak, herkesin memnuniyetle karşılandığı güvenli bir çalışma ortamı sağlıyoruz. Önümüzdeki dönemde de çalışma koşullarını sürekli geliştirmek, çalışan bağlılığını ve memnuniyetini artırmak için yenilikçi çalışmalar yapmaya devam edeceğimizi söyleyebilirim. Çünkü MNG Kargo’yu mevcut konumuna getiren temel unsurun çalışanlarımızın azmi ve başarısı olduğuna inanıyoruz. Bunu sürdürülebilir kılmak için çalışan memnuniyetini merkeze alan, işveren markamızı güçlendirici stratejiler üretmeye ve projeler geliştirmeye devam edeceğiz. Bunun bizi yakın gelecekteki en iyi işverenler arasına girme hedefimize hızla ulaştıracağına inanıyorum.

İNSAN KAYNAKLARI LİDERİNDE BULUNMASI GEREKEN 3 YETENEK

• İnsan kaynakları liderleri, çalışanların ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamak, onları motive etmek ve gelişimlerine katkı sağlamak için güçlü bir insan odaklı liderlik yaklaşımına sahip olmalı. Bu özellik, empati, iletişim becerileri ve takım ruhunu teşvik etme gibi insan ilişkileri odaklı becerileri içeriyor.

• İnsan kaynakları liderinin stratejik düşünme ve veriye dayalı karar alma yeteneğine sahip olması gerekiyor. Aynı zamanda, veri analizi ve analitik düşünme yeteneklerini kullanarak karar alma süreçlerini desteklemeli ve İK uygulamalarını veriye dayalı olarak yönlendirmeli. Bu özellik, işe alım, yetenek yönetimi, performans değerlendirmesi ve iş gücü planlaması gibi alanlarda daha etkili ve öngörülü kararlar almayı sağlıyor.

• Bir diğer özellik olarak da değişime uyum yeteneğinin olması gerektiğini söyleyebilirim. İK liderlerinin hızlı biçimde değişen iş dünyasının dinamiklerine uyum sağlaması gerekiyor. Teknolojik gelişmeler, demografik değişimler ve kültürel dönüşümler gibi faktörlerle başa çıkabilme kabiliyeti İK liderlerinin başarısını belirleyen önemli unsurlardan birkaçı. Bu özelliklere sahip olan insan kaynakları liderlerinin mutlaka başarıya ulaşacaklarına inanıyorum.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.