”HER YIL 1 MİLYON YENİ MÜŞTERİ KAZANMA HEDEFİMİZİ AŞTIK”

Küresel moda dünyasında söz sahibi bir lifestyle markası olarak tanınan, ülkemizin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, denim uzmanlığından aldığı güçle geleceğe yol alıyor. Başarılı marka stratejisinin yanı sıra müşteri talebini artırmaya yönelik yenilikçi ürün, pazarlama ve satış yönetimiyle hem jean hem de kadın ve erkek hazır giyim pazarında payını artıran Mavi, her yıl 1 milyon yeni müşteri kazanımı hedefliyor. Dokuz ayda toplam 970 bin yeni müşteri kazanan ve “Kartuş” kart aktif üye sayısını 6,6 milyon kişiye ulaştıran Mavi, sürdürülebilir kârlı büyümesiyle dikkat çekiyor. Geçtiğimiz yılın ilk dokuz ayında Türkiye’deki perakende gelirlerini yüzde 100, bire bir mağaza satışlarını ise yüzde 101,5 büyüten Mavi’nin bu güçlü performansında yüzde 73’lük sepet büyümesi, yüzde 10 trafik artışı ve yeni müşteri kazanımı etkili oldu. Müşterilerinin Mavi’ye olan ilgisi ve sevgisinin her şeyden önce geldiğini belirten Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, en yüksek kaliteyi en doğru fiyata satma misyonlarından hiç vazgeçmediklerinin altını çiziyor.

”FİNANSAL YAPISI ÇOK GÜÇLÜ BİR ŞIRKETİZ”

”Öncelikle şirketimizin gösterdiği güçlü performans nedeniyle tüm Mavi çalışanlarına ve iş ortaklarına teşekkür ediyorum. 2023’ün ilk dokuz ayındaki tüm göstergeleri değerlendirdiğimizde, büyüme hedefimizin üzerinde, yukarı yönlü sonuçlar aldık. Bununla birlikte FAVÖK marjımızı da 100 baz puan daha artırarak yüzde 23,5 olarak yukarı çektik. Dünyanın öncü jean ve lifestyle markaları arasında yer alan Mavi her yönüyle iyi yönetilen, temeli ve finansal yapısı çok güçlü bir şirket. Artan ürün maliyetlerini doğru fiyat stratejisi, etkin planlama ve satın alma ile yöneterek kâr marjlarımızı üst seviyelerde tutmayı sürdürebiliyoruz. Her yıl 1 milyon yeni müşteri kazanma hedefimizi aşmaktan ayrıca mutluyuz çünkü müşterimizin Mavi’ye olan ilgisi, sevgisi, talebi bizim için her şeyden önce geliyor.

”STRATEJİMİZ, MÜŞTERİLERİMİZİ SÜREKLİ YENİLİKLERLE BULUŞTURMAK”

Mevcut enflasyon ortamında da en yüksek kaliteyi müşterimiz için en doğru fiyata satma misyonumuzdan hiç vazgeçmiyor, fiyatlandırma stratejimizi çok daha hassas şekilde ele alıyoruz. Tüketicisinin sevdiği ve güven duyduğu bir marka olarak konumlandırmamız, yüksek kalitemiz ve hem kadın hem erkek kategorilerinde müşterimizi sürekli yeniliklerle buluşturma stratejimiz sayesinde 2024’te de pazar payımızı büyütmeye devam edeceğiz. En mutlu Mavi müşterilerini yaratmak hem mağaza hem de online’da en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek üzere omni-channel uygulamalarımızı geliştirmeyi hız kesmeden sürdürüyoruz.

”CUMHURİYETİMİZİN 100. YIL COŞKUSUNU, MAVİ 100 KOLEKSİYONUMUZLA YAŞATTIK”

Mavi olarak Cumhuriyetimizin 100. yılını coşkuyla kutladık. Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. yıl gururunu yansıtan Mavi 100 koleksiyonumuzla, denimin geçmişten aldığı ilhamı günümüzün şehirli şık kodlarıyla yeniden tanımladık. Marka yüzlerimiz Serenay Sarıkaya ve Kıvanç Tatlıtuğ’u ilk kez aynı reklamda buluşturarak her biri farklı inovatif sürdürülebilir teknik ve malzemelerle üretilen bu özel koleksiyonu müşterilerimize sunmanın ayrıcalığını yaşadık.”

‘SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat-31 Ekim 2023 dönemini kapsayan ilk dokuz aylık finansal sonuçlarına göre, Mavi’nin toplam gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 94 artışla 14 milyar 189 milyon TL’ye, net kârı ise yüzde 88 büyümeyle 2 milyar 175 milyon TL’ye ulaştı. Bu güçlü performansta şirketin üçüncü çeyrekteki yüzde 128 net kâr artışı etkili oldu. Raporlama döneminde FAVÖK 3 milyar 561 milyon TL, FAVÖK marjı ise yüzde 25,1 olarak gerçekleşti. Güçlü bilanço yapısını koruyan Mavi, faaliyetlerinden nakit yaratmayı sürdürerek net nakit pozisyonunu da 2 milyar 170 milyon TL’ye taşıdı. Dünyada 465 mağaza ve yaklaşık 4 bin satış noktasında müşterileriyle buluşan şirketin global e-ticaret büyümesi yüzde 80 olurken, e-ticaretin toplam satış içindeki payı yüzde 10,7 olarak gerçekleşti.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.