“2024’TE TÜKETİCİ İLE KESİNTİSİZ İLETİŞİMDE OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ”

Türkiye’de yüksek marka bilinirliğine ulaşan ve başarısını uluslararası boyutta taçlandıran Arzum, yenilikçi, inovatif ürünler ile yerel ve uluslararası birçok prestijli ödüle layık görülüyor. 2024 ana hedefini yurt dışında yeni pazarlara açılmak olarak belirleyen şirket, e-ticaretteki güçlü büyümesini de sürdürüyor. Sürdürülebilirliği operasyonlarına dahil ederek geçtiğimiz yıl ilk sürdürülebilirlik raporunu yayımlayan Arzum, daha yaşanabilir bir dünya için ortak hedefe doğru birlikte yürümek gerekliliğine inanıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Arzum Ticaretten Sorumlu Genel Müdür Serhan Giray, dünyanın önde gelen ticaret fuarı IFA Berlin 2023’e dair izlenimlerini ve şirket stratejilerinin bileşenlerini aktarıyor.

Ülkemizin güçlü markalarından Arzum, geçtiğimiz yılı kârlılıkta büyük artış ile kapattı ve yılın ilk dokuz ayında yüzde 226 oranında kâr artışı açıkladı. Bu yıla dair değerlendirmelerinizi ve yüksek kâr artışının ardındaki dinamikleri sizden dinleyebilir miyiz?

Bu yıl, ekonomik şartları da göz önünde bulundurarak genel or – ganizasyonun daha verimli çalışması ana hedefimiz oldu. Özellikle satış ve pazarlama tarafında aldığımız aksiyonlarla doğru ürünleri en hızlı şekilde tüketicilerimizle buluşturduk. Aldığımız aksiyonlar, şirketin tüm finansallarına pozitif etki sağladı.

Uyguladığınız çoklu kanal stratejinizle birlikte global yolcu – luğunuzda önemli başarılara imza atan bir markasınız. Bu yolculukta geldiğiniz noktayı ve önümüzdeki dönem için he – deflerinizi anlatır mısınız? Arzum’un global stratejileri neleri içeriyor?

Yurt dışı satış pazarlama organizasyonunda yapısal değişikliğe gittik. Bu yıl, mevcut pazarlarda büyüme ve yeni pazarlar bulma ana hedefimiz olacak. Bunu desteklemek için yurt dışı ticari politikamızı yeniden düzenledik. Ayrıca oluşturduğumuz dijital altyapı sayesinde bulunduğumuz pazarları daha iyi analiz ve takip şansı bulacağız. Bir diğer konu, global e-ticaret yapılanmamızı tamamladık. Altyapılarımızı ve entegrasyonlarımızı oluşturduk. E-ticarette büyümeye geçtiğimiz bir yıl olmasını bekliyoruz.

Global marka olma hedefleri doğrultusunda yerli ve uluslararası birçok fuara katılan Arzum, önde gelen ticaret fuarı IFA Berlin 2023’e katılarak inovasyon odağında geliştirdiği yeni nesil ürünlerinin tanıtımını gerçekleştirdi. Fuar hakkındaki bilgileri ve global stratejinizdeki yerini anlatır mısınız? Katıldığınız fuarlarla ilgili olarak genel anlamda izlenimleriniz neler?

IFA, sektörümüzün en önemli fuarlarından biri. Bizler için global arenada hem mevcut yurt dışı distribütörlerimiz ile bir araya gelmek hem de yeni pazarlar bulmak için önemli bir organizasyon. Bu yıl geçen yıllardan farklı olarak yeni ürünlerimize ve inovasyonlarımıza daha fazla yer ayırdık. Aynı zamanda daha geniş ürün gamı ile fuara katıldık.

En iyi e-ticaret deneyimini sunan hatta bu konuda ödülleri olan bir marka olarak, e-ticaret stratejinizi anlatır mısınız? Gelinen noktada büyüme rakamlarınız ve yeni hedeflerinizle ilgili bilgileri alabilir miyiz?

Arzum olarak e-ticaret satış kanal yapılanmasını 2017 yılında tamamladık. Konusunda uzman ekiplerimiz ile sürekli olarak kendimizi güncelleyerek yolumuza devam ediyoruz. Özellikle pandemi ile beraber ve sonrasında e-ticaret en çok büyüyen kanal oldu. Biz de e-ticaret kanalı içerisinde büyümeye devam ediyoruz.

Arzum’un geleneksel satış kanallarındaki yeniliklerini ve önümüzdeki döneme dair hedeflerini öğrenebilir miyiz?

Satış kanalları ile ilgili planlamalar yaparken, geleneksel zincir ve e-ticaret gibi klasik kavramlar yerine online ve offline ayrımını kullanmayı tercih ediyoruz. Bu nedenle hala elektrikli ev aletleri pazarından en büyük payı alan mağazacılık tarafında birçok yeniliğe imza atıyoruz. Buna örnek olarak, geçtiğimiz yıl devreye aldığımız hem yurt içi hem de yurt dışından ödül alan “Dijital Promotör” projemizi gösterebiliriz.

Uluslararası sürdürülebilirlik trendlerini yakından takip eden ve sürdürülebilirliği operasyonlarına dahil ederek odağına alan bir markasınız. Geçtiğimiz yıllarda yayımladığınız Sürdürülebilirlik Raporu’nuz dahil olmak üzere, konuya dair çalışmalarınızın detaylarını ve yaklaşımınızı anlatır mısınız?

İlk Sürdürülebilirlik Raporu’muzu 2023’te yayımladık. Hem Arzum’un yarattığı ekosisteme hem de sürdürülebilirliğe katkı sağlaması için alınacak aksiyonları belirlemeye başladık. Önümüzdeki yıllarda da sürdürülebilirlik konusu odağımızda olacak. Daha yaşanılabilir dünya, hepimizin ana hedefi olmalı.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.