“ERKEK GİYİMDE DÜNYA MARKALARI İLE ZİRVENİN ORTAĞI OLMAYI BAŞARDIK”
Erkek hazır giyim sektörüne adım attığı günden bugüne, yüzde 100 Türk sermayesi ile kendi markalarını yaratan ve modayı bir yaşam biçimine dönüştüren Orka Holding sadece ülkemizde değil dünyada da bulunduğu alana öncülük ediyor. Odak noktaları olan sürdürülebilirlik ve dijitalleşme ekseninde çok sayıda çalışmaya imza atan Holding, Ar-Ge çalışmalarının bir sonucu olan “Sihirli Takım” ile de zamanın ruhuyla uyumlu erkekler için devrim niteliğinde bir ürüne imza attı. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Orka Holding Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu, başarılı bir pazarlama lideri olarak iletişim stratejilerinin eksenini ve ünlü İspanyol futbol kulübü Atletico Madrid ile gerçekleştirdikleri moda partnerliği anlaşmasının detaylarını biz- lere aktarıyor.
Dünya moda perakendesinin önde gelen kuruluşlarından Orka Holding, 2023 yılında da sürdürülebilirlik ve dijitalleşme eksenin- de süren büyümesiyle hem ülkemizde hem de globalde adından söz ettiriyor. Öncelikle içinde bulunduğumuz yıla dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? Global operasyon stratejisinde pazar çeşitliliğini önemseyen bir marka olarak gelinen noktayı anlatır mısınız?
Türkiye’nin bayrağını beş kıtada başarıyla dalgalandıran global moda kuruluşu Orka Holding için 2023 yılı ayrı bir önem taşıyor. Cumhuriyetimizin 100. kuruluş yıl dönümü- nü kutlamaya devam ettiğimiz bu günlerde, Türkiye’nin aydınlık geleceğine giden yolda var gücüyle çalışmamız ve sahip olduğumuz bu en güzel değeri yaşatmamız gerektiğinin bilincin- deyiz. Cumhuriyet’in değerlerini, yönetimin anlayışında da ilke edinen bir grup olarak yüzde 100 Türk sermayesiyle çıktığımız yolculukta çok önemli başarılara imza atıyoruz.
Her şeyden önce Damat Tween ve D’S damat markalarımızla dünya moda endüstrisinde yarım asra yaklaşan köklü tecrübeye sahibiz. İtalya başta olmak üzere, 82 ülkede 400’den fazla noktada yer alan mağazalarımızla erkek giyimde dünya markaları ile zirvenin ortağı olmayı başardık. Dünyanın en kaliteli kumaşlarını kullanan, fonksiyonel ve konfora dayalı şıklık sunan markalarımızla erkeklerin 7/24 her anında yer alan vazgeçilmez bir yol arkadaşına dönüştük.
Yıllardır süregelen kalıpların dışına çıkan moda anlayışına yenilikçi kimliğiyle öncülük eden Orka Holding olarak, değişen tüketici beklentilerine dair görüşlerinizi ve bu doğrultuda gerçekleştirdiğiniz çalışmaları anlatır mısınız?
Dünya modasında sürdürülebilirlikten döngüsel sistemlere, dijitalleşmeden sessiz lükse kadar çok fazla bileşenden oluşan bir döneme tanıklık ediyoruz. COVID-19 pandemisi ile dünya çapında zirveye ulaşan tüketicilerin “iyi moda talebi”, hepimize çevre ve insan için daha iyi bir alternatifin mümkün olduğunu gösterdi. Gelecekte sadece üretim, tasarım, atık yönetimi gibi tüm iş süreçlerinde sürdürülebilirliği ve döngüselliği ön planda tutan, çalışanlarına sağlıklı çalışma ortamı sunan markalar ayakta kalacak. Bu anlamda, Damat Tween ve D’S damat markaları ile global bir moda kuruluşuna dönüşen Orka Holding olarak sahip olduğumuz büyük sorumluluğun farkındayız. Öngörü yeteneğimiz sayesinde bu alanlarda yıllar önce yapmaya başladığımız yatırımlar sayesinde yaşanan değişime ayak uydurmaktan ziyade öncülük ediyoruz. Gerek müşterilerimiz gerekse tüm dünya için “değer yaratma” vizyonuna sahibiz. Müşterilerimiz de tüketim bilincine sahip, kaliteli ve uzun yıllar giyebileceği ürünleri tercih eden, geri dönüşüme gönderen bir profil sergiliyor. Bu noktada şunun sözünü rahatlıkla verebiliriz ki bir Cumhuriyet kuruluşu olarak ülkemiz ve dünyamızın sürdürülebilir geleceği için taahhütlerimize sıkı sıkıya bağlı kalmaya devam edeceğiz. Üretim, lojistik ve perakende alanlarındaki tüm iş süreçlerimizi sürdürülebilir moda yaklaşımıyla ve Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin 10 ilkesine uyumlu olarak yürütüyoruz. Odak noktalarımız olan sürdürülebilirlik ve dijitalleşme ekseninde çok sayıda çalışmaya imza attık. “Vazgeçilmezimiz” olarak tanımladığımız “sürdürülebilirlik” konusunda attığımız adımları kısaca maddelemek gerekirse:
• Damat Tween 2020/21 Sonbahar Kış Koleksiyonu ile geri dönüşümlü malzemeleri kullanarak oluşturduğumuz ilk çevre dostu koleksiyonumuzu sunduk. Koleksiyon kapsamında 50 pet şişeden bir takım elbise üretimi gerçekleştirdik.
• Damat Tween 2021/22 Sonbahar Kış Koleksiyonu’nda, “Sürdürülebilir Gardırop” felsefemiz ile hem kadınların hem de erkeklerin giyebileceği ortak ürünlere yer verdik.
• Koleksiyonlarımızı oluştururken sürdürülebilir moda felsefesiyle yaklaşıyoruz. Bu felsefe ile koleksiyonlarımızın yüzde 30’u geri dönüşümden oluşuyor. Teknolojiden yararlanarak hem geri dönüşümü kullandığımız hem de yüksek dayanıklılığa sahip olan ürünler üretiyoruz.
• Global mağazalarımızın koleksiyon tanıtımlarını tamamen dijital showroom’larda sunuyoruz. Bu sayede dijital vizyonumuzla sürdürülebilirlik vizyonumuzu aynı noktada buluşturuyoruz.
• Numune servislerinde 3D çizim yapan platformlar sayesinde kaynak kullanımını daha aza indiriyoruz.
• Cumhuriyetimize yakışan bir tesis olması amacıyla kurduğumuz ve Avrupa’nın en yüksek teknoloji ile donatılan Giresun’daki Giteks üretim tesislerimizde yenilenebilir enerji kaynakları kullanıyoruz. Hava ve su kirliliğini önlemeye yönelik filtreleme işlemi, yağmur sularının depolanması, güneş paneli kullanımı gibi çok önemli uygulamalar gerçekleştiriyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.