“ÇEVRE DOSTU GELECEK İNŞA ETMEK İŞ MODELİMIZİN MERKEZİNDE YER ALIYOR”

Dünyanın en iyi Ar&Ge ekiplerinden birine sahip olan teknoloji odaklı ASUS, kişileri ve işletmeleri, tam potansiyellerine ulaştırmak üzere güçlendiren yenilikçi hizmetleri ve ürünleriyle sektöründe liderliğini koruyor. Sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda herkes için ortak değer yaratmaya odaklanan ASUS Türkiye, sektöründe birçok ilke imza atıyor. Tüketicilerin hayatını daha da kolaylaştıracak ve zenginleştirecek deneyimler yaratan şirket, geçtiğimiz aylarda devreye aldığı Asus E-Store ile dönemsel olarak düzenlediği kampanyalarla birçok avantaj sağlıyor. Business Türkiye sorularını yanıtlayan ASUS Türkiye Ülke Müdürü Özge Kılıç Güler, yeni ürünlerinin özelliklerini ve kurumsal stratejilerini bizlerle paylaşıyor.

Sektörünün güçlü markası ASUS Türkiye, 2022 yılını lider olarak kapatıp, 2023 yılına güçlü bir giriş yaptı. Öncelikle 2023 yılı değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? ASUS’un Türkiye’deki tüketici pazarına dair bakışını ve hedefini anlatır mısınız?

2023 yılının ilk yarısında özellikle Avrupa ve dünya genelinde PC pazarı yaklaşık yüzde 30 geriledi. Ancak aynı dönemde Türkiye verilerine baktığımızda yüzde 30’un üzerinde bir artış var. Buna seçim ve seçim sonrası kur artışı beklentisinin pazara yansıması diyebiliriz. Ancak sonrasında gelen KDV artışına tepki olan alımlar ve yaz döneminde sezonsallık yaşanmaması, eylül ayına gelindiğinde de pazarın halen talebi koruması PC markaları için sevindirici oldu. Yine aynı sebeple tüm markaların, diğer ülkelerde kaybettikleri satış farkını Türkiye’de kapatmaları ilgilerini çekti. Geçen yıl varlıklarını hissetmediğimiz markalar bu yıl kendilerini gösterdi. ASUS olarak geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi Türkiye yine odak ülkemiz olarak devam etti ve pozisyonumuzu koruduk.

Hibrit çalışma düzeni, günümüzde şirketler için popüler hale geldi ve çalışanların da beklentisi bu çalışma düzeninden yana. Bu modelin alışkanlık ve tercihlere etkisini ve yarattığı değişiklikleri nasıl gözlemliyorsunuz? ASUS olarak, çalışmalarınızdaki yansımaları neler oldu?

Pandeminin etkisiyle popüler hale gelen hibrit çalışma düzeniyle insanların bilgisayarın taşınabilirliğine verdiği önem oldukça arttı. Uzaktan çalışma çok yaygınlaştığı için insanlar bilgisayarını ofis dışına götürmek istiyor fakat pil ömrü, bağlantı ve cihazın ağırlığı bunu zorlaştıran faktörler olabiliyor. Biz de bu durumu, inovasyon ve sürdürülebilirlik hedeflerimizi çalışmalarımızın merkezine aldık ve ürettiğimiz cihazlara entegre ettik. Bu cihazlarımızdan biri de Zenbook S 13 OLED. Ultra hafif tasarımı, güçlü bağlantı ve uzun pil ömrü sayesinde kişiye çok rahat şekilde istediği yere taşıma opsiyonu sunuyor. Aynı zamanda geri dönüştürülmüş ya da çevre dostu malzemeler ve karbon nötrlüğü göz önüne alınarak tasarlandığı için şimdiye kadar ürettiğimiz en çevre dostu bilgisayar.

Dünyanın en iyi oyun donanımlarını ve yazılımını yaratan ASUS, geçtiğimiz aylarda en üst düzey elde taşınabilir oyun makinesi olarak tasarlanan yeni Windows 11 oyun el bilgisayarı ROG Ally’i oyun dünyasına dahil etti. Öncelikle oyuncu bilgisayarlarında da lider bir marka olarak pazara ve sektöre dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? ROG Ally ile yarattığınız teknik ve performans farklılıkları neler?

Hızla gelişen dünya ve beraberinde sebep olduğu değişimlerle birlikte oyun alanının, ayrı bir segmenti ve pazarı oldu. Geçmişte oyuncular çok küçük bir grubu temsil ederdi ama şu anda özellikle genç neslin ilgisiyle önemli derecede yaygınlaştı. Her ne kadar 13 inç boyutunda ve ultra taşınabilir ROG oyun bilgisayarlarımız olsa da genç nüfus halen bilgisayarlarını almadan dışarı çıktıkları ortamlarda telefonlarından gerek otobüste gerek ders aralarında gerekse arkadaşlarını beklerken oyun oynamaya devam etti. İşte bu noktada ROG Ally devreye girdi. AMD ile birlikte geliştirdiğimiz özel bir teknoloji ile ROG Ally istediğiniz her yerde performanslı oyun oynamanızı sağlıyor. Gerektiğinde TV ya da monitöre bağlanıp oyuna devam edebiliyorsunuz. İlk versiyonu Z1 Extreme olarak pazara sunulan Ally’nin ekim ayında Z1 versiyonu ile ikinci modeli raflarda yerini aldı.

ROG Ally, kullanıcılara nasıl bir deneyim yaşatıyor? Bu bilgisayarın tasarımında dikkat edilen özellikleri anlatır mısınız?

ASUS, ROG Ally’de en iyi oyun deneyimini sağlamak için Xbox Game Studios, Capcom, HoYoverse, Level Infinite gibi birçok farklı ve zengin oyun kütüphanesi tarafından destekleniyor. ROG Ally de Windows 11’i çalıştırma kapasitesine sahip olduğu için en yeni ve en iyi oyunlar nerede bulunursa bulunsun, oyuncular tüm yayıncı kütüphanelerine ve oyun akış hizmetlerine tek bir cihazdan rahatça ulaşabiliyor. Hızlı performans modu geçişleri, oyun başlatıcı, oyun içi izleme yazılımı, Aura Sync desteği ve özel sürümü ROG Ally ile ilk kez görücüye çıktı. Tasarımda dikkat ettiğimiz bir başka özellik de bir el cihazı için her şey olarak niteleyebileceğimiz ağırlık ve ergonomi. ROG mühendisleri, tüm gün taşımak ve oynamak için mükemmel bir makine yarattıklarından emin olana ve ROG Ally’nin şeklini ve ağırlığını titizlikle en gelişmiş haline ulaştırabilene kadar yeniledi.

Teknoloji gerek dijital çağın gereklilikleri gerekse tüketici beklentileri doğrultusunda hayatımızın her alanında yer alıyor. Öyle ki evrilen tüketici alışkanlıkları teknolojik trendlerin üzerinde de etkili hale geldi. Bu bağlamda, tüketicilerin teknolojiden beklentisine dair görüşleriniz ve izlenimleriniz neler? 3D, OLED teknolojisi gibi öncü olduğunuz noktalar da dahil olmak üzere tüketici yönelimini anlatır mısınız?

Dijital dünya, her geçen gün hakimiyetini artırıyor ve dünyamız bu doğrultuda gelişip değişiyor. Teknoloji odaklı bir şirket olduğumuz gibi Ar-Ge odaklı bir markayız. Bu sebeple, tüketicilerin beklentilerini iyi analiz etmek bizim için çok önemli. 2023 sonu itibarıyla dünyanın 3’te 2’sinin çevrimiçi olacağı ve gününün yarısını dijital platformlarda geçireceği düşünülüyor. Metaverse, sanal gerçeklik ve yapay zeka hayata daha etkin şekilde entegre olacak. Bütün bunları göz önünde bulundurursak tüketicinin görmek istediği teknolojinin temelinde hayatını daha da kolaylaştıracak ve zenginleştirecek deneyimler olduğunu anlıyoruz. Performansın sınırlarını yeniden tanımlayarak farklı kategorilerde tüketicinin çeşitli ihtiyaçlarına yetişmeyi başaran 3D OLED teknolojimiz de böyle doğdu.

Geçtiğimiz yıllarda giriş yaptığınız kurumsal segmentte de başarınızı her yıl katlayarak pazar payınızı yükseltiyorsunuz. Bilgi ve veri tabanı güvenliğinden yola çıkılarak tasarlanan kurumsal ürün serileriniz ile ilgili çalışmalarınızı ve gelinen noktayı sizden dinleyebilir miyiz? Bu alanda hedefleriniz arasında neler mevcut?

Tüm işletmelerin her zaman birinci önceliği, bilgi ve veri tabanı güvenliği. Biz de işletmelerin özellikle bu ihtiyacına cevap verecek tasarımlar üretmeyi odağımıza aldık. Günümüz dünyasında siber tehditlere karşı savunma hiç olmadığı kadar önemli seviyede olduğu için asıl soru her zaman “Hassas verilere sahip dosyaların korunmasını sağlamak için elimizdeki teknolojiyi ne kadar geliştirebiliriz?” oluyor. Bu çerçevede, kilit yuvalarından akıllı kart okuyucularına, kurumsal düzeyde güvenlik özelliklerini geliştirdiğimiz her teknolojinin üstüne sürekli bir yenisini ekledik, eklemeye de devam ediyoruz. Ayrıca işletmelerin birçok farklı ihtiyaçlarını hızla tespit ediyor ve kurumsal bilgisayarlardaki özellikleri bunlara göre şekillendiriyoruz. Son dönemdeki kurumsal serilerimize bakıldığında taşınabilirlik, ekranı küçültmeden sağlanan ultra hafiflik, dayanıklılık, uzun pil ömrü gibi özelliklerin de öne çıktığını ve sürdürülebilirliği önemsediğimizi görebilirsiniz. Örneğin B9 serisi 880 gram ağırlığı ile dünyanın en ince 14” bilgisayarı ve aynı zamanda karbon nötr. Kurumsal pazarın ihtiyaçlarına uygun performans ürünleriyle pazardaki etkinliğimizi daha da büyütmeyi planlıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.