”HEDEFİMİZ KÜRESEL PAZARDA DA ETKİNLİK ALANIMIZI GENİŞLETMEK”

İnovasyonun merkezine teknolojinin yanı sıra tüketici- nin sesini de ekleyen Anker, lider teknolojiler üretme ve inovasyon entegre edilen ürünleri erişilebilir fiyat aralıklarında tüketicilere sunma amacını başarıyla ger- çekleştiriyor. Sektöründe ilklere imza atmasının yanı sıra müşterilerinin geri dönüşleri ve memnuniyetlerini sürdü- rülebilirlik açısından oldukça kıymetli bulan marka, Ar-Ge yatırımlarını da bir önceki yıla göre yüzde 10 oranında artır- mayı hedefliyor. Farklı kategorilerde yer alan premium yeni modellerle zenginleşmeyi sürdüren şirket, Euromonitor International’ın perakende satış istatistiklerine göre dünya- nın 1 numaralı şarj markası seçildi. Anker Türkiye, İsrail ve Orta Asya Ülke Müdürü Cem Bodur, Business Türkiye oku- yucuları için sorularımızı yanıtlarken bizlere yeni ürünleri- nin özelliklerini ve yeni dönem hedeflerini aktarıyor.

Uluslararası tüketici elektroniği ve teknoloji endüstrisinin önde gelen ticaret fuarı IFA Berlin’e katıldınız. “Geleceğin Anker Evi” konseptiyle özel olarak hazırladığınız stant ile oluşturduğunuz deneyimden bahseder misiniz?

Yaşamı kolaylaştıran teknolojilere öncülük eden bir marka olarak dünyanın en büyük tüketici elektroniği ve ev aletleri ticaret fuarı IFA Berlin’e katılmayı çok önemsiyoruz. Fuar boyunca “Geleceğin Anker Evi” konseptiyle özel olarak hazırladığımız 237 metrekarelik standımızda ziyaretçilerimize, “Anker inovasyonlarının gücüyle geleceğin yaşam tarzına hoş geldiniz” dedik. IFA Berlin’de Anker MagGo şarj cihazlarımızın yanı sıra Anker Nano 30W duvar şarjı, Anker Nano 5 bin mAh power bank, Anker Nano 10 bin mAh power bank, Anker Solix F3800 taşınabilir güç kaynağı, Anker Solix C1000 taşınabilir güç kaynağı, Anker Solix BP1000 taşınabilir güç kaynağı ekstra batarya, AnkerWork PowerConf S500 konferans cihazı Teams versiyonu, Soundcore Space One kafa üstü bluetooth kulaklık, eufy Security eufycam E330 güvenlik kamerası ve yeni nesil Mach R1 robot süpürge (vac&mop) ürünlerini tüketici ile buluşturduk. Fuar süresince Anker standına gelen ziyaretçilerimiz, kablo ve şarj cihazları gibi eski mobil aksesuarlarını getirerek yenisini alırken QR kodunu tarayıp ürünlerin bulunduğu alanı inceleme fırsatı buldu. Ziyaretçiler ayrıca stanttaki QR kodunu okutup web üzerinden “Hediye Çarkı”nı çevirerek birbirinden renkli hediyeler kazanma şansı elde etti. Bu önemli fuarda dünyanın dört bir yanından gelen teknoloji devleriyle bir arada olduk. Tüketici elektroniği endüstrisinde, teknoloji alanında gerçekleştirdiği yatırımlar ve sunduğu inovatif ürünlerle öne çıkan bir marka olarak, Avrupa ve dünya pazarındaki etkinlik alanımızı daha da genişletmek istiyoruz. IFA, bu amacımız doğrultusunda kısa ve uzun vadede yeni pazarlar ve iş bağlantıları kurma noktasında bize büyük katkı sağlayacak.

Nebula kategorisindeki pazar payınız ile Anker global sıralamasında 5. sırada yer alıyorsunuz. Sosyal medya üzerinden gerçekleştirdiğiniz Nebula anketinin sonuçlarına dair bilgileri anlatır mısınız? İstinye Park D&R’da dünyada ilk kez açılan “Nebula Deneyim Merkezi”nde yarattığınız deneyimin detayları neler?

Projeksiyon cihazları alanında taşınabilir ve portatif özellikleriyle pek çok kullanıcının beğenisini kazanan Nebula kategori markamız, otomatik odak, DLP IntelliBright ve sinematik ses gibi özellikleriyle kullanıcıların beklentilerini aşıyor. Nebula çatısı altında dünyanın en kompakt lazer projeksiyon cihazı Cosmos Laser 4K ile kullanıcılar sinema keyfini her yere taşıyabiliyor. Nebula kategorisindeki pazar payımız ile Anker global sıralamasında 5. sıradayız. Türkiye pazarında ise taşınabilir akıllı projeksiyon alanında yüzde 45 pazar payıyla lider konumdayız. Anker olarak yaptığımız “Sinema teknolojisiyle aran ne kadar iyi?” başlıklı araştırma, pandemi döneminde başlayan ve günümüzde kalıcı hale gelen dizi ve sinema izleme alışkanlığında tüketicilerin televizyon yerine projeksiyonlara yönelmeye başladığını ortaya koydu. Taşınabilir olması, kullanım kolaylığı, yer kaplamaması ve istenen her yerde dizi ya da sinema izleyebilme fırsatı sunması nedeniyle tüketiciler artık televizyon yerine projeksiyonları tercih etme eğiliminde. Evlerin metrekarelerinin küçülmesi, minimal yaşam trendinin yükselmesi de projeksiyonlara yönelme nedenleri arasında ilk sıralarda. Kısacası, evinde sinema ortamı yaratmak ve görüntüyü daha geniş bir perspektiften izlemek isteyenler projeksiyon cihazlarını tercih ediyor. İstinye Park D&R’da dünyada ilk kez açılan “Nebula Deneyim Merkezi”nde tüm Nebula ürünleri incelenebiliyor. Mağazada Nebula çok yönlü akıllı projeksiyonlarının birbirinden farklı özelliklerini kullanıcıların deneyimlemesine olanak sağlanıyor.

Anker’in sunduğu dünyanın ilk taşınabilir HiFi Spatial Audio sistemine sahip hoparlörü Soundcore Motion X600, bu alandaki ürünlerinizden bir diğeri. Geliştirdiğiniz yeni ürünleri ve bu hoparlöre dair bilgileri sizden dinleyebilir miyiz? Ürünleriniz hangi özellikleriyle öne çıkıyor?

Anker olarak farklı kategorilerde piyasaya sürdüğümüz premium yeni modellerle zenginleşmeye ve herkese hitap etmeye devam ediyoruz. En yeni ürünlerimizden Soundcore Motion X600 taşınabilir bluetooth hoparlör ile dinleyiciler için kusursuz bir ses deneyimi yaşatıyoruz. Tiyatro akustiğinden esinlenilerek üretilen Motion X600, etrafa ses dağıtmak için yerleştirilmiş 5 sürücü ve 3 amplifikatöre sahip. Benzersiz ve estetik tasarımıyla aksesuar görünümüne sahip Motion X600’ün oynat butonuna her basıldığında favori sanatçınızın yanınızda olduğunu hissedebilirsiniz. Dünyanın ilk taşınabilir HiFi Spatial Audio sistemine sahip hoparlörü olan Soundcore Motion X600 ile müzik keyfini dilediğiniz her yere götürebilirsiniz. Tek bir şarjla pil endişesi olmadan 12 saat kesintisiz müzik ve podcast dinlemeye devam edebilirsiniz.

2018 yılından bu yana sektörün gelişimi ve değişen trendler doğrultusunda oluşturduğunuz stratejinizin temel bileşenlerini anlatır mısın

Anker olarak 2018 yılından bu yana sektörün gelişimi ve değişen trendler doğrultusunda 360 derece pazarlama stratejisiyle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Yazılı, görsel ve işitsel mecraların yanı sıra dijitali de aktif şekilde kullanıyoruz. Anker Türkiye olarak son 4 yıl içinde en hızlı büyüyen pazarlar arasına girmeyi başardık. Orta Asya ülkelerinin operasyonlarının da bağlanmasıyla birlikte Türkiye, merkez ülke konumuna geldi. Bugün Anker hem kendi web sitesinden hem de e-ticaret sitelerinden ürünlerinin satışını gerçekleş tirerek perakende mağazalarında Türkiye’de 900’den fazla satış noktasıyla kullanıcılarla buluşuyor. Yeni ve gelişmiş teknolojilerle müşterilerimizin yaşamlarının her anına konfor ve değer katan Anker olarak kullanıcılarımızın premium marka ürünlere erişilebilir fiyatlarda ulaşmasını sağlamayı amaçlıyoruz. Tüketici elektroniği sektöründe globalde lider bir markayız. Bunun en önemli nedeni, ileri teknolojiye sahip kaliteli ürünleri rekabetçi fiyatlarla sunmamız. Yüksek kalite ve dayanıklılık, ileri teknoloji ve inovasyon, erişilebilir fiyat politikası ve müşteri odaklılık politikalarımızla diğer rakiplerimizden ayrışıyoruz. Geçen yıl dünyanın yetkili pazar araştırma kuruluşu olan Euromonitor International’ın perakende satış istatistiklerine göre, dünyanın 1 numaralı şarj markası seçildik.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.