“YAPAY ZEKAYI MÜŞTERI ETKILEŞIMININ OLDUĞU TÜM KANALLARDA KULLANIYORUZ”

Alternatif ödeme yöntemleri ve entegre çözümler ile alanında liderliğini koruyan Multinet Up, geliştirdiği yenilikçi teknolojiler ve ödeme çözümlerine her geçen gün bir yenisini ekliyor. Yapay zeka ve makine öğrenmesi gibi son teknolojilerle daha etkin ve verimli yöntemler geliştiren şirket, söz konusu teknolojilerin sağladığı kabiliyetleri, ekosisteminde yer alan tüm paydaşları için değer yaratmak adına kullanıyor. Multinet Up’ın Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık, Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlıyor ve Endüstri 4.0’ın dijital pazarlama alanına etkilerinin yanı sıra şirket stratejilerine getirdiği farklılıkları da aktarıyor.

Yenilikçi teknolojiler ve ödeme çözümleri ile değer yaratanhizmetler sunan Multinet Up olarak, Endüstri 4.0’ın yükselişinin dijital pazarlamanın geleceği üzerinde yarattığı etkiler ile ilgili görüşlerinizi alabilir miyiz?

Endüstri 4.0’ın yükselişiyle birlikte özellikle büyük veri analitiğinin olanakları, dijital pazarlama alanının gelişimine büyük katkılar sağladı. İleri analitik araçlar ve yapay zeka, pazarlama faaliyetlerinin veri ekseninde şekillenmesine, şirketlerin de- taylı müşteri segmentasyonundan tutun da kişiselleştirilmiş kampanyalara ve gerçek zamanlı müşteri etkileşimleri gibi alanlarda etkin çalışmalar yürütülmesinin önünü açtı. Bugün bu araçlar sayesinde müşteri davranışlarına dayalı öngörülerde bulunarak, daha iyi hedeflemeler yapabiliyoruz ve müşterimize kişiselleştirilmiş teklifler sunabiliyoruz. Kısacası daha etkin ve verimli bir pazarlama yönetimi gerçekleşiyor. Örneğin, Multinet Up’taki yapay zeka destekli pazarlama otomasyonu projemiz Flow’da edindiğimiz birkaç sonucu sizinle paylaşayım: Son 1 yılda yapay zeka ve makina öğrenmesi ile oluşturduğumuz müşteri veri setiyle müşterilerimize bir sonraki en iyi  teklifi vererek çapraz satışlarımızı yüzde 38 artırdık. Benzer şekilde, yeni satışların pazarlama üzerinden gelme oranını yüzde 50’ye çıkardık.

Genel olarak yapay zekanın pazarlama stratejinizde farklılaştırdığı unsurları anlatır mısınız?

Yapay zekayı, müşteriyle etkileşimin gerçekleştiği tüm kanallarda kullanıcı deneyimini kişiselleştirmek ve müşterilerle olan tüm temas noktalarını optimize etmek için kullanıyoruz. Flow projemiz gibi birçok farklı çalışmamız mevcut. Örneğin içerik pazarlamasındaki başarılarımızı algoritmalardan etkin şekilde yararlanmamıza borçluyuz. Veri analitiği çalışmalarımıza hız verip yapay zeka araçlarını süreçlerimize entegre ettiğimizden beri daha sonuç odaklı stratejiler kurgulayabiliyoruz. Uygulamada da daha verimli olduğumuzu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Örneğin dijital reklam kampanyalarımızı yapay zeka ile desteklediğimizden bu yana, reklam harcamalarımızın getirisini yüzde 180 oranında artırdık.

Dijital pazarlamanın farklı yönlerini otomatik hale getirmeye ve kolaylaştırmaya yardımcı olan yapay zeka sohbet robotu ChatGPT’nin yarattığı faydalar neler?

ChatGPT’yi, büyük çaplı projelerimizin yanı sıra günlük pazarlama aksiyonlarımızın neredeyse tamamında yararlandığımız bir araç olarak değerlendiriyoruz. Proje süreçlerimizi hızlandırıyor, yeni fikirler edinerek orijinal ve yaratıcı yaklaşımlar geliştiriyoruz. Video, ses, görsel, web sitesi ve sunum oluşturma gibi işlevleri bulunan diğer yapay zeka araçlarını kullanırken ChatGPT’den yönlendirmeler alıyoruz. Bugün Open AI ve GPT modellerinin sağladığı en önemli faydalardan biri, tüm pazarlama araçlarını birbiriyle etkileşimli olarak kolayca kullanabilmemize imkan sağlaması. Bu sayede geçmişte oldukça karmaşık işlemlerle tamamlayabildiğimiz süreçleri, GPT-API’leri ile dakikalar içerisinde sonuçlandıra- biliyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.