”GELECEĞIN ÇALIŞMA ALANLARINI BUGÜNDEN YARATIYORUZ”
Şirketlere üst düzey hizmet sağlamak, üyelerine konfor ve lüks zevklere hitap eden,modern ve sosyal ofis çözümleri sunmakiçin yola çıkan Platform Office, beklentilerin deötesine geçiyor. Şirketlerin A’dan Z’ye tüm operasyonel giderlerini karşılarken sadece işlerineodaklanmalarını ve konforlu ofis ortamının tadını çıkarmalarını hedefleyen Platform Office,sunduğu avantajlarla da öne çıkıyor. Mimari vetasarım konusuna incelikli bir zevkle yaklaşanPlatform Office, sanata verdiği değeri çalışmaalanlarında sunduğu eserlerle iş ortaklarıyla dapaylaşıyor. Business Türkiye’nin sorularını yanıtlayan Platform Office Kurucu Ortağı TuğçeÇetinsaya, başarılı bir kadın yönetici olarak yarattığı markanın hikayesini bizlerle paylaşıyor
Platform Office’in kuruluş hikayesini sizdendinleyebilir miyiz? Kuruluş aşamasında yolaçıkmanızı sağlayan dinamikler ve başarı içinmotivasyon kaynaklarınız neler oldu?
Kapılarımızı birkaç ay önce açsak da aslındaPlatform Office’in temelleri pandemi sürecinde atıldı. Hepimizin home office çalışma sistemiile tanıştığı, kiminin bir süre bundan çok keyifaldığı ancak zamanla ofis ortamını özlediğinigözlemlediğim bir süreçti. Pandemi izlerininbir nebze azaldığı dönemde insanların çalışmaalanlarına özlemi ve o alanlardaki sosyalleşmearzusu beni de içine çekti. Herkesin kafasında “Eski normale nasıl dönülecek?”, “Çalışmaalanlarının geleceği ne olacak?” soruları vardı. Tüm bunları ve hayallerimi de işin içinekatarak bir çalışma alanı yaratmak istedim. Hem iş insanı eşim GökhanÇetinsaya hem de ailem bu konudaçok büyük destek sağladı. Kısa süreiçerisinde Platform Office olarak yolharitamızı çıkardık ve iş ortaklarımıza sadece hazır ofisler değil, loungealanlarımız, yaratıcı ve faydalı etkinlik akışlarımız, network imkanıyaratmak gibi ayrıcalıklarımızla yaşayan bir yer sunmayı hedefledik.
Platform Office, sunduğu modernve sosyal ofis çözümleri ile oldukçadikkat çekiyor. Bu kapsamda, hizmetlerinizin detaylarını ve içeriğinianlatır mısınız?
Şirket olarak aslında en önemli ayrıcalıklarımızdan birisi ofis opsiyonlarımızın çok fazla olması. 4 bin500 metrekarelik alan içerisinde, 10metrekareden 315 metrekareye kadar pek çok farklı boyutlarda ofis imkanlarımız bulunuyor. Bu da bu alanıolabildiğince farklı network ağları ilepaylaşmamıza olanak tanıyor. Şirketler, kapımızı çaldığında mutlaka sevecekleri, ait hissedebilecekleri, konforlu bir alan bulabiliyor. Ek olarakA’dan Z’ye tüm operasyonel giderlerini tek elden karşılayarak şirketlerezaman ve enerji tasarrufu da sağlamış oluyoruz. Aynı zamanda mimarive tasarım konusunda da şirket olarak sunduğumuz birçok ayrıcalık ileöne çıktığımızı düşünüyorum.
Şirketlere özel sunduğunuz avantajların arasında neler yer alıyor?Bu avantajları ve hizmetleri yaratmadaki kriterleriniz neler?
Biz, şirketlere sadece bir çalışma alanıveya ofis sağlamak yerine bir çözümortağı gibi yaklaşıyoruz. İş birliğiyaptığımız birçok marka mevcut. Bumarkalardan sağladığımız indirimfırsatlarından motivasyon artıran etkinlik takvimlerimize kadar pek çokavantaj sunuyoruz. İnsanlar burayageldiklerinde kendilerini ait hissetsinler, buranın bir parçası olduklarınıve özel olduklarını bilsinler istiyoruzve bunun için çok çalışıyoruz. Benbile bazen gayri ihtiyari telefonu açtığımda “Şimdi eve geldim” diyebiliyorum. Aynı zamanda Platform OfficeWork-Work üyelik modelimiz ileörneği az olan bir imkan sağlıyoruz.Bu paketin içeriği, home office ya dafreelance çalışan ama ara ara çalışmaortamına ihtiyaç hisseden kişiler içinyaratıldı. Dilediklerinde Platform’agelip ortak alanları kullanabiliyor,tüm etkinliklerden haberdar oluyorve toplantı odaları kullanımında indirim fırsatlarından faydalanabiliyorlar.
Şirketlerin kuruluş yapabilecekleriya da kurulu şirket adreslerini taşıyabilecekleri prestijli bir iş adresisunan sanal ofislerinizin özelliklerineler? Bu modele gerek global gerekse yurt içi özelinde ilgi nasıl?
Pandemi döneminden sonra uzaktançalışma sistemini benimseyen çokfazla şirket oldu. Hatta hem globalhem yurt içinde birçok şirket, ofis hayatına dönmek yerine hibrit çalışmamodeline geçiş yaptı. Şirketlerin buihtiyaçlarına en çok karşılık veren isesanal ofisler oldu. Bizim 4 farklı sanalofis paketimiz bulunuyor. Prestijli biriş adresi sunmanın yanı sıra, şirkettelefon hattı ve telefon cevaplama,toplantı odaları kullanımı, ortak alankullanımı, görüşme odalarından faydalanma gibi avantajlar da sunuyoruz. Ayda kaç kere, kaç saat bu alanların kullanılabileceği ise pakettenpakete değişiklik gösteriyor. Şirketler,kendi çalışma düzenlerine uygungördükleri sanal ofis paketimizden yararlanabiliyor.
Küresel ölçekte baktığınızda, yaptığınız işin örneklerini, dünyadakitercih edilme oranlarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Gerçekleştirdiğiniz hizmetleri gelecekte bekleyen trendler neler?
Taşınmaya hazır ofisler, dünyadailk olarak 1989 yılında ortaya çıktı.Türkiye’ye gelişi ise 1997 yılındaydı.Ama o zamanlar tüm olay, bir ofisalanı sağlamaktı. Sonradan bu, birofis çatısı altında her türlü ihtiyacınkarşılandığı ve her türlü çözümüsunabildiğimiz bir sisteme dönüştü.Şirketler yatırım maliyeti olmadığıiçin ve ihtiyaçları olan her şeyin birçatı altında toplanması sebebiyle butarz taşınmaya hazır ofisleri normalofislere göre çok daha faydalı bulduve talep bir hayli arttı. Biz de o zamandan bu yana var olmuş trendleritakip ederek “Nasıl daha iyi bir çalışma alanı yaratabiliriz?” sorusuna cevap arayarak Platform Office’i yarattık. Gelecekte bizi neler beklediğinibilemeyiz. Kimse 2020 yılında 1 seneboyunca evlere kapanmak zorundakalacağımızı da bilmiyordu. Ama herşekilde yeni trendlere adapte olacağımızı ve her zaman Platformlularınihtiyaçları doğrultusunda doğru hizmetleri vererek ilerleyeceğimizi söyleyebilirim.
Platform Office, tasarımda kullandığı sanat eseriyle de oldukça şık vekaliteli bir ortam yaratıyor. Bu eserler hakkında bilgiler alabilir miyiz? Önümüzdeki dönem için ofislerinizde sanata daha fazla yer vermek adına planlarınız mevcut mu?
Şirket olarak sanatı ve sanatçıyı destekleme fikrine sahip çıkmak istiyoruz. Aynı zamanda ben, çalışma alanlarında sanat eserlerinin olmasınıntasarımsal şıklık dışında, dinginlikverdiğine de inanıyorum. Ortamınenerjisini olumlu anlamda anında değiştirdiğine inanıyorum. Türkiye’degerçekten mükemmel sanatçılarımızvar. Biz de Platform Office içerisindehem yenilikçi hem geleneksel sanatçıların eserlerine yer vermeye önemgösteriyoruz. Mesela şu an ofisin heryanında asılı olan Ülkü Ünal’ın tabloları satışa açık. İlerisi için de sürdürülebilir alanda çalışmalar yapansanatçılarımızla ilgili planlarımız var.Bu konuya eğilmeye devam edeceğiz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.