”2050 HEDEFİMİZ İKLİM POZİTİF BİR ŞİRKET OLMAK”
Tüm sektörleri zorlu dönüşümlerden geçiren 2022 yılını, perakende alanının güçlü isimlerinden Mavi, büyüme ile kapattı. Ülkemizde perakende sektöründeki talebin, yüksek enflasyon ortamında güçlü seyrettiği bu dönemde, pazar payını artırarak tüketicinin en çok tercih ettiği markaların başında yer alan Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, sürdürülebilir kârlı büyümesiyle dik- kat çekti. 2022 yılı konsolide gelirleri bir önceki yıla göre yüzde129 artarak 10 milyar 592 milyon TL’ye ulaşan şirket, gösterdiği güçlü performansla 1 milyar 459 milyon TL net kâr elde etti. Denim ve non-denim olmak üzere tüm ürün kategorilerinde yüzde yüzün üzerinde büyüme yakalayan Mavi, 2022 yılı boyunca globalde 12,5 milyon adet jean satışı gerçekleştirdi. Şirket, “Kâr Dağıtım Politikası” kapsamında, 2022 kârının yü de 30’unun nakit kâr payı olarak dağıtılması önerisini Genel Kurul onayına sunacak. Şirket yılı 2 milyar 491 milyon TL FAVÖK ile tamamlarken, FAVÖK marjı yüzde 23,5, FAVÖK büyümesi ise yüzde 140olarak gerçekleşti. Sağlam bilanço yapısıyla, faaliyetlerinden nakit yaratmayı sürdürerek net nakit pozisyonunu 1 milyar 762 milyon TL’ye taşıdı. Mavi, global perakendede yüzde146, toptanda yüzde 107, e-ticarette ise yüzde 96’lık büyü- me gerçekleştirdi. Bire bir mağaza satışları yüzde 142 arttı. Bu güçlü performansta sepet artışıyla birlikte yüzde 21 satış adedi ve yüzde 29,5 işlem adedi büyümesi, trafik artışı ve 1 milyonun üzerinde yeni müşteri kazanımı etkili oldu. Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, 2022’deki performanslarıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu ve toplumun yanında olmayı sür- düreceklerini belirterek, yaşanan deprem felaketi ile ilgili de üzüntülerini paylaştı.
”DEPREM FELAKETININ DERIN ÜZÜNTÜSÜNÜ YAŞIYORUZ”
11 ilimizi etkileyen ve ülkemizi yasa boğan deprem felaketinin derin üzüntüsünü yaşıyoruz. Mavi olarak, yaraları hep birlikte sarmak için ilk günden itibaren resmi ve sivil kurumlarla iş birliği içinde hareket ediyor, çalışanlarımızın, iş ortaklarımızın ve toplumun yanında olmayı sürdürüyoruz. Ürünlerinin yüzde 80’ini Türkiye’den tedarik eden bir şirket olarak, deprem bölgesindeki üreticilerimize destek olmak ve birlikte büyümeye devam etmek en büyük önceliğimiz.
”TÜM KATEGORILERDE BÜYÜDÜK”
2022 yılında marka değerlerimiz ve kurum kültürümüzün rehberliğinde gerçekleştirdiğimiz başarılı performans için Mavi’yi geleceğe taşımak adına var gücüyle çalışan tüm ekibimize, iş ortaklarımıza, yatırımcılarımıza ve müşterilerimize çok teşekkür ediyorum. Temeli insan ve finansal yönetimi sağ- lam bir global şirket olarak, marka konumlandırmamız, doğru ürün, doğru fiyat, yüksek kalite ve müşteri odaklı stratejimiz, esnek tedarik zinciri, ürün planlama ve stok yönetimi mekanizmalarımız sayesinde yılı beklentilerimizin üzerinde büyü- me ve dikkat çekici marj artışıyla kapattık. En iyi yaptığımız işe odaklanmaya, jeande inovasyon, lifestyle ürünlerde ise yenilikler sunarak büyümeye devam ediyoruz. Mavi Black, Mavi Pro, Mavi Icon, MV91 ve Sürdürülebilir Hemp gibi inovatif denim koleksiyonlarıyla geçtiğimiz yıl 12,5milyonun üzerinde jean satışı gerçekleştirirdik. Lifestyle denim dışı kategorilerin toplam içindeki payı ilk kez yüzde 60’ıaştı. Mavi logo sweatshirt grubu, yeni Mavi ProTech premium ceket koleksiyonu, Freedom of Space X Mavi ve Esra Gülmen X Mavi özel iş birlikleriyle müşterilerimize yenilik sunmaya devam ettik. Geçtiğimiz yıl başlattığımız “Birlikte Çok Güzel Oluyoruz” reklam kampanyasıyla Mavi’nin farklı yaş, beden, giyim ve hayat tarzlarına sahip, her kadını kapsayan marka ve ürün konumlandırmasına dikkat çektik. Bu kampanya yeni müşteri kazanımı ve satışları artırmada etkili olduğu kadar”love brand” pozisyonumuzu da güçlendirdi. Türkiye ve globalde dijitale yatırım yapmaya, CRM ile fark yaratmaya devam ediyoruz. 5,7 milyon aktif müşterimiz ve 3,5milyon mobil uygulama üyemiz ile kesintisiz iletişim halindeyiz.
”SÜRDÜRÜLEBILIRLIK ALANINDA ÖNEMLI ADIMLAR ATTIK”
2022 yılı sürdürülebilirlik alanında da önemli adımlar attığımız bir dönem oldu. Kaliteyle sürdürülebilir büyüme üzerine kurduğumuz insan, çevre, toplum ve denimi odağına alan AllBlue yaklaşımımızla bu yıl da sürdürülebilirliği şirket kültürüne, vizyonumuza, iş yapış şekillerimize, ürünlere ve büyüme hedeflerimize entegre etmek üzere çalıştık. Mavi’nin, Paris İklim Anlaşması’yla uyumlu şekilde belirlediği emisyon azaltım hedefleri, 2022 sonunda Science Based Targets Initiative tarafından onaylandı. Bu sayede Türkiye’de bugüne kadar bilime dayalı iklim hedefleri onaylanan tek hazır giyim markası olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Dünyanın en büyük çevre raporlama platformu CDP (Carbon Disclosure Project) İklim Değişikliği Programı’nın Global “A” Listesi’ne girmeye hak kazandık. Dünya çapında raporlama yapan yaklaşık 20 bin şirket arasından sadece 283’ünün A notu aldığı listedeki, ilk ve tek Türk hazır giyim markası olduk.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.