”FİNTEK’LERİN REKABETÇI ORTAMDA FARKLILAŞMASINI SAĞLIYORUZ”
Bireyler, finans kurumları ve işletmelerinhedeflerini gerçekleştirebilmesi için dijital ekonomiyi şekillendirerek ödemeleridaha basit, akıllı ve güvenli hale getirenteknolojiye öncülük eden Mastercard, gelecekiçin fırsatların önünü açmaya devam ediyor.MasterKOBİ, Fintech Express, KOBİ’lerinE-Karnesi gibi girişimleriyle tüm paydaşlarınıdijital amacına yönelik destekleyerek, en yüksekpotansiyellerini gerçekleştirmelerine yardımcıoluyor. Ödemelerin demokratikleşmesi ve sürdürülebilir ekonomilerin inşasını destekleyenMastercard, milyarlarca insanı mağazalar, markalar ve bankalarla güvenli şekilde buluşturmaya devam ediyor. Business Türkiye’nin sorularınıyanıtlayan Mastercard Türkiye ve AzerbaycanGenel Müdürü Avşar Gürdal, programlarını vehedeflerini bizlere aktarıyor.
Fintek’ler tüm hızıyla büyümeye devam ederken, Mastercard olarak, pazara açılma planlamalarına ve ticarileşme stratejilerine katkısağlayan dijital süreçlerinizi hızlandırdınız.Bu bağlamda, attığınız dijital adımlar hakkında bilgi alabilir miyiz?
Fintek ekosistemi gün geçtikçe zenginleşiyor.Açık bankacılık, dijital müşteri kazanımı, servis modeli bankacılığı ve dijital bankacılık gibiyeniliklerin Türkiye’de yeni nesil oyuncularınsayısını artıracağını ve rekabeti güçlendireceğini söyleyebiliriz. Biz kendimizi bir teknolojişirketi olarak tanımlıyoruz. Varlık amacımızda dijital ekonomileri mümkün kılmak. Ekonomilerin dijitalleşmesi için fintek, start-up veKOBİ’ler için dijital ödemelere erişim, iş modelini bütünleyici ödeme ürünleri geliştirebilmekve tüketicilerine hızlı, güvenli ve basit ödemeçözümleri sunmak büyük önem arz ediyor.Mastercard olarak MasterKOBİ, Fintech Express,KOBİ’lerin E-Karnesi gibi girişimlerimizle paydaşlarımızı bu amaca yönelik destekliyoruz.
Yakın bir zamanda devreye aldığınız“Fintech Express” programı, ürünlerine kartlı ödemeler eklemek isteyenfintek ve girişimlere hızlandırılmışçözümler sunuyor. Bu programıniçeriğini ve hizmet hedeflerini anlatır mısınız? Fintech Express’in imkanları neler?
“Fintech Express” programı fintek’lerin ortak arayış sürecini kolaylaştırmak ve pazara hızlı çıkma isteklerinikarşılamak amacıyla tasarlandı. Fasttrack dediğimiz bu özellik ile fintek’ler haftalar içerisinde ön ödemelikart ürünlerini pazara sunma imkanına sahip oluyor ve rekabetçi ortamda farklılaşabiliyor. Buna ek olarakaslında ekosisteme daha fazla katkısağlayabilmek için bilgi birikimimizide iş ortaklarımızla paylaşmayı seviyoruz. Program dahilinde fintek’lerinMastercard süreçleri hakkında yetkinliklerini geliştirmelerini sağlayacakMastercard Akademi’ye erişim hakkı ve siber güvenlik çözümlerimizeerişim sağlıyoruz. Mastercard olarakbir diğer güçlü kasımız da elimizdekiveriler ve onları doğru anlamlandırabilme yetkinliği. Danışmanlık ekibimizin hazırladığı trend raporları ilefintek’lerin geleceğe dair öngörülerini hazırlamalarına destek oluyoruz.Program aynı zamanda lisanslı kuruluşların global seviyede bilinirliğiniartırarak yeni pazarlara ulaşmasına daaracılık etmeyi hedefliyor.
Mastercard olarak dijital dünyada oluşturduğunuz stratejinin bileşenlerini anlatır mısınız? Bu alanda öncelikleriniz ve uygulamalarınız içerisinde neler bulunuyor?
Mastercard olarak amacımız, fonların tüm hareketlerini dijitalleştirmek.Türkiye özelinde baktığımızda, bugün bireysel tüketim harcamalarınınyaklaşık yüzde 40’ına dokunuyoruz.Birinci hedefimiz, burayı büyütmek.Tap On Phone, Masterpass, DijitalKredi, Transit gibi mevcut servislerimize ek olarak, açık bankacılık alanındaki yatırımlarımızla da bu hedefimize koşacağız.Tüketim harcamalarına ek olarak,P2P para transferi ve B2B ödemeleri de hedefleyen bir teknoloji şirketi haline geldik. P2P (bireyler arası)para transferi, bugün Türkiye’dekitüketim harcamalarının 2 katındanbüyük, yaklaşık 1 trilyon dolarlıkbir pazar. Mastercard Send ve XBServices ürünleri ile bugün karttankarta ve hesaplara para transferi hizmetlerimizi hayata geçiriyoruz.Diğer önemli odağımız ise B2B. Tüketim harcamalarının yaklaşık 1,5 kartıolan B2B (işletmeler arası) ödemelerde çok ciddi potansiyel görüyoruz.Bugün yüzde 10 olan penetrasyonumuzu KOBİ, kurumsal şirketler vedevletimize sunduğumuz çözümleraracılığıyla artırmak istiyoruz. Ticari kartlarımızın yanı sıra MastercardTrack B2B ve In Control gibi çözümlerimiz ile B2B’ye katma değer sağlıyoruz. Ek olarak, datanın verimlişekilde kullanılmasını sağlayan datave siber güvenlik çözümlerimiz ileMastercard’ın teknolojik iş birliği konumunu güçlendiriyoruz.
Geçtiğimiz aylarda, global paratransferinin yenilikçi mobil uygulaması UPTION ile müşterilerinizintüm dünyada kullanabilecekleri vekur farkından etkilenmeyen ön ödemeli temassız kartı “UPTION Kart”için iş birliği yaptınız. Bu iş birliğinin sağladığı avantajları ve hedeflerinizi aktarabilir misiniz?
Mastercard çözümleriyle desteklenen“Mastercard UPTION Kart”, müşterilerinin 176 ülkeye para transferiyaparken kur farkından etkilenmemesini sağlayan, ücretsiz olarak edinebilecekleri bir ön ödemeli temassızkart programı. Bugün, yurt dışınapara gönderme işlemi banka uygulamaları ya da şubeler aracılığıyla gerçekleştirilirken birçok bilgiye ihtiyaç duyuluyor. Örneğin alıcının adı,soyadı, bankası, banka hesap numarası, ülkesi, swift kodu gibi. Ayrıca yüksek, hatta sürpriz maliyetler ve işlemingerçekleşme zamanının net olmamasıbugünkü deneyimi çok zorlaştırıyor.UPTION Kart ile tüm bu durumlar ortadan kalkıyor. KullanıcılarUPTION uygulamasına girerek sadece adı, soyadı ve kartların ön yüzündebulunan 16 haneli kart numarasıylaişlemlerini gerçekleştirebilirken, alıcıda maksimum 30 dakika içinde parasını kartında görebiliyor. Düşük maliyetli, hızlı ve kolay olan bu çözüm,Mastercard’ın para transfer ürünüCross-Border Services ile gerçekleşiyor. Alıcı bu parayı ATM’den çekebileceği gibi, doğrudan alışverişlerindede kullanarak harcama yapabiliyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.